حماسه‌ساز اولسان؛ یک هنرمند عاشق آبگوشت با تحصیلات سیاسی : رضا قوچان نژاد کیست؟ حماسه‌ساز ...



رضا قوچان نژاد کیست؟

حماسه‌ساز اولسان؛ یک هنرمند عاشق آبگوشت با تحصیلات سیاسی

رضا قوچان نژاد با گل تاریخی که به کره جنوبی‌ زد حماسه‌ساز جدید فوتبال ایران لقب گرفت و در فوتبال ایران ماندگار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دومین حماسه‌ساز فوتبال ایران هم از مشهد الرضا(ع) آمد. رضا قوچان نژاد به خوبی توانست خاطره حماسه ملبورن و گلزنی خداداد عزیزی را برای ملت ایران یک‌بار دیگر تداعی کند.

28 خرداد 1392 رضا قوچان‌نژاد با گلی که در دقیقه 60  به کره جنوبی زد حماسه‌ساز اولسان لقب گرفت.

قوچان‌نژاد متولد 29 شهریور 1366 در شهر مشهد است که به همراه خانواده‌اش در کودکی راهی کشور هلند شد. او فوتبال را از 15 سالگی و به اصرار پدرش در باشگاه‌های دسته دوم هلند آغاز کرد.

جالب است که او با گلی که در ثانیه 9 زده رکورد سریع‌ترین گل هلند را هم در اختیار دارد.

 

اخبار سیاسی , سیاسی , آبگوشت

 

رضا البته فوتبال حرفه‌ای را در باشگاه‌های بلژیک دنبال کرد. ابتدا به تیم سنت تروئیدن بلژیک رفت.

نام قوچان‌نژاد یک‌بار در زمان سرمربیگری افشین قطبی در تیم ملی به گوش اهالی فوتبال خورد اما این کارلوس‌ کی‌روش بود که برای دیدن و ارزیابی این بازیکن راهی بلژیک شد تا بازی این بازیکن ایرانی را از نزدیک ببیند.

همان زمان برخی منتقدان کی‌روش از او انتقاد کردند که چرا می‌خواهد از بازیکنان ایرانی خارج از کشور استفاده کند، ما بازیکنان خوبی در لیگ برتر داریم.

اما اکنون دیگر هیچکس از رضا قوچان‌نژاد و کی‌روش انتقاد نمی‌کند همه حتی آنهایی که از روی غرض از کی‌روش انتقاد می‌کردند، در دل کی‌روش را تحسین می‌کنند که چنین بازیکن خوبی را به فوتبال ایران آورد.

 

عاشق , اخبار سیاسی بدون سانسور , کتاب چگونه دیگران را عاشق خود کنیم

 

مدیر باشگاه سنت تروئیدن بلژیک در همان زمان که کی‌روش برای دیدن بازی قوچان‌نژاد به این کشور رفت، گفت: «از اینکه می‌بینیم سرمربی تیم ملی ایران برای دیدن بازی این بازیکن به ورزشگاه ما می‌آید خوشحالم زیرا این مسئله نشان می‌دهد که ما در انتخاب رضا درست عمل کرده‌ایم.»

قوچان‌نژاد هم همان زمان گفت: دوست دارم برای ایران بازی کنم با کی‌روش هم هیچ حرفی نزده‌ام اما شنیدم برای دیدن بازی من به ورزشگاه آمده است و این مسئله باعث خوشحالی است.

البته همان زمان که بحث جدی حضور قوچان‌نژاد در تیم ملی مطرح شد بحث خدمت سربازی‌اش هم به میان آمد اما این مسئله هم با مساعدت مسئولان ارشد کشور و تلاش مسئولان فدراسیون فوتبال حل شد. تا قوچان‌نژاد به سرزمین مادری‌ا‌ش خدمت کند. قوچان‌نژاد البته سابقه بازی در تیم زیر 19 سال هلند را هم داشت ولی در نهایت تیم ملی سرزمین مادری‌اش را برای بازی انتخاب کرد.

قوچان‌نژاد در تیم ملی عملکردی فوق‌العاده داشت و در سه دیدار پایانی و سرنوشت‌ساز ایرانی دو گل حساس و سه امتیازی برای ایران به ثمر رساند تا تیم ملی با پیروزی مقابل قطر و کره جنوبی بتواند برای اولین مرتبه در تاریخ به عنوان سرگروه به جام جهانی صعود کند.

قوچان‌نژاد نقش پررنگی در این صعود و خلق حماسه ورزشی داشت و محبوب‌ تمام فوتبالدوستان و مردم ایران شد با این حال این مسئله معنایش این نیست که دیگر بازیکنان تیم ملی برای ایران زحمت نکشیدند ولی او الماس ایرانی بود که از سوی کی‌روش کشف شد.

الماسی که اکنون به تیم استاندارد لیژ بلژیک پیوسته است.

قوچان نژاد با وجود اینکه از کودکی در اروپا بازی کرده اما همچنان عاشق ایران است و حتی می‌گوید محبوب‌ترین غذایی که دوست دارد آبگوشت است.

قوچان‌نژاد در دانشگاه در رشته علوم سیاسی تحصیل کرده اما یک فوتبالیست حرفه‌ای است نه یک سیاستمدار و شاید هیچ میانه‌ای با عالم سیاست نداشته باشد و خانواده‌ای کاملا ورزشی دارد، عمویش هم در مشهد مربی یک تیم والیبال است.

قوچان‌نژاد با هنر رابطه نزدیکی دارد و به نوازندگی ویولن مسلط است.

فوتبال ایران واقعا به چنین هنرمندی نیاز داشت و هیچ مهاجمی در سطح و اندازه‌های فنی او نداشت.

کی‌روش  به همه منتقدانش نشان داد که برای پیشرفت در فوتبال باید صبر، استقامت داشت و سخت کار کرد ضمن اینکه دانش فنی و تجربه بین‌المللی هم داشت. او با آوردن قوچان‌نژاد به فوتبال ایران علاوه بر اینکه زمینه‌ساز خلق حماسه اولسان و صعود به جام جهانی شد یک هدیه ارزشمند هم به تیم ملی اهدا کرد. یک گلزن مادرزاد و شش‌دانگ که سال‌ها می‌تواند خط حمله فوتبال ایران را بیمه کند.

قوچان‌نژاد بانام مستعار گوچی در فوتبال بلژیک شناخته می‌شود و گوچی اکنون لقب دیگری هم در ایران گرفته است؛ حماسه‌ساز اولسان و مردم فوتبالدوست ایران او را هم مثل خداداد عزیزی حماسه‌ساز ملبورن دوست دارند و نکته جالب توجه این است که هر دو حماسه‌ساز متولد شهر مقدس مشهد هستند و در کنار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) متولد شد‌ه‌اند.

یادمان نمی‌رود که سرمربیان لیگ برتری چگونه به کی‌روش بابت آوردن این الماس به فوتبال ایران تاختند و حالا باید دید که چقدر آن حرف‌ها و انتقادها از روی دلسوزی بوده یا نفع و میل شخصی؟! در این نوشته البته فرصتی برای آن نیست که به مدیرانی باشگاهی بپردازیم که سعی می‌کردند جانشین کی‌روش را از باشگاه‌ خود معرفی کنند./فارس

 

 


ویدیو : حماسه‌ساز اولسان؛ یک هنرمند عاشق آبگوشت با تحصیلات سیاسی