حجازی: عملکرد فوتبال پایه غیرطبیعی نبود : آتیلا حجازی مربی سابق استقلال که ...


آتیلا حجازی مربی سابق استقلال که در سال‌های اخیر فعالیت منظمی در فوتبال پایه داشته است، می‌گوید ناکامی تیم‌های پایه‌ای یک موضوع غیرطبیعی نبود و ایران در فوتبال پایه به آن چیزی که مستحقش بود، دست پیدا کرد خبر آنلاین: حجازی در مورد ناکامی تیم‌های پایه حرف‌هایش را این‌گونه آغاز می‌کند: «این اتفاق غیرطبیعی نبود و ما به چیزی که استحقاق آن ‌را داشتیم، رسیدیم.

با این برنامه‌ریزی و این مدیریتی كه وجود داشت، نمی‌توانستیم غیر از این انتظار دیگری داشته باشیم. ما هیچ برنامه‌ای نداشتیم و همیشه تنها كاری كه انجام می‌دهیم انتخاب مربی است. بعد از آن هیچ كار دیگری به تیم‌های پایه نداریم كه نتیجه‌اش همین می‌شود.»

او ادامه می‌دهد: «نه‌تنها تیم‌های پایه بلكه فوتبال ایران در حال سقوط است. ما یك زمانی جزو قدرت‌های فوتبال آسیا بودیم، ولی حالا به روزی افتاده‌ایم كه تایلند و یمن ما را شكست می‌دهند. جالب اینجاست كه مسئولان فوتبال ایران بابت این نتایج به‌به و چه‌چه می‌كنند. الان كه بازی‌ها تمام شده است، دوباره همه چیز رها خواهد شد و تا چند سال دیگر باز هم چنین وضعیتی ایجاد می‌شود. سالیان سال است كه می‌گوییم باید به فوتبال پایه اهمیت بدهیم، ولی كو گوش شنوا؟ در نهایت هم فقط مربی را عوض می‌كنیم.» حجازی در قسمت دیگری از حرف‌هایش در مورد انتقادهایی كه از مدیران فدراسیون فوتبال می‌شود، می‌گوید: «وقتی AFC فدراسیون فوتبال ایران را به‌ عنوان بهترین فدراسیون آسیا انتخاب می‌كند، باید فاتحه فوتبال را خواند.

این انتخاب واقعاً خنده‌دارترین اتفاق سال بود. فدراسیون ما چه كار مثبتی انجام داده كه باید بهترین فدراسیون شود؟ ما در فوتبال‌مان یك زمین درست و حسابی نداریم، آن وقت این فدراسیون را به ‌عنوان بهترین فدراسیون انتخاب می‌كنند. پس كشورهایی مثل كره‌جنوبی، ژاپن، امارات، قطر و... كجا هستند كه فدراسیون ما به‌عنوان بهترین فدراسیون انتخاب می‌شود. این همان فدراسیونی است كه به صورت خنده‌دار به عنوان بهترین فدراسیون انتخاب شد.» مربی سابق استقلال در قسمت دیگری از حرف‌هایش می‌گوید: «در تیم‌های پایه، یك مربی تیم را اوت می‌كند ولی به او ترفیع درجه می‌دهند. كجای دنیا چنین اتفاقی رخ می‌دهد؟ من 8 سال است كه در مدرسه فوتبال فعالیت می‌كنم، ولی چرا تا حالا یك نفر نیامده از من بپرسد چه مشكلاتی داریم؟ چرا یك نفر حاضر نشده حمایت كند؟ چرا هیچ‌ كس به مدارس فوتبالی كه اصولی كار می‌كنند، اهمیت نمی‌دهد؟ به نظر من این فاجعه خیلی دیر اتفاق افتاده و باید زودتر از اینها شاهد این ناكامی‌ها می‌بودیم.»

او ادامه می‌دهد: «من شنیده‌ام وینگادا به ‌خاطر طلبی كه از باشگاه پرسپولیس داشته است، از این باشگاه به فیفا شكایت كرده و مسئولان فدراسیون هم به او گفته‌اند شكایتش را پس‌بگیرد تا آنها این مربی را به ‌عنوان سرمربی تیم امید انتخاب كنند. اگر چنین اتفاقی صحت داشته باشد، واقعاً باید به حال این فوتبال گریه كرد.» حجازی در قسمت دیگری از حرف‌هایش می‌گوید: «آقایان از الفاظی مثل مربی منشوری استفاده می‌كنند و می‌خواهند با خالكوبی مبارزه كنند. بهتر است به‌جای خالكوبی جلوی دزدی‌ها و روابط پنهانی و این نتایج افتضاح گرفته شود. اگر قرار است خیلی ساده به افرادی كه در این فوتبال خلاف می‌كنند پست داده شود، ما هم برویم این چیزها را یاد بگیریم. چنین نتایجی واقعاً خجالت‌آور است، ولی گوش هیچ ‌كس بدهكار نیست و مطمئن باشید با این شرایط تیم ‌ملی بزرگسالان هم در آینده حرفی برای گفتن نخواهد داشت.»


ویدیو : حجازی: عملکرد فوتبال پایه غیرطبیعی نبود