حضور خواننده صاحب نام ایرانی در کلاه پهلوی : به زودی مردم صدای خواننده ای بزرگ ...


به زودی مردم صدای خواننده ای بزرگ را روی تیتراژ "کلاه پهلوی" خواهند شنید که بسیار سورپرایز می شوند و این نوید را به مخاطبان می دهم که در یکی دو قسمت آینده، آوازها و موسیقی های جذابی را خواهند شنید. باشگاه خبرنگاران جوان:  همزمان با پخش قسمت 28 سریال "کلاه پهلوی" و آغاز فاز دوم داستان، استاد "مجید انتظامی" موسیقی دان بزرگ کشورمان بنا به درخواست "سید ضیاء الدین دری" کارگردان این اثر الف ویژه شبکه یک سیما مخاطبان شاهد شنیدن موسیقی متفاوت از این استاد بزرگ موسیقی کشورمان بودند.

به بهانه متفاوت شدن فضای موسیقی "کلاه پهلوی" و محتوای آن پای گپ و گفتی با کارگردانی این مجموعه نشستیم که بخشی از آن را در مصاحبه زیر می خوانید.

- آقای "دری" با وارد شدن به قسمت 28 فضای موسیقی و محتوایی "کلاه پهلوی" تغییر کرد، آیا دلیل خاصی برای آن داشتید؟


از ابتدای کار با "مجید انتظامی" وارد مذاکره شده بودیم که بنا به دلایلی و نیز گرفتاری ها و مسئولیت آقای "انتظامی" موسیقی "کلاه پهلوی" با حضور وی به عقب افتاد.

- موسیقی بخش ابتدایی را "استاد فریدون شهبازیان" ساخت که خود صاحب نام و دارای اعتباری است و جذابیت خاصی را هم به این مجموعه داد، اما چطور از ابتدا با آقای "انتظامی" وارد کار نشدید؟


ما وارد مذاکره با وی شدیم ولی به دلیل نبود بودجه و مشغله کاری "انتظامی" در سمفونی این استاد بزرگوار نتوانست با ما همکاری کند.

کلاه پهلوی , خواننده ایرانی , خواننده های زن ایرانی

-معمولا در پروژه های سنگین مانند "کلاه پهلوی" خیلی از شرایط تفاهماتی که در ابتدا درباره آنان صحبت می شود به دلیل پیش بینی نشدن شرایط،‌ دستخوش تغییراتی می شود، این مسئله چقدر در کار شما و موسیقی "کلاه پهلوی" اتفاق افتاد؟‌

بله،‌ این مسئله در کارهای پربازیگر و شلوغ معمولا اتفاق می افتد،‌در سینما هم کارهای خاص و ویژه نیز دستخوش تغییراتی می شوند و در مورد چیزی اول به تفاهم می رسیم تا با اتفاقات بعدی فاصله ای ایجاد می شود.

من به عنوان کارگردان "کلاه پهلوی" مسئولیت دارم تا زمانی که این پروژه روی آنتن است در جهت رضایت مردم تلاش کنم و موسیقی آن هم جز کارهایی بود که من باید انجام می دادم.

*"کلاه پهلوی" در 4 بخش قرار گرفت


- فکر می کنم شما برای هر بخش از مجموعه "کلاه پهلوی" یک موسیقی و شاید یک خواننده ای را مدنظر گرفته باشید، چقدر این حرف مورد تأیید شما است؟

بله، مجموعه "کلاه پهلوی" در 4 بخش قرار می گیرد، یعنی هر 13 قسمت آن باید یک عنوان و یک اسم متفاوت داشته باشد، ما باید این کار را انجام می دادیم ولی بنا به دلایلی در بخش دوم از آوردن اسامی گذشتیم.

در خصوص آهنگسازی و موسیقی جدید کار دوم ما به توافقی رسیدیم ولی این اتفاق در مجموعه "مختارنامه" نیز افتاد که به عقیده من اتفاق جدیدی نیست.

*"مجید انتظامی" یک ماه درگیر موسیقی شد


-پس تا جایی که من متوجه شدم این تغییر موسیقی بیشتر برای جذاب کردن کار و نشان دادن و جلوه و محتوای متغیر "کلاه پهلوی" بوده، درست است؟

 خواستیم ثابت کنیم که این پروژه الف ویژه نسبت به خیلی از کارهای تاریخی پرهزینه نبوده و ما هم از هزینه کردن و جذابیت این مجموعه نیز نخواستیم کم بگذاریم.

خواننده زن ایرانی , خواننده ایرانی در مسابقه ترکیه , بهترین خواننده ایرانی

"کلاه پهلوی" هزینه بیشتری را به ما تحمیل کرد و رضایت مردم از هر چیز دیگری برایم بیشتر اهمیت داشته است.

*در مجموعه 50 دقیقه موسیقی برای "کلاه پهلوی" است

- آقای "دری" آیا ساخت موسیقی "کلاه پهلوی" همچنان ادامه دارد یا خیر؟

- در مجموع 50 دقیقه موسیقی برای مردم ساخته شده و هنوز "استاد انتظامی" روی موسیقی تیتراژ کار می کند و در این میان تلاش شده تا موسیقی و کلام با محتوای متن همخوانی داشته باشد.

*تیتراژ کامل تر می شود


- آیا اتفاق جدیدی را در ادامه موضوع "کلاه پهلوی" مردم شاهد خواهند بود و نیز خواننده جدیدی اضافه می شود؟

به زودی مردم صدای خواننده ای بزرگ را روی تیتراژ "کلاه پهلوی" خواهند شنید که بسیار سورپرایز می شوند و این نوید را به مخاطبان می دهم که در یکی دو قسمت آینده، آوازها و موسیقی های جذابی را خواهند شنید.

*آماده سازی دکور لاله زار در شهریور 1320


-آقای "دری" از فیلمبرداری سکانس های پایانی چه خبر؟ آیا کار را ادامه می دهید؟

ظرف چند روز آینده دکور "لاله زار" و سکانس های مربوط به شهریور 1320 در حال بازسازی است و تا یک هفته دیگر کار خود را در شهرک سینمایی ادامه خواهیم داد ولی در حال حاضر به دلایل این آماده سازی دکور و نیز جریان انتخابات کار کمی به عقب افتاده است ولی خوشبختانه همه چیز رو به راه بوده و امیدواریم "کلاه پهلوی" مورد پسند و توجه مخاطبان بیش از پیش قرار بگیرد.


ویدیو : حضور خواننده صاحب نام ایرانی در کلاه پهلوی