حجم فساد برادران «ر» بالاست : غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در پنجاه ...


غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در پنجاه و سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر ارائه آخرین جزئیات پرونده برادران «ر» گفت: حجم فساد در این پرونده بالا بوده، اما هنوز کیفر خواستی صادر نشده و پرونده به دادگاه نرفته است. خبرگزاری فارس: غلامحسین محسنی‌اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه در پنجاه و سومین نشست خبری خود با اصحاب رسانه، در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر ارائه آخرین جزئیات پرونده برادران «ر» گفت: حجم فساد در این پرونده بالا بوده، اما هنوز کیفر خواستی صادر نشده و پرونده به دادگاه نرفته است.

فارس در شهریور گذشته از بازداشت 2 برادر به اتهام فساد کلان اقتصادی  پیش از فرار به کشورهای عربی خبر داده بود.

به گزارش منابع آگاه، این دو نفر که توسط یکی از دستگاه‌های امنیتی کشور به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور شناسایی و دستگیر شدند، در سالهای اخیر با ثبت ده‌ها شرکت کاغذی (paper company) و از طریق تبانی و اعمال نفوذ و پرداخت میلیاردها تومان رشوه و دریافت غیرقانونی صدها میلیارد تومان تسهیلات بانکی، توانسته‌اند در مدت زمان کوتاهی صاحب ثروت نامشروع هنگفتی شوند.

یکی دیگر از اتهامات موجود در پرونده این دو برادر را خرید سهام عمده یک بانک با استفاده از ضمانت‌نامه‌های صوری بانکی و بدون پشتوانه اعلام کرد

این دو برادر که در جریان خصوصی‌سازی سهام مدیریتی یکی از شرکت‌های پتروشیمی کشور را تملک کرده‌اند، بدون پرداخت حتی یک ریال از جیب خود 40 درصد از سهام یکی از بانک‌های کشور را خریده‌اند.

منابع آگاه می‌گویند این افراد ضمن تبانی و پرداخت رشوه به مدیران یکی از بانک‌ها، اقدام به دریافت ضمانت‌نامه بانکی به ارزش چند هزار میلیارد ریال نموده و با پرداخت این ضمانت‌نامه‌ها به جای پول، مالک سهام بانک شده‌اند.


ویدیو : حجم فساد برادران «ر» بالاست