حل پر رمز و رازترین سوال دنیای پزشکی! : سلول در واقع کوچکترین واحد حیاتی بدن ...


سلول در واقع کوچکترین واحد حیاتی بدن تمامی موجودات زنده است و حکم آجر برای ساخت یک ساختمان را دارند. وب‌سایت زوم تک: سلول در واقع کوچکترین واحد حیاتی بدن تمامی موجودات زنده است و حکم آجر برای ساخت یک ساختمان را دارند. سلول ها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند که اصلی ترین آن را سیتوپلاسم،هسته و غشاء سیستوپلاسمی تشکیل می دهند.

سوال پزشکی و نظر کاربران خنده دار , عجایب دنیای پزشکی , سوال و جواب پزشکی ریوی

اگر چه تحقیقات گذشته گویای تخمینی بین ۵ هزار تا ۷۰ هزار تریلیون برای تعداد سلول های بدن انسان هستند،حال دانشمندان دانشگاه بولوگنا ایتالیا در طی طرحی برای پاسخ به این سوال اساسی پزشکی تلاش نمودند:بدن انسان چند سلول دارد؟

گفتنی است پیچیدگی این کار بر کسی پوشیده نیست،چون محققان دریافتند به طور مثال در دو نوع استخوانی که در بدن وجود دارد، ۷۰۰ میلیون سلول استخوان ترابکولار در بافت استخوانی بدن و ۱.۱ میلیون سلول‌های در استخوان کورتیکال وجود دارند.

 آخرین دست آوردهای دنیای پزشکی , دنیای اقتصاد , دنیای تکنولوژی

دانشمندان دانشگاه بولوگنا ایتالیا کار خود را با شمردن سلول‌های بافت چربی آغاز کردند و بررسی مفاصل، سیستم صفراوی، خون، استخوان‌ها و نهایتا رگ‌های خونی را در مراحل بعدی کار پیچیده خود قرار داده و برای این طرح یک مرد ۳۰ ساله با قد ۱.۷۲ متر و ۷۰ کیلوگرم وزن را انتخاب کردند.گفتنی است در رگ‌های خونی حدود ۸۰ هزار کیلومتر مویرگ با قطر حدود ۲۵۰ میکرون (هر میلیمتر برابر ۱۰۰۰ میکرون است) وجود دارد.

همچنین رگ‌های خونی حاوی سلول‌های اندوتلیال هستند که تنها ۶۰ میکرون طول و ۲۰ میکرون عرض دارند. بر این اساس تخمین می‌زنند که تنها ۲.۵ تریلیون سلول اندوتلیال در مویرگ‌ها وجود دارد.در انتهای تحقیق و با جمع کردن سلول های قسمت های مختلف رقم کلی ۳۷ تریلیون به دست آمد.این رقم عظیم خود نشانی دیگر از ساختار پیچیده و عظیم بدن انسان است.


ویدیو : حل پر رمز و رازترین سوال دنیای پزشکی!