حاشیه های دیدار دو معاون اول فارسی زبان :       مراسم استقبال رسمی معاون اول ...



 

 

فرهنگستان زبان و ادب فارسی , زبان فارسی چندمین زبان دنیاست , زبان فارسی چندمین زبان سخت دنیاست

 

مراسم استقبال رسمی معاون اول رییس‌جمهوری از همتای افغان وی در نهاد ریاست‌جمهوری با حاشیه‌هایی همراه بود كه از آن جمله می‌توان به گپ و گفت بی‌واسطه مقامات عالی‌رتبه دو كشور فارسی‌زبان اشاره كرد.

به گزارش روز شنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، در ابتدای این مراسم گارد تشریفات سرود ملی كشور میهمان را نواخت و سپس سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در محوطه ساختمان شهید رجایی طنین افكند.

در ادامه نوبت به معرفی هیات ایرانی از سوی رحیمی رسید كه در میان آنها شیخ‌الاسلامی، بهبهانی و غضنفری به ترتیب وزرای كار و امور اجتماعی، راه و ترابری و بازرگانی حضور داشتند.

فتح‌اللهی معاون آسیایی وزارت خارجه و فداحسین مالكی سفیر ایران در افغانستان نیز از جمله دیپلمات‌های ایرانی حاضر در این مراسم بودند.

در این میان جملاتی نیز بین رحیمی و اعضای هیات دولت افغانستان در زمانی كه فهیم در حال معرفی آنها بود رد و بدل شد؛ از آن جمله معاون اول رییس‌جمهوری خطاب به وزیر حمل‌ونقل و هوانوردی افغانستان یادآور شد كه دو كشور در توسعه مناسبات خود در زمینه حمل‌ونقل و ترانزیت از برنامه عقب هستند.

زمانی كه نوبت به سرپرست وزارت تحصیلات و آموزش عالی افغانستان رسید نیز رحیمی ضمن آرزوی موفقیت برای وی اظهار امیدواری كرد كه وی به عنوان وزیر و عضو كابینه افغانستان فعالیت خود را آغاز كند.

بلافاصله پس از این مراسم، مذاكرات خصوصی معاون اول رییس‌جمهوری و محمد قسیم فهیم همتای افغان وی كه نخستین سفر خارجی خود در این سمت را تجربه می‌كند، آغاز شد....../تحلیل:ایرنا


ویدیو : حاشیه های دیدار دو معاون اول فارسی زبان