حرف‌های نوروزی کی‌روش سر سفره هفت‌سین ایرانی : حرف‌های نوروزی کی‌روش سر سفره ...



سفره ایرانی , سفره آرایی ایرانی , سفره عقد ایرانی

حرف‌های نوروزی کی‌روش سر سفره هفت‌سین ایرانی

سرمربی تیم ملی ایران در آغاز سال نو، پای سفره ایرانی حرفهای جالبی برای مردم دارد.

کارلوس کی روش که به همراه تیم ملی ایران در اردوی دوبی حضور دارد، در خصوص رسوم ایرانیان در زمان سال نو گفت: اولین سالی که در ایران بودم و نخستین موضوع بسیار جذابی که برای من اتفاق افتاد ، توضیحاتی بود که در مورد هفت سین دادند و البته معنا و مفهوم این هفت سین برای من بسیار جذاب و شنیدنی بود و قشنگ ترین چیزی که در مورد نوروز متوجه شدم همان هفت سین بود و در درجه دوم در مورد ریشه و قدمت این تاریخ و این مراسم سنتی باستانی تحقیق کنم.

چیز بسیار جذاب و شنیدنی برای من این بود که وقتی عید ایرانی را با عید میلادی مقایسه کردم، دریافتم که نمی توان آنها را با هم مقایسه کرد و تنها این مراسم را می توان با عید سال نو چینی ها مقایسه کرد و این نشان دهنده قدمت، تاریخ و عمق زیبایی این فرهنگ بسیار غنی ایرانی ها است.

چیز جالب تر برای من این است که پیش از حضورم در ایران، سالی یکبار سال نو را جشن می گرفتم و در حال حاضر دوبار این کار را انجام می دهم و از همه جالبتر اینکه در این تحویل سال ها در یک سال، سن من تغییری نمی کند.

وی در ادامه در خصوص رسم زیبای خانه تکانی ایرانی ها گفت: در این خصوص چیزهایی شنیده بودم و می دانم که ایرانی ها پیش از شروع سال، کل خانه هایشان را تمیز کرده و آن را نظافت می کنند و البته معتقدم که آقایان استحقاق این را دارند که حداقل سالی یکبار تنبیه شوند و این رسم خانه تکانی جای بسیار خوبی برای این تنبیه است، البته تا جایی که این تنبیه، به تنبیه فیزیکی تبدیل نشود( با خنده).

کی روش در ادامه در خصوص مسافرتهای نوروزی مردم در تعطیلات سال نو افزود: اجازه دهید به یک ضرب المثل پرتغالی اشاره کنم که "یک روز خوب به اندازه صد سال با ارزش است" و پیغام من به مردم خوب ایران این است که مهم موقع رسیدن نیست بلکه مهم رسیدن به مقصد است و اینکه خانواده شما از رسیدنتان به مقصد خوشحال باشند.

بهتر است بدانید که من دردی بزرگ را سالیان سال درون قلبم دارم و این ناراحتی همیشه با من بوده است، چرا که من سالها پیش برادر کوچکترم را در یک سانحه رانندگی از دست دادم و سالیان سال اندوهگین آن هستم و تاکید می کنم که در هنگام رانندگی در همه حال و بخصوص در زمان سال نو با آرامش کامل ، صبر و احتیاط رانندگی کنید، چرا که مهمترین چیز برای هر فرد اصل زندگی است و زندگی سالم و درست داشتن بالاترین هدف هر انسانی است و من با همه کسانی که عزیزانشان را در سانحه رانندگی از دست داده اند، همدردی می کنم چرا که این ضایعه بزرگ را در خانواده ها از اعماق وجودم حس می کنم و امیدوارم با صبر و احتیاطی که همه ایرانیان در مسافرتهای نوروزی خواهند داشت، این اتفاقات برایشان تکرار نشود.

کی روش در خصوص آرزویش برای مردم ایران گفت: برای مردم ایران بهترین ها را آرزو می کنم و امیدوارم همیشه و در همه حال در آرامش و سلامتی زندگی کنند ، چرا که دو فاکتور آرامش خاطر و سلامتی، مهمترین فاکتورها در زندگی افراد است و آرزوی سالی سرشار از موفقیت برای مردم و کشور ایران دارم (با خنده).

سرمربی تیم ملی در پایان در خصوص آرزویش برای فوتبال در سال آینده به سایت فدراسیون فوتبال گفت: من فکر می کنم که جهان در حال گذر از یک مرحله سخت است و کل جهان روزهای سختی را پیش روی خود دارد. واقعیت این است که در دوران نه چندان دور، بیشترین مشکلات جامعه بشری، محدود به بیماریهای همه گیر و سختی مانند ایدز، سرطان، مالاریا و ... بود ولی امروزه بزرگترین مشکلی که جامعه بشری با آن مواجه است، ناهماهنگی ها و خودخواهی های برخی از افراد است که صدمه زیادی را به جوامع بشری خواهد زد.

 

فوتبال این فرصت را به من داد که با جوامع مختلف بشری مانند سیاه پوستان، سفید پوستان، مسلمانها، مسیحیان و بسیاری دیگر از ملیتهای مختلف زندگی کنم و من متوجه شدم که در همه این قومیتها و ملیتها، جدا از فرهنگ ها و آداب و رسوم آنها، یک چیز مشترک وجود دارد و آن این است که آنها قدرت خندیدن و گریه کردن را دارند و در نهایت به این نتیجه رسیدم که مهمترین راه برای رسیدن به سعادت، تکامل وجودی و تغییر در سبک زندگی افراد، بردبار بودن و تحمل داشتن و صبور بودن در مسیر زندگی است و اینکه بتوانیم پذیرای تمام افراد باشیم و در مقابل ظلم و ناعدالتی ها بایستیم و عدالت را برقرار کنیم.

 

هفت میلیارد انسان در کره زمین زندگی می کند که انتخاب دیگری جز در کنار هم زندگی کردن ندارند و باید با بردباری و تحمل مسیر زندگی خود را ادامه داده و زندگی خوبی داشته باشند و من امیدوارم که فوتبال بتواند در این مسیر ما را یاری دهد و به ما بیاموزد که بتوانیم در کنار هم زندگی خوبی داشته باشیم و امیدوارم سیاست مداران کل دنیا از فوتبال چیزهای بیشتری یاد بگیرند./ایسنا

 


ویدیو : حرف‌های نوروزی کی‌روش سر سفره هفت‌سین ایرانی