حجاب دختر بسکتبالیست خبرساز شد +عکس : رسانه های غربی طی روزهای اخیر به فعالیت ...


رسانه های غربی طی روزهای اخیر به فعالیت های یک بسکتبالیست مسلمان و محجبه در ایالت «کنتیکت» آمریکا پرداخته اند که تلاش می کند به الگویی برای دختران مسلمان در آمریکا تبدیل شود. جام نیوز: تا چند سال پیش مشاهده ورزشکاران محجبه در میادین بین المللی بسیار کم و استثنایی در فضای ورزشی جهان محسوب می شد اما رشد قابل توجه شرکت ورزشکاران مسلمان زن در میادین جهانی طی سالهای اخیر، انگیزه این قشر را برای حضور پرافتخار در رقابت های مختلف بیشتر کرده است و این موضوع در رقابت های محلی کشورهای غربی نیز قابل مشاهده است.

رسانه های غربی طی روزهای اخیر به فعالیت های یک بسکتبالیست مسلمان و محجبه در ایالت «کنتیکت» آمریکا پرداخته اند که تلاش می کند به الگویی برای دختران مسلمان در آمریکا تبدیل شود.

کشف حجاب دختر حسین الله کرم , عکس دختر با حجاب , اولین دختر بی‌حجاب در ایران عکس

بثینه الاحواز دانش‌آموز مسلمان سال دوم دبیرستان «گیلبرت» ایالت کنتیکت آمریکا، در گفت‌ و گو با برخی روزنامه ها و رسانه های مجازی آمریکایی از تاکید خود به موضوع حجاب سخن به میان آورده و افزوده است که در هیچ شرایطی ورزش با لباس اسلامی را ترک نخواهد کرد.

مسئولان این مدرسه نیز با مشاهده علاقه و پشتکار این دختر مسلمان، به وی کمک کرده اند تا لباس‌های راحت ‌‌تری را پیدا کند تا به هنگام بازی، دچار مشکل نشود.

یکی از مسئولان این مدرسه در پاسخ به سوال رسانه ها درباره علت حمایت از این دختر مسلمان گفته است: ما به یاد حضور ورزشکاران محجبه در المپیک افتادیم و با خود فکر کردیم که باید لباس‌ های مناسبی برای این مقصود وجود داشته باشد، سپس با جست‌ و جو در اینترنت حجابی را پیدا کردیم که بسیار سبک است و ورزشکار می ‌تواند با اطمینان خاطر از آن استفاده کند.

مانع دیگری که بر سر راه این بسکتبالیست محجبه وجود داشت، اخذ مجوز از کنفرانس ورزشی مدارس برای استفاده از حجاب بود که با موافقت مسئولان این کنفرانس با تقاضای مدرسه گیلبرت، مجوز استفاده از حجاب توسط این دانش‌آموز مسلمان در مسابقات میان مدارس صادر و این مانع نیز برطرف شد.


ویدیو : حجاب دختر بسکتبالیست خبرساز شد +عکس