حمایت از بورس کارساز شد : بورس اوراق بهادار تهران که طی چهار روز معاملاتی گذشته ...


بورس اوراق بهادار تهران که طی چهار روز معاملاتی گذشته افت سنگینی را تجربه کرده بود، امروز با حمایت مقام‌های مسئول از ریزش‌های سنگین خودداری کرد. خبرگزاری ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران که طی چهار روز معاملاتی گذشته افت سنگینی را تجربه کرده بود، امروز با حمایت مقام‌های مسئول از ریزش‌های سنگین خودداری کرد.

بورس اوراق بهادار تهران که طی چهار روز معاملاتی گذشته بیش از 3 هزار واحد افت کرده و زیان پنج درصدی را نصیب سهامداران خود کرده بود، امروز از شدت افت خود کاست و در کانال 72 هزار واحدی ماندگار شد.

اظهار نظر وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی در خصوص رفتارهای هیجانی و برگشت آرامش به بازار ارز و سرمایه موجب شد تا در معاملات امروز قیمت دلار اندکی کاهش یافته و بورس تهران از ادامه روند ریزشی خود خودداری کند، به طوری که در پایان معاملات امروز دماسنج بازار سرمایه به افت 68 واحدی و ماندن در کانال 72 هزار و 120 واحد رضایت داد.

بر این اساس اظهار نظرهای مقامات مسئول اندکی از التهاب بازار سهام کاست به طوری که در معاملات امروز هلدینگ خلیج فارس به تنهایی تاثیر مثبت 207 واحدی روی شاخص بورس گذاشت و موجب چرخش مثبت در بورس تهران شد. بعد از فارس شرکتهای فولاد مبارکه، گل گهر، سرمایه گذاری خوارزمی، گروه بهمن، ماشین سازی اراک و آلومینیوم ایران از شرکتهای تاثیر گذار در شاخص بورس بودند.

این در حالی است که همچنان ترس و نگرانی در فضای تالار شیشه‌ای حاکم بوده و سهامداران شرکتهای خودرویی و بانکی نسبت به خروج از این سهم ها اقدام می‌کنند به طوری که در معاملات امروز شرکت‌هایی مانند مپنا، توسعه معادن و فلزات،ایران خودرو،بانک تجارت،سایپا،بانک ملت،تاپیکو،بانک انصار و مخابرات از شرکتهایی بودند که اسباب روند نزولی بورس را فراهم کردند.

در بازار روز دوشنبه شرکتهای ماشین سازی اراک،گلوکوزان و چینی ایران از بهترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکتهای خودرویی مانند سرمایه گذاری رنا،سرمایه گذاری سایپا و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو همچنان در صدر برترین تقاضای های فروش قرار گرفتند.

با وجود افت شاخص و کاهش قیمت‌ها در بورس تهران حجم معاملات بورس افزایش پیدا کرد و در مجموع بیش از 103 میلیارد سهم به ارزش 279 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه نیز به 324 هزار میلیارد تومان رسید.


ویدیو : حمایت از بورس کارساز شد