حامد زمانی: سنگ خوردن و فحش خوردن در ذات کار ماست : حامد زمانی خواننده جوان ...



خوردن ماست با , بهترین زمان خوردن میوه چه زمانی است؟ , ایا خوردن ماست و بادمجان خاصیت دارد؟

حامد زمانی خواننده جوان کشور را می توان یک هنرمند انقلابی نامید که با هدف و دغدغه کارش را آغاز کرد و بنیان گذار سبکی نو و جدید در عرصه موسیقی کشور بود.

 

با حامد زمانی خواننده جوان کشورمان هم صحبت شدیم تا در مورد ورودش به موسیقی و حواشی کارش برای ما بگوید .
 
متن گفت و گو به شرح زیر است:   


حامد زمانی در موسیقی وارد عرصه ای شد که ممکن است انتقادات بسیاری به او  وارد شود ، چرا حامد زمانی وارد فضای ارزشی و مناسبتی شد در حالی که شروع کارش با یک آلبوم عاشقانه بود؟
امرار معاش من از طریق بخش های مختلف موسیقی بود زمانی شعر می گفتم و بعد از آن ملودی سازی و آهنگ سازی هم می کردم برای رفع نیاز های اولیه مجبور بودم هم قدم با بازار حرکت کنم و بازار موسیقی آن موقع کشور و حتی زمان حال موسیقی عاشقانه تقاضا می کرد و من هم مجبور بودم شعری و ملودی در این زمینه بسازم و بفروشم.
 
چه شد که از فضای کار موسیقی عاشقانه خارج شدید؟
 هر کس وارد بازار کار موسیقی می شود می خواهد دیده شود و شهرت پیدا کند و اگر کسی خلاف این می گوید باید به حرفش شک کرد اگر می خواهی به هدفت برسی باید دیده شوی ، باید محبوب باشی من هم خارج از این قضیه نبودم و برای رسیدن به اهدافم باید دیده می شدم.
 
ابتدای کارت با یک کمپانی معروف قرار داد بستی و سپس مجبور به قطع همکاری شدی داستان از چه قرار بود؟
من دنبال یک سبک موسیقی بودم و می خواستم از مفاهیمی بخوانم که به نظر مدیران کمپانی خریدار نداشت و نیاز بازار را برطرف نمی کرد سپس این شکاف بین من و مسئولان کمپانی گستردگی بیشتری پیدا کرد تا مجبور به قطع همکاری شدیم .
 
شنیده ها حاکی از آن است حامد زمانی بابت فعالیت در این سبک از موسیقی پول خوبی در می آورد ؟
تیتراژ دیروز امروز فردا،  اولین کار من بود و به نوعی اولین فردی بودم که وارد این فضای شدم ، من مدیر برنامه ای نداشتم یعنی کسی نبود که وارد این فضا شده باشد تا بتوانم از او کمک بگیرم یا کارهای اشتباه او را انجام ندهم .مجبور بودم خودم از ابتدا با آزمون و خطا پیش بروم ، وقتی اولین نفر باشی به نوعی بازار را در دست خواهی گرفت و از تو به عنوان حرفه ای ترین فرد یاد می شود و این طبیعی است که از این طریق بتوانی پول خوبی بدست آوری ، به نوعی من بنیان گذار یک ادبیات جدیدی در فضای موسیقی کشور هستم.
 
این ادبیات از کجا نشات می گیرد؟
ادبیات و نوع کلامم فرق می کرد و صراحت لازم را داشت ، حجم پخش کارهایم و شنیده شدن آن ها به من نشان داد و اثبات کرد که می توان نوع موسیقی ارزشی داشت که خارج از موسیقی عرفه بازار یعنی موسیقی عاشقانه باشد که البته کمک و لطف خدا در این موفقیت را نمی توان انکار کرد، و مسئله ای دیگر که قابل بیان است این است که در این زمینه ای که من میخوانم قبلا سرود انقلابی  داشتیم اما در یک دوره سی و اندی ساله افول با وجود مخاطب چنین آثاری کسی نبود که این سبک کار را عرضه کند.
 
حامد زمانی دوست دارد فحش و سنگ بخورد؟
من یکبار در یک مصاحبه گفتم هر کس پشت سرمن حرف بزند می بخشم ، بزرگی به بنده گفت همین جمله تو باعث می شود پشت سرت حرف بزنند ، تا اینکه من تصمیم گرفتم بگویم دیگر کسانی که پشت سرم صحبت کنند نمی بخشم تا این شایعه هایی که پشت سر من به وجود می آید بخوابد، اینکه می گویید حامد زمانی دوست دارد سنگ بخورد این جزیی از کار ماست و من با این فضایی که در آن کار و زندگی می کنم غریبه و بیگانه نبودم و این سنگ خوردن و فحش خوردن در ذات کار ماست همین طور که موسیقی عاشقانه نیز مخالفان و موافقانی دارد.
 
حامد زمانی چه مقدار از این انتقاداتی که به او وارد می شود برای مظلوم نمایی استفاده می کند؟ از طرفی می گوید از من حمایت نمی شود و از طرفی در ماه رمضان دو سال قبل سه تیتراژ برای سه برنامه مختلف را می خواند ، این تناقض از کجا نشات می گیرد؟
همه خواننده ها یا بازیگران این اتفاق را تجربه کرده اند که در یک بازده زمانی چند کار از آن ها پخش شود در آن دوره تیتر می زدند که صدا و سیما در دست حامد زمانی  و رفقایش ولی واقعا این گونه نبود، کارهایی که من خواندم اگر افراد دیگر می خواندند هم پخش می شد همان گونه که مازیار فلاحی آهنگ لیلا را خواند و صدا و سیما پخش کرد. پدر من یک معلم بازنشسته ساده است و من در شروع کارم مجبور بودم در پارک  بخوابم.  بعضی وقت ها پیش می آمد دو سه تا شعر و ملودی می فروختم تا بتوانم شب جایی بخوابم کسانی که قرار بود آلبوم من را بسازند کلاهی سر من گذاشتند که من ضربه بعدی در شروع کار از آن ها خوردم.
 
از وزارت فرهنگ گرفته تا سازمان تبلیغات اسلامی همه پشت تریبون می گویند باید از هنر انقلابی حمایت کرد اما در واقع این اتفاق نمی افتد ، در عمل واقعا این گونه نیست ما به صورت خودجوش یک سازمان به راه انداختیم تا خواننده تربیت کنیم و به آن ها خط بدهیم بدون اینکه از ارگان خاصی حمایت شویم.

اخبارفرهنگی - شفاف

 


ویدیو : حامد زمانی: سنگ خوردن و فحش خوردن در ذات کار ماست