حجم آب ۶۸ سد کشور به 30 درصد ظرفیت مخزن رسید/وضعیت بحرانی سدها : حجم آب ۶۸ ...



وضعیت راههای کشور , وضعیت راه های کشور , وضعیت هوای راههای کشور

حجم آب ۶۸ سد کشور به 30 درصد ظرفیت مخزن رسید/وضعیت بحرانی سدها

در پایان هفته گذشته اگر چه سه سد ماشکید علیا، مسجد سلیمان و دولت آباد افزون بر 90 درصد حجم مخزن موجودی آب داشتند، اما حجم آب ۶۸ سد کشور به کمتر از 30 درصد ظرفیت مخزن این سدها رسید.

حجم آب 68 سد کشور از جمله سدهای سفیدرود، لار، وشمگیر، گلستان 1 و 2، کرخه، سیمره، سیوند، زاینده رود، ساوه، 15 خرداد، ملاصدرا، کارده، مهاباد، علویان و استقلال تا پایان هفته گذشته به کمتر از 30 درصد ظرفیت مخزن این سدها رسید.

همچنین 45 سد کشور در زمان حاضر با کاهش 20 درصدی حجم آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای سفیدرود، لار، وشمگیر، تهم، لتیان، اکباتان، بوکان، زاینده رود، آبشینه، دوستی و کارده از آن جمله محسوب می شوند.

براساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران، 21 سد کشور در زمان حاضر از افزایش بیش از 20 درصدی ورودی آب در مقایسه با زمان مشابه پارسال برخوردار هستند که سدهای بارون، گاوشان، قشلاق، اکباتان و سهند از آن جمله محسوب می شوند.

*کاهش 20 درصدی ورودی آب 58 سد کشور
بر اساس این گزارش،همچنین 51 سد کشور در زمان حاضر با کاهش بیش از 20 درصدی ورودی آب خود در مقایسه با زمان مشابه پارسال مواجه هستند که سدهای سفیدرود، شهید رجایی، وشمگیر، بارزو، تهم، کرخه، عباسپور، کارون 3، مارون، پیشین، بوکان، علویان، زاینده رود، ساوه، 15 خرداد، کرج، لتیان، طرق، چاه نیمه ها، دوستی و کارده از آن جمله محسوب می شوند.

براساس این گزارش، 37 درصد از کل ورودی های آب به مخازن سدهای کشور و 61 درصد از کل آب های خروجی از سدهای کشور تا پایان هفته گذشته متعلق به سدهای استان خوزستان است./فارس

 


ویدیو : حجم آب ۶۸ سد کشور به 30 درصد ظرفیت مخزن رسید/وضعیت بحرانی سدها