حل مشکلات آب جنوب تهران با سد ماملو : رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه آب ...


رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه آب سد ماملو می‌تواند مشکلات آب جنوب پایتخت را برطرف کند گفت: انتقال آب این سد به تهران نیازمند ایجاد شبکه لوله کشی و تامین 130 میلیارد تومان اعتبار است. خبرگزاری مهر: رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه آب سد ماملو می‌تواند مشکلات آب جنوب پایتخت را برطرف کند گفت: انتقال آب این سد به تهران نیازمند ایجاد شبکه لوله کشی و تامین 130 میلیارد تومان اعتبار است.

مهدی چمران رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه شورا را از سیاست زدگی دور خواهیم کرد گفت: برخی معتقدند شورا و شهرداری باید سیاسی باشد و روی این موضوع پافشاری می کنند؛ هر کسی باید تفکر سیاسی خود را داشته باشد اما مسائل شهری مسائل تخصصی هستند که نباید سیاست بر آنها سایه بیندازد.

وی ادامه داد: یک پزشک ممکن است دارای تفکر سیاسی باشد اما برای درمان بیمارانش باید از تخصصش استفاده کند و بیمار با عقیده سیاسی درمان نمی‌شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه به جز تفکرات سیاسی با نگاه کاسب کارانه و اقتصادی نیز از آفت‌های کار شورایی است گفت: پس و پیش اجرا کردن یک قانون در پایتخت می تواند تاثیرات بسیاری در شهر و شهروندان به جای بگذارد، عوض کردن یک پهنه میلیارد ها تومان را جابه جا می کند. برای همین من در هنگامی که بررسی زمین های باغات را به شورا و کمسیون ها می آورند نامه ها را محرمانه اعلام می کنم تا تحت تاثیر اسم صاحب باغ تصمیم گیری نشود و اعضا راحت قضاوت کنند.

به گفته رئیس شورای عالی استانها، مسائل شهری باید با حساسیت و نگاه تخصصی دنبال شود و نباید اعتقادات سیاسی را در تصمیم گیریها دخالت دهیم. من تلاش کرده ام در این دوره از مدیریتم بر شورا از این موضوع دوری کنم و جدال ها رنگ و بوی سیاسی نداشته باشد که امیدواریم در ادامه با همین نگاه مسائل شهری را پیش ببریم.

بررسی وضعیت آب پایتخت در شورا

وی در باره بحران آب در پایتخت گفت: قرار است در جلسه علنی سه شنبه هفته آینده ، مدیرعامل آب و فاضلاب تهران به صحن شورا بیاید و درباره مشکلات آب پایتخت توضیحاتی دهد. این گزارش هر ساله به شورا ارائه می شد که سال گذشته متاسفانه این گزارش را نداشتیم.

وی با اشاره به تامین آب تهران از سد ماملو گفت: انتقال آب این سد به تهران نیازمند ایجاد شبکه لوله کشی است و به 130 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. آب سد ماملو می تواند مشکلات آب جنوب پایتخت را برطرف کند. در حال حاضر در برخی از نقاط دارای نیترات بالایی است.

وی با اشاره به تکمیل شبکه فاضلاب پایتخت گفت: طی سه چهار سال آینده این شبکه تکمیل می شود و اگر همکاری مدیریت شهری نبود، شاید تا 110 سال آینده نیز این اتفاق در فاضلاب تهران نمی افتاد.


ویدیو : حل مشکلات آب جنوب تهران با سد ماملو