حمایت آمریکایی های ایرانی تبار از توافق هسته ای با ایران : بیشتر آمریکایی های ...



توافق هسته ای , نظر آمریکایی ها درباره ایران , نظر رهبری در مورد توافق هسته ای

بیشتر آمریکایی های ایرانی تبار - 55 درصد - در پاسخ به این سوال که چه موضوعاتی بیش از همه بر روابط ایران و آمریکا تأثیر گذار است، اعلام کردند ارتقاء حقوق بشر و دموکراسی.

اتحادیه روابط عمومی آمریکایی های ایرانی تبار (PAAIA) گزارش خود را درباره نگرش آمریکایی ها به مذاکرات هسته ای و همچنین روابط ایران و آمریکا منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی این اتحادیه، نتایج این بررسی ها نشان می دهد هم آمریکایی های ایرانی تبار و هم خود رأی دهندگان آمریکایی از دست یابی به توافق نامه هسته ای با ایران حمایت می کنند.

بر اساس این گزارش، حدود دو سوم - 64 درصد - آمریکایی های ایرانی تبار از دست یابی به چارچوب توافق نامه هسته ای با ایران با هدف محدود کردن برنامه هسته ای ایران حمایت کردند.

 هشت نفر از هر ده نفر نیز اعلام کردند باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در برگزاری مذاکرات هسته ای با ایران اقدامات تأثیرگذاری انجام داده است.

در مجموع، این نظرسنجی از حمایت جمعی اکثر شهروندان آمریکایی از دست یابی به توافق نامه هسته ای با ایران حکایت دارد.

با این حال، 49 درصد از آمریکایی های ایرانی تبار و 52 درصد از خود آمریکایی ها بر این باورند که توافق نامه هسته ای باید به تصویب کنگره آمریکا برسد.

بیش از دو سوم آمریکایی های ایرانی تبار - 68 درصد - می گویند تحریم های اقتصادی اعمال شده بر ایران مشکلات بسیاری برای خانواده ها و دوستانشان در ایران به وجود آورده است.

 از این منظر، هفت نفر از از هر ده نفر از اقدام دولت آمریکا به استثنا قرار دادن ارسال وجوه ، ارسال مواد غذایی و دارو و ابزارهای ارتباطات شخصی برای خانواده ها در ایران حمایت کردند. سه چهارم شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز از تسهیل در انتقال وجوه از طریق بانکی بین آمریکا و ایران حمایت کردند.

لیلا آستین Leila Austin مدیر اجرایی اتحادیه روابط عمومی آمریکایی های ایرانی تبار اعلام کرد:« آنچه که ما دریافته ایم این است که جامعه آمریکایی های ایرانی تبار روابط قوی خود را با دوستان و خانواده هایشان در ایران حفظ کرده اند و دیدگاه های آنها منعکس کننده نگرانی هایشان برای مردم ایران است.»

او همچنین گفت:« آمریکایی های ایرانی تبار از تلاش ها برای حل و فصل صلح آمیز بن بست هسته ای با ایران حمایت می کنند و امیدوارند با دست یابی به چنین توافقی زندگی مردم ایران بهبود یابد و این در حالی است که شهروندان آمریکایی در این باره رویکردی محتاطانه تر دارند و از موضوعات مرتبط با روابط ایران و آمریکا ابراز بی اطلاعی می کنند.»

هشت نفر از ده آمریکایی ایرانی تبار می گویند دست یابی به توافق هسته ای تأثیرات مثبتی بر روابط ایران و آمریکا و همچنین با غرب خواهد داشت.

این در حالی است که حدود دو سوم آنها - 66 درصد - احساس می کنند دست یابی به این توافق سبب بهبود حقوق شخصی و مدنی شهروندان ایرانی خواهد شد.

بیشتر آمریکایی های ایرانی تبار - 55 درصد - در پاسخ به این سوال که چه موضوعاتی بیش از همه بر روابط ایران و آمریکا تأثیر گذار است، اعلام کردند ارتقاء حقوق بشر و دموکراسی.

دومین موضوع مهمی که شرکت کنندگان در این نظرسنجی بدان اشاره کردند تکمیل مذاکرات هسته ای بود که 40 درصد آن را جزء دو موضوع مهم قلمداد کردند.

این نظرسنجی همچنین نشان داد احساس اکثر آمریکایی ها از آمریکایی های ایرانی تبار و ایران مثبت است اما آنها رویکردی مثبت در قبال دولت ایران ندارند.

 

اخبار سیاست خارجی - خبرگزاری صدا و سیما

 


ویدیو : حمایت آمریکایی های ایرانی تبار از توافق هسته ای با ایران