حج، بزرگ‌ترین سرمایه وحدت :       جایگاه ارزشمند حج و زیارت در برنامه‌های ...



 

 

بزرگ ترین سگ دنیا , بزرگ ترین پارک ابی جهان , تصاویر بزرگ ترین پل طبیعی دنیا

 

جایگاه ارزشمند حج و زیارت در برنامه‌های ۱۱۰ شبكه رادیویی و تلویزیونی صدا و سیما، نشانگر توجه مسوولان رسانه به این امر است.

علی دارابی، قائم‌مقام سازمان صدا و سیما در مراسم اختتامیه اولین جشنواره‌ فیلم‌های ۲ دقیقه‌ای با موضوع حج و زیارت كه چهارشنبه ۱۹ اسفند در سالن اجتماعات مسجد بلال صدا و سیما برپا شد، گفت: یكی از فعالیت‌ها و اهداف بزرگ رسانه ملی، اعتلای فرهنگ قرآن و اسلام است و بر این اساس این‌گونه تولیدات مورد اهتمام جدی صدا و سیما قرار دارد.

قائم‌مقام سازمان، در این مراسم كه با حضور حجت‌الاسلام قاضی عسكر نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت، لیالی رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از سینماگران و هنرمندان كشور برپا شد؛ با اشاره به مقدمات شكل‌گیری رادیو و تلویزیون‌های اكو، اداره كل فرهنگی سازمان را به پیگیری تولید برنامه‌های مشترك با كشورهای عضو اكو و بین‌المللی كردن جشنواره (با موضوع حج و زیارت) فراخواند.

وی وظیفه مهم تولیدات معارفی رسانه ملی را افزون بر ایجاد شورآفرینی در امر حج، تبلیغ عقلانیت و تلاش برای خرافه‌زدایی از حج دانست.

قائم مقام سازمان «تولید برنامه در زمینه ترویج فرهنگ وقف و دستگیری از نیازمندان» را از دیگر وظایف اداره كل فرهنگی سازمان برشمرد. وی با بیان این‌كه نماز و حج جزو بزرگ‌ترین و مهم‌ترین فرایض و مناسك در كشورهای اسلامی است، گفت: ما باید این بزرگ‌ترین سرمایه وحدت را بخوبی بشناسیم و برای آن برنامه‌سازی كنیم.

وی با قدردانی از مسوولان برگزاری اولین جشنواره فیلم‌های ۲ دقیقه‌ای با موضوع حج و زیارت، ابراز امیدواری كرد دومین جشنواره فیلم‌های ۲ دقیقه‌ای در بخش‌های فیلم، عكس، مستند و نوشته برگزار شود.

در جشنواره فیلم‌های ۲ دقیقه‌ای با موضوع حج و زیارت، با اهدای لوح سپاس و تندیس جشنواره، از سازندگان ۱۲‌اثر برگزیده قدردانی شد.


ویدیو : حج، بزرگ‌ترین سرمایه وحدت