حسنی خو: خدا وکیلی در تبریز توطئه نشد! : رضا حسنی خو می گوید تلاش آنها برای ...


رضا حسنی خو می گوید تلاش آنها برای پیدا کردن مسبب اتفاقات تبریز به جایی بیشتر از اندک اشتباهات داوری نرسیده است. خبر آنلاین: رضا حسنی خو مدیرکل حراست وزارت ورزش می گوید واقعا تحقیقات آنها به این نتیجه نرسیده که کسی توطئه ای انجام داده باشد. می گوید کمیته تحقیق وزارت ورزش تمام جزئیات اتفاقات تبریز را بررسی کرده و حاصلش این بوده غیر از آنچه درباره اشتباهات داوری جمع بندی شد ف هیچ اتفاق عجیب دیگری نیفتاده است!

سلام آقای حسنی خو می توانیم چند سئوال درباره اتفاقات تبریز از شما بپرسیم؟

نه ، نمی خواهم مصاحبه کنم.

الان به نظر می رسد شما به عنوان یکی از اعضای کمیته حقیقت یاب باید درباره اتفاقات تبریز اظهار نظر کنید

یک بخشی از مشکلات با داور بوده ، فدراسیون هم مشکل داشته است. به هر حال این مسائل بررسی شده و سعی شده تصمیم گیری شود

اگر داوری در این بازی موثر بوده که باید خیلی از اتفاقات دیگر هم تغییر کند؟

من زیاد دخیل در این موضع نیستم. یک کمیته بررسی کرده و همه مسائل را بررسی کردند. البته قرار است یکسری برخوردهای دیگر هم با افراد دیگری بشود و خود وزارت ورزش به طور جدی پیگیر این مسائل است.

شما بلافاصله گفتید بازی هیچ شائبه و اتفاق عجیبی نداشته است. هنوز همان باور را دارید؟

هنوز هم معتقدم هیچ شائبه ای نیست.

ولی در تصاویر برنامه 90 ، ابهام های زیادی وجود داشته است. یا مثلا جمله ای که مدیر باشگاه نفت درباره دوستان بی سیم به دست گفتند همه از شائبه های بزرگ این بازی بودند.

نه واقعا و خداوکیلی اگر مرا قبول دارید ، می گویم هیچ توطئه ای نبوده است. یعنی ما باز هم می گوییم اگر مدرکی دارند ارائه کنند.آنی که در تخصص من است رفتم و بررسی کردم. واقعا به هیچ چیزی بیشتر از اینی که منتشر کردم ، نرسیدم. همین بود که دیدید. باز هم می گویم هر مدرکی هست را ارائه کنند.

ولی این برخورد و انداختن تقصیرها سر یک دارو خیلی دور از انصاف است.

من نمی دانم چه تصمیمی گرفته شد . به هر حال یک کمیته متشکل از آقای وزیر ، رئیس فدراسیون فوتبال ، دکتر نصرالله سجادی ،دکتر علیرضا اسدی و... حضور داشتند و جمع بندی شان این بوده که داوری هم ضعف هایی داشته است.

ولی شما قرار بود بروید و شایعه ساز را پیدا کنید؟

آن هم پیدا نکردیم. آخرین نفری که پیش را گرفتیم پسر تونی بود . گفتیم این چه خبری بود که به نیمکت تان دادی؟ گفت این خبر را از سکوها شنیده است. بعد هم که دیگر ما نمی دانیم چه کسی از آن جمعیت این خبر را به آنتونیو داده است. یعنی آخرین نفری که ما درباره شایعه پیدایش کردیم پسر تونی بود که او هم خودش این خبر را از بقیه شنیده است. خداوکیلی قصد دروغ گفتن نداریم. این طور نبود که توطئه باشد. قطع تلفن همراه را مستند می گویم وجود نداشته . شخص وزیر ارتباطات در این باره حرف زدند. ببینید درباره اختلال هم همین حالا در خیلی از نقاط تهران هم گاهی تماس ها برقرار نمی شود یا صداها قطع و وصل می شوند.

ولی باورش خیلی سخت است که بگوییم همه چیز ربط به داور بازی دارد؟

ببینید یا می خواهید من خلاف واقع بگویم ، یا واقعیت بگویم . واقعا آنجا یکسری قصور وجود داشته که اتفاق افتاده است. جوی راه افتاده و همه را تحت تاثیر قرار داده است. به هر حال هواداران هم دلخور بودند از اشتباهات داوری و بعد این اتفاقات زنجیر وار رخ داده اند.


ویدیو : حسنی خو: خدا وکیلی در تبریز توطئه نشد!