حریق گسترده کارگاه مبل‌سازی در یافت‌آباد/ انفجار بشکه‌های تینر : سخنگوی سازمان ...



سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از حریق گسترده یک کارگاه ساخت، تعمیر و نگهداری مبل در جنوب غرب پایتخت خبر داد.

سیدجلال ملکی در این باره گفت: در ساعت 26 دقیقه بامداد امروز، حادثه حریق در یک کارگاه بزرگ مبل‌سازی در یافت‌آباد به سامانه 125 اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه‌های 12، 38 و 78 را به همراه پنج تانکر آب، خودروی فوماتیک و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعزام کرد، گفت: حادثه در یک گاراژ به مساحت 2000 متر مربع رخ داده بود که درون این گاراژ به واحدها و کارگاه‌های مختلف ساخت، تعمیر و نگهداری مبلمان و صنایع چوب تبدیل شده بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه داخل گاراژ مملو از اسکلت مبل، رنگ، بشکه‌های تینر، روکش مبل و... بود، گفت: این اقلام به طرز بسیار ناامنی به روی یکدیگر چیده شده بود.

ملکی ادامه داد: پس از حضور آتش‌نشانان در محل مشاهده شد که کانون حریق کارگاهی به مساحت 600 متر مربع در داخل این گاراژ است و تمام این کارگاه کاملا شعله‌ور شده به طوری که در تاریکی شب شعله‌های آتش از شعاع چند کیلومتری کاملا قابل رویت بود.

وی با اشاره به اینکه شدت حریق به حدی بود که سقف این کارگاه کاملا تخریب شده و آتش در حال سرایت به اماکن مجاور بود گفت: آتش‌نشانان از چند جهت برای مهار و اطفای حریق را آغاز کرده و پس از دقایقی موفق به جلوگیری از گسترش آتش و مهار آن شدند اما با توجه به اینکه داخل کارگاه مملو از بشکه‌های تینر بود و این بشکه‌ها یکی پس از دیگری منفجر می‌شدند عملیات اطفای حریق با مشکلاتی روبه‌رو بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: سرانجام پس از مدتی آتش‌نشانان موفق به اطفای کامل حریق در این کارگاه شده و پس از ایمن‌سازی محل در ساعت 3:22 بامداد به عملیات خود خاتمه دادند.

به گفته ملکی، در این حادثه یکی از آتش‌نشانان از ناحیه پا دچار آسیب‌دیدگی شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه علت این حادثه از سوی کارشناسان آتش‌نشانی در دست بررسی گفت: پیش از این کارشناسان سازمان آتش‌نشانی از این محل بازدید کرده و نسبت به موارد غیرایمنی در آن هشدارهای لازم را داده بودند اما متاسفانه توجه چندانی به این هشدارها نشده بود در صورتی که توجه به هشدارها می‌توانست از وقوع حادثه جلوگیری کرده یا آسیب‌ها یا خسارات ناشی از آن را به حداقل ممکن برساند.

 اخبار  حوادث  -  تسنیم


ویدیو : حریق گسترده کارگاه مبل‌سازی در یافت‌آباد/ انفجار بشکه‌های تینر