حاتمی‌کیا: در حق قهرمانان انقلاب جفا شده : یک فیلمسازسینمای دفاع مقدس گفت: ...


یک فیلمسازسینمای دفاع مقدس گفت: در عرصه سینما حقایق و ایثارگریهای قهرمانان انقلاب اسلامی فدای دوران دفاع مقدس شد لذا در حق افرادی نظیر شهید چمران به عنوان قهرمانان انقلاب جفا شده است. خبرگزاری ایرنا: ˈابراهیم حاتمی کیاˈ عصر سه شنبه در آیین پایانی مسابقه ˈانقلاب من؛ آرمان منˈ با عنوان جشن بزرگ اقتدار و دانش که به همت موسسه خدمات مشاوره ای جوانان و پژوهش های اجتماعی در ورزشگاه شهید بهشتی مشهد برگزار شد، افزود: فیلم ˈچˈ درباره قهرمانان انقلاب است.

وی بیان کرد: از آنجا که دوران دفاع مقدس به فاصله دو سال پس از انقلاب اسلامی به وقوع پیوست لذا فرصتی به وجود نیامد که هنرمندان تئاتر و سینما درباره شخصیت های تاثیرگذار و در واقع قهرمانان انقلابی اثری بیافرینند و آنان را به نسل جوان معرفی کنند.

وی اظهار داشت: انگیزه حقیقی من از ساخت فیلم ˈچˈ به تصویر کشیدن زندگی و کارهای بزرگ شهیدانی مانند چمران و معرفی وی به نسل جوان است تا جوانان این افراد را بیشتر شناخته و به تاثیرگذاری آنان پی ببرند و ارزش این انقلاب را درک کنند.

وی تاکید کرد: لازم است برای حفظ ارزش های انقلاب و دفاع مقدس، هنرمندان در عرصه های مختلف یک بازنگری در وقایع سی و چهار سال گذشته کرده و با نگاهی نو آثاری جدید بیافرینند تا برای نسل جوان تازگی داشته باشد.

این کارگردان سینمای دفاع مقدس گفت: من معتقدم که در سینمای دفاع مقدس و انقلاب اسلامی کارهای کمی شده و آنچه انجام گرفته در شان قهرمانان و شخصیت های تاثیرگذار این دوران نبوده است.

وی افزود: هنوز نقش تاثیرگذار و از جان گذشتگی های قهرمانان و شخصیت های زیادی در دوران انقلاب و دفاع مقدس برای جامعه امروز تبیین نشده تا ارزش انقلاب و دفاع مقدس را درک کنند و در حفظ آن ها بکوشند.

حاتمی کیا گفت: آرزو دارم برای تک تک قهرمانان جنگ و انقلاب فیلمی ساخته و این افراد با تمام خصوصیات و ابعاد زندگیشان به نسل جوان معرفی شوند.

تهیه کننده فیلم ˈچˈ نیز در این آیین، 20 فروردین ماه را رو عجیبی عنوان کرد و گفت: امشب و فردا سالگرد شهادت سید مرتضی آوینی، سپهبد صیاد شیرازی و روز انرژی هسته ای است.

ˈپژمان لشکری پورˈ افزود: امشب و در این آیین، گویی شهید آوینی در وجود حاتمی کیا متجلی شده و غم و غصه ها و دیدگاه های این شهید از زبان حاتمی کیا برای این جمع بیان می شود.

وی بیان کرد: حاتمی کیا همیشه می گفت ˈدوست دارم همه اعضای یک خانواده باهم به تماشای فیلم ˈچˈ بروند تا دیدن این فیلم مروری بر تاریخ این نظام باشد.

در این آیین از حاتمی کیا توسط یکی از برگزیدگان مسابقه ˈانقلاب من، آرمان منˈ با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.


ویدیو : حاتمی‌کیا: در حق قهرمانان انقلاب جفا شده