حضور بی‌ سابقه ایرانیان در پیاده‌ روی اربعین : فرمانده نیروی انتظامی جمهوری ...


فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گفت:‌ تعداد زائرانی که برای پیاده‌روی زیارت اربعین شهادت امام حسین(ع) از مرزهای ایران به کشور عراق خارج شده‌اند تاکنون ۲ برابر مدت مشابه سال گذشته بوده است. خبرگزاری تسنیم: سردار سرتیپ اسماعیل احمدی‌مقدم دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی استان سمنان، گفت: پیش‌بینی می‌شود با ادامه این روند تا روز اربعین بیش از یک میلیون زائر حسینی برای راهپیمایی تا حرم امام حسین(ع) از مرزهای 3گانه جمهوری اسلامی ایران و عراق عبور کنند.

او گفت: زائران حسینی از 3 مرز شلمچه، مهران و چزابه وارد خاک عراق شده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه روزانه 50 هزار نفر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران وارد کشور عراق می‌شوند، گفت: لغو هزینه روادید و عوارض خروج از کشور و نیز عشق و علاقه مردم به راهپیمایی برای اربعین شهادت امام حسین(ع) سبب هجوم بی‌سابقه مردم برای عبور از مرزهای ایران و عراق شده است.

احمدی‌مقدم با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های مربوطه برای تسهیل خروج زائران حسینی از مرزها همکاری مناسبی داشته‌اند گفت: اما نیروهای مرزی عراق همپای نیروهای جمهوری اسلامی ایران آمادگی پذیرش زائران ایران را نداشته‌اند و هجوم جمعیت مشتاق زیارت امام حسین(ع) در این ایام برای آنان مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

او گفت: بر همین اساس هیئتی به مرزهای ایران و عراق اعزام شده و تلاش شد تا عبور و مرور زائران ایران به داخل کشور عراق روان‌تر شود.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به تشکیل قرارگاه اربعین در ناجا، گفت: فرماندهی پلیس راه و راهور کشور برای بازگشت این زائران تدابیر ویژه اندیشیده و با همکاری وزارت راه و شهرسازی آمادگی روان‌سازی عبور و مرور در بازگشت زائران را دارند.


ویدیو : حضور بی‌ سابقه ایرانیان در پیاده‌ روی اربعین