حزب الله لبنان: شیخ زکزاکی فوراً آزاد شود : حزب‏‎الله لبنان ضمن محکومیت حمله ...


حزب‏‎الله لبنان ضمن محکومیت حمله ارتش نیجریه به جنبش اسلامی این کشور، خواستار آزادی فوری شیخ «ابراهیم زکزاکی» شد. خبرگزاری فارس: حزب‏‎الله لبنان ضمن محکومیت حمله ارتش نیجریه به جنبش اسلامی این کشور، خواستار آزادی فوری شیخ «ابراهیم زکزاکی» شد.

حزب‎ الله لبنان امروز(پنجشنه) در بیانیه‌ای حمله ارتش نیجریه به شیعیان و اعضای جنبش اسلامی این کشور در شهر «زاریا» را که به شهادت و مجروح شدن صدها نفر منجر شده است، به شدت محکوم کرد.

حزب الله لبنان حمله ارتش نیجریه به شیعیان را «جنایت» و «کشتار دسته‎جمعی» خواند و تاکید کرد که این جنایت سوال‎های حقیقی درباره پشت پرده آن ایجاد می کند.

گروه مقاومت اسلامی لبنان از مقامات نیجریه خواست تا با انجام تحقیقات شفاف،‌ حقایق پشت پرده این جنایت بشری را بیان کند و عاملان جنایت و حامیان آن را مجازات کند.

حزب‎الله همچنین از دولت نیجریه خواست تا شیخ «ابراهیم الزکزاکی» رهبر جنبش اسلامی و شیعیان این کشور را فورا آزاد کند و اجساد شهدا را به خانواده‎های آنها بازگرداند.

فعالان نیجریه‌ای می‌گویند که ارتش نیجریه تعداد زیادی از اجساد مسلمانانی که اخیرا به دست نیروهای ارتش قتل عام شدند را در گورهای دسته جمعی دفن کرده است و تعدادی از آنها را نیز سورانده است.

این فعالان می‌گویند که دقیقا مشخص نیست چه تعداد از جنبش اسلامی توسط ارتش نیجریه قتل عام شدند بنابراین آنها تلاش می‌کنند هر شاهد یا مدرکی وجود دارد را نابود کنند تا حجم جنایاتشان مشخص نشود.


ویدیو : حزب الله لبنان: شیخ زکزاکی فوراً آزاد شود