حریف ایران و بیشترین صعود در رنکینگ فیفا : تیم ملی فوتبال ایران در آخرین رده ...



صعود 10 پله‌ای ایران در آخرین رنکینگ فیفا , بهترین رتبه ایران در رنکینگ فیفا , صعود چشمگیر ایران در رده بندی فیفا

تیم ملی فوتبال ایران در آخرین رده بندی تیم های ملی در رتبه سی و هشتم جهان ایستاده است، بالاتر از تیم هایی همچون مکزیک، کامرون، ترکیه، نیجریه و ...

 فدراسیون جهانی فوتبال آخرین رنگینک خود را منتشر کرده است که حاوی نکات جالبی است.

صدرنشینی مطلق آسیایی ها در چنگ ایران
716 امتیاز کسب شده توسط تیم ملی فوتبال ایران باعث شده تا تیم ملی کشورمان را صدرنشین مطلق آسیا دانست. ژاپنی ها تیم دوم آسیا هستند که با 621 امتیاز در رده پنجاهم ایستاده اند، کره جنوبی و استرالیا نیز با ایستادن در رده های 52 و 59 تیم های سوم و چهارم در بین آسیایی ها هستند، نکته جالب در بین تیم های آسیایی حضور عربستانی ها در رده دهم و قطری ها در رده یازدهم تیم های آسیایی است، عربستان که روزگاری در بین چهارتیم اول قاره محسوب می شد اکنون در رده 92 جهانی و قطری ها نیز که داعیه قطب شدن در قاره آسیا و البته میزبانی جام جهانی را در اختیار دارند در رده 96 رنکینگ تیم های دنیا قرار دارند.

بزرگانی پایین تر از ایران
به غیر تیم های مطرح آسیایی همچون ژاپن، کره و استرالیا، تیم های بزرگ دیگری پایین تر از ایران قرار دارند، مکزیکی ها با حضور در رده 40 نزدیک ترین تیم نامدار به ایرانی ها هستند، کامرون و یونانی که روزگاری قهرمانی یورو را در اختیار داشت نیز در رده های 42 و 44 تیم های ملی جاخوش کرده اند. همسایه شمال غربی ایران، یعنی ترکیه که تا چند سال پیش با بازیکنانی همچون هاکان شوکور و حسن ساس و روشتو رکبر به مقام سومی جام جهانی رسیده بودند، این روزها ده رده از تیم ملی ایران پایین تر هستند.

ایرلند، پاراگوئه، نیجریه و آفریقای جنوبی با حضور در رده های 52، 56، 57 و 59، نیز تیم های نامدار دیگری هستند که پایین تر از تیم ملی فوتبال ایران در رنکینگ جهانی ایستاده اند.

شگفتی ها، جلد اول – نامدارهای نزول کرده
زمانی نه چندان دور، دیدن نام هایی همچون ایتالیا و فرانسه و البته اسپانیایی که یک دهه فوتبالدوستان دنیا را جو خود عجین کرده بود، در بین چند تیم اول رنکینگ فوتبال دنیا، نکته ای عادی بود اما این روزها اسپانیا با دو پله سقوط نسبت به رده بندی قبلی فیفا، در جایگاه دوازدهم جا خوش کرده است، به این لیست ایتالیای رده هفدهمی و فرانسه بیست و دومی را هم می توان اضافه کرد. البته یاران زلاتان نیز در رده سی و سوم قرار گرفته اند.

شیلی تازه قهرمان شده نیز در حالی در رده یازدهم تیم های فوتبال دنیا ایستاده است که تیم هایی همچون رومانی و ولز در بین ده تیم برتر رنکینگ قرار دارند.

شگفتی ها، جلد دوم – گمنام های صعود کرده
تنها حضور کشوری مانند بلژیک در رده سوم تیم های برتر دنیا به تنهایی می تواند موجی از تعجب را با خود به همراه بیاورد، در بین دو تیم برتر می توان نام های جالب دیگری نیز دید، کلمبیای رده چهارمی، در حالی این جایگاه را به خود اختصاص دادند که قهرمان جام ملتهای آمریکای جنوبی یعنی شیلی، یازدهم این جدول است، رومانی در رده هشتم و ولز در جایگاه دهم، تیم های کم فروغ این روزهای دنیای فوتبال هستند که در لیست خودنمایی می کنند.

حضور اتریش و اسلواکی در رده پانزدهم، سوئیس در رده هجدهم و البته ایسلند در جایگاه بیست و سوم نیز بسیار جالب به نظر می رسد در حالی که همانطور که عنوان شد تیم های بزرگ دنیای فوتبال در رده های پایین تر هستند.

در حاشیه، میزبانان جام های جهانی آینده
روسیه و قطر که انتخابشان به عنوان میزبانان جام های جهانی آینده به اندازه کافی، در جوامع فوتبالی حاشیه به وجود آورده بود، جایگاهشان در بین تیم های حاضر در فوتبال دنیا نیز محلی از اعراب ندارد، روس ها که می خواستند با حضوری موفق در جام جهانی، سری در بین سرها دربیاورند، پس از حذف نیز نتوانستند خودی نشان دهند و در حال حاضر نیز در رده 28 رده بندی تیم ها قرار گرفتند.

قطری ها نیز که کماکان همان تیم درجه دوم در قاره آسیا هستند، رده 96 رنکینگ جهانی تیم های فوتبال دنیا را به خود اختصاص دادند تا نشان دهند میزبانی جام جهانی تاکنون نتوانسته به این کشور در پیدا کردن شخصیت بین تیم های فوتبال دنیا کمک کند.

بیشترین صعودها
پاراگوئه، بیشترین صعود را در بین تیم ها دارد، آنها با 29 پله صعود اکنون در رده 56 رنکینگ قرار گرفته اند، ونزوئلا نیز با 27 پله صعود، دومین تیم جهش کرده است، آنها نیز بعد از این صعود اکنون در جایگاه 45 قرار گرفته اند، اما سومین تیم در این قسمت، یکی از حریفان تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی است، ترکمنستان تیمی است که با 21 پله صعود، به رده 152 رسیده است.

دو تیم آسیایی دیگر، یعنی کره شمالی و افغانستان نیز با 17 رده صعود داشته اند. آلبانی و پرو با 15 پله، ایسلند با 14 پله، فیلیپین که این روزها با بازیکن ایرانی الاصلش یعنی میثاق بهادران می تازد با 13 پله، ولز با 12 پله، مجارستان و اردن نیز با 11 پله، صعودی ترین تیم های حاضر در این لیست هستند.

در بین نامدارها نیز انگلیسی ها با 6 پله صعود به رده نهم رسیدند و تیم ملی شیلی نیز با 8 پله صعود اکنون در جایگاه یازدهم جدول نشسته است.

بیشترین سقوط ها
کاستاریکا با 27 پله سقوط، بیشترین پس روی را در بین تیم های فوتبال دنیا داشت و به رده 41 رسید، یونانی ها نیز با 19 پله سقوط اکنون در رده 44 رنکینگ فیفا به حساب می آید و مکزیکی ها نیز با 17 پله سقوط سومین تیم در این زمینه هستند که اکنون چهلمین تیم این لیست محسوب می شوند. ویتنام با 16 پله و نیجریه نیز با 14 پله سقوط تیم های بعدی این قسمت هستند.

در بین تیم های نامدار فوتبال دنیا نیز بدون تردید می توان از فرانسوی ها نام برد که با 13 پله سقوط اکنون در رده 22 تیم های فوتبال در دنیا جا خوش کرده اند.

اخبار ورزشی - ورزش3


ویدیو : حریف ایران و بیشترین صعود در رنکینگ فیفا