حداقل دستمزد مصوب جراحی بینی ۳ تا ۶ میلیون تومان!/ عوارض اعمال جراحی غیرمتعارف گوش :



عوارض جراحی بینی , جراحی بینی , جراحی زیبایی بینی

عضو هیأت‌ مدیره انجمن گوش و حلق و بینی با هشدار نسبت به انجام اعمال تخصصی زیبایی توسط پزشکان غیرمتخصص و پزشکان عمومی گفت: طبق تعرفه وزارت بهداشت، حداقل دستمزد پزشک برای عمل جراحی بینی ۳ میلیون تومان است که تا ۶ میلیون اجازه افزایش این قیمت وجود دارد..

ابراهیم رزم پا در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس گفت: وجود یک روان‌پزشک و مشاوره در کنار پزشکان متخصص برای راهنمایی و مشاوره با کسانی که می‌خواهند تحت عمل زیبایی قرار گیرند، بسیار لازم است. چراکه بسیاری از افراد متقاضی این جراحی‌ها، اصلاً مشکل حادی نداشته و اکثر آن‌ها از روی عدم اعتمادبه‌نفس لازم یا چشم‌وهم‌چشمی و مواردی ازاین‌دست به این‌گونه جراحی‌ها زیبایی روی می‌آورند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اعمال جراحی غیرمتعارف در قسمت گوش گفت: عمل جراحی در حوزه گوش بسیار حساس بوده و ممکن است باعث عفونت‌های غیرقابل‌جبران در این ناحیه شود.

 عضو هیئت‌مدیره انجمن گوش و حلق و بینی ادامه داد: بنده به‌عنوان کارشناس این حوزه قطعاً با این اعمال جراحی مخالف هستم و به همکاران هم توصیه می‌کنم که از انجام آن پرهیز کنند. چراکه انجام عمل جراحی زیبایی نامتعارف در گوش مثل قرار دادن حلقه در گوش و تغییر شکل آن به حالت‌های مختلف، هم غیراخلاقی و هم غیر عرف است.

رزم پا در مورد موارد فوت ناشی از انجام اعمال زیبایی گفت: عمل بینی، جراحی نیست که منجر به فوت کسی شود، آنچه در این‌گونه اعمال خطرساز است، نوع بیهوشی یا نبودن تکنسین بیهوشی در محل است. مشاهده‌شده است که بعضی از پزشکان در مطب و نه در کلینیک و شرایط نامناسب و غیراستریل اقدام به انجام این‌گونه جراحی‌ها می‌کنند که این نیز می‌تواند ایجاد مشکل کند و هنوز در مقصر بودن یا نبودن پزشک، چیزی مشخص نیست.

وی افزود: ممکن است پزشک آزمایش‌های لازم را قبل از عمل نگرفته باشد؛ مثل‌اینکه بیمار مبتلابه دیابت را تحت عمل جراحی بینی قرار دهد یا بیماری‌های این‌چنین که لازم است پیش از عمل مشاوره داخلی و آزمایش‌های لازم را انجام دهد.

این کارشناس پزشک قانونی و نظام پزشکی گفت: ممکن است حین عمل اتفاقاتی پیش‌بینی‌نشده بیفتد و این در همه جای دنیا غیرقابل پیشگیری است؛ اما توصیه که می‌توان برای بیماران داشت این است که برای انجام هرگونه جراحی، حتی کوچک به پزشک متخصص مراجعه کنند. متأسفانه این باب شده است که اغلب پزشکان حتی با نداشتن تخصص، دست به جراحی‌هایی می‌زنند که در مهارت آن‌ها نیست و این مشکل‌ساز است.

وی ادامه داد: در همین یک ماه گذشته پرونده‌ای داشتیم که دختر 23 ساله بعد از خراب شدن بینی عمل شده‌اش، دوباره مورد عمل جراحی بینی قرارگرفته و پزشک بدون دقت و رعایت به فاصله، عمل‌ها را انجام داده بود. در جراحی بینی رعایت فاصله چندین ماه لازم است؛ که این پزشک به دلیل نداشتن تخصص و عدم آگاهی از عواقب آن، دست به جراحی مجدد زده است. متأسفانه عارضه ایجادشده بر روی بینی این دختر بسیار عمیق است و سال‌ها همراه او خواهد ماند و حتی ممکن است جبران‌ناپذیر باشد. به پزشکان هم توصیه می‌کنم بدون داشتن تخصص و تجربه کافی دست به جراحی نزنند.

عضو هیئت‌مدیره انجمن راینولوژی افزود: متأسفانه نقص موجود در قوانین پزشکی باعث شده است که هر جراح هر عملی را انجام دهد یا هر پزشک می‌تواند در هر زمینه‌ای فعالیت کند. در این قانون تخصص پزشکان نادیده گرفته‌شده و صرف اینکه یک نفر پزشک است می‌تواند هر عمل جراحی را فارغ از داشتن تخصص لازم انجام دهد که این نیز می‌تواند مشکلات جبران‌ناپذیری را ایجاد کند.

رزم‌پا گفت: در حال حاضر بیشترین عمل‌های جراحی زیبایی و پلاستیک در کشور توسط پزشکان عمومی انجام می‌شود. درصورتی‌که پزشک فوق تخصص این رشته در کشور داریم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره هزینه‌های عمل جراحی بینی گفت: طبق تعرفه وزارت بهداشت، حداقل دستمزد پزشکان برای عمل جراحی بینی 3 میلیون تومان است که پزشک تا 6 میلیون اجازه افزایش این قیمت را دارد. البته در برخی از توافق‌هایی که بین پزشک و بیمار انجام می‌شود این رقم ممکن است بالاتر از این هم گرفته شود.

اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو : حداقل دستمزد مصوب جراحی بینی ۳ تا ۶ میلیون تومان!/ عوارض اعمال جراحی غیرمتعارف گوش