حالا مبارك است! :       سیدجواد سیدپور - افتاد آنچه كه باید اتفاق می‌افتاد، ...



 

 

حالا خورشید , هنگامه کجا بودی تا حالا , برنامه حالا خورشید

 

سیدجواد سیدپور - افتاد آنچه كه باید اتفاق می‌افتاد، سقوط دیكتاتوری كه به جان جوانان خویش كمترین بهایی نمی‌داد و از تغییرات گسترده جهان پیرامون خود غافل بود و نمی‌دانست موج بیداری ملت‌ها را نمی‌توان خواباند و سربه‌نیست كرد در روز بی نظیری برای ایرانیان رخ داد.

این یك لحظه تاریخی است و هیچگاه ، در هیچ سقوطی تاكنون تا بدین پایه جهان به تماشا ننشسته بود.

هیچ دیكتاتوری تاكنون فروافتادنش تا این حد مورد توجه جهانیان قرار نگرفته بود. بدون شك در دو، سه هفته گذشته پربیننده‌ترین برنامه در جهان گزارش‌هایی بود كه از میدان تحریر قاهره به جهان مخابره می‌شد، برنامه‌ای به غایت دراماتیك كه جدی‌ترین افراد در منطقه و جهان را به خود مشغول كرده بود.

پیروزی لذتی وصف‌ناشدنی دارد خاصه اگر این پیروزی از آن یك ملت باشد و شكست از آن دیكتاتوری پلید و فرعونی جان‌سخت.

این لذت اكنون در كام جوانان مصری به شهدی شیرین بدل شده است چه از پس این معركه است كه امیدی تازه برای فردایی تازه‌تر فرا می‌رسد و جان‌ها را جلا می‌دهد.

ولی خاصیت جهان جدید چنان است كه این پیروزی نه فقط از آن مصری‌ها كه متعلق به همه كسانی است كه در شور و سودای رهایی از ظلم و ستم و تباهی هم‌آوا و هم‌راستا با آنها بودند و از این روست كه سقوط مبارك واقعا مبارك می‌شود مخصوصا برای همه كسانی كه "سقوط دیكتاتور" را لحظه‌شماری می‌كردند.

اكنون و از پس این پیروزی است كه خاورمیانه‌ای جدید شكل خواهد گرفت، خاورمیانه‌ای كه ساختارش بر مبارزه با ظلم و ستمگری نهاده شده و از گفتمان آزادی‌خواهی سیراب می‌شود و برقراری عدالت اجتماعی در آن نه یك آرمان دور از دسترس كه در دسترس تبدیل می‌شود.

ایرانیان نمی‌توانند این تقارن تاریخی را در پیروزی همزمان و هم‌روز دو ملت از پس سی و سه سال گذر زمان نادیده بگیرند و چنین است كه انقلاب‌ها به بازتولید خود می‌پردازند و از پی هم روان می‌شوند و به شبیه‌سازی هم می‌نشینند.

اكنون ما و مصر از پیس سه دهه گذر زمان به هم شبیه شده ایم شباهت در مبارزه با دیكتاتوری و نتیجه آن و این مبارك است هم برای ما ، هم برای آنها و موج آزادی خواهی همچنان ادامه دارد....../تحلیل:عصرایران


ویدیو : حالا مبارك است!