حراج عروسک «بن‌لادن»! +عکس : یکی از سه عروسک ساخته شده از بن‌لادن توسط سازمان ...


یکی از سه عروسک ساخته شده از بن‌لادن توسط سازمان سیا، در یک حراجی با قیمت پایه 2500 دلار در معرض فروش گذاشته می‌شود. شفقنا: یکی از سه عروسک ساخته شده از بن‌لادن توسط سازمان سیا، در یک حراجی با قیمت پایه 2500 دلار در معرض فروش گذاشته می‌شود.

هنوز معلوم نیست علت واقعی اینکه آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا - سیا - دست به ساخت عروسک‌های بن‌لادن - رهبر کشته شده القاعده - زده، چیست.

حراج , حراج السیارات , لادن مستوفی

در ماه ژوئن بود که سیا گفت عروسک سیاه‌چهره و چشم‌سبزی از بن‌لادن ساخته و هدف اولیه آن را ترساندن بچه‌ها و خانواده‌هایشان از این تروریست سعودی عنوان کرد اما حالا خبر می‌رسد که اولین عروسک از سری موسوم به «بن‌لادن: چشم شیطان» به حراج گذاشته شده است.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، این عروسک‌ها ابتدا عادی جلوه می‌کند اما وقتی در دستان کودکان بازی داده می‌شود، کم کم رنگ صورتش تغییر می‌کند و به رنگ خون درمی‌آید. قیمت اولیه عروسک‌های بن‌لادن در حراجی 2500 دلار تعیین شده است. این عروسک‌ها در چارچوب برنامه سیا با عنوان "عملیات تأثیرگذاری" ساخته شده بودند.

سیا گفته است این عروسک‌ها را که توسط کمپانی Hasbro طراحی و تولید شده، مخصوص بچه‌های خاورمیانه ساخته و می‌خواسته آنها را با چهره وحشتناک و خوی وحشی‌گری رهبر القاعده آشنا سازد تا همیشه آن را به یاد بسپارند. البته تنها سه عروسک از سری بن‌لادن ساخته شد و بعد به دلایل نامعلوم، تولید آن متوقف شد.

لادن طباطبایی , عروسک , عروسک جناب خان

حالا و به دلیل کم بودن این نوع عروسک‌ها، یکی از آنها به دست حراجی ساندرز رسیده و قیمت پایه آن را نیز 2500 دلار اعلام کرده است. گفته می‌شود دو عروسک دیگر از مجموعه بن‌لادن اکنون در پنتاگون نگهداری می‌شود. پیش‌بینی می‌شود این عروسک در روز آخر حراج، به قیمت ده‌ها هزار دلار فروخته شود.

بن لادن , عروسک مینیون , خرید عروسک جناب خان

عروسک آنابل , حراج جمعه , فروش عروسک


ویدیو : حراج عروسک «بن‌لادن»! +عکس