جوایز گلدن گلوب ۲۰۱۰ اعطا شد :   شصت‌وهفتمین مراسم سالانه اعطای جوایز گلدن ...



 

گلدن گلوب 2016 , مراسم گلدن گلوب 2017 , سریال های که گلدن گلوب گرفته ان


شصت‌وهفتمین مراسم سالانه اعطای جوایز گلدن گلوب شب گذشته در بیورلی هیلز كالیفرنیا برگزار شد و «جیمز كامرون»، كارگردان سرشناس سینمای آمریكا ۱۳ سال پس از فیلم «تایتانیك»،‌ باردیگر خوش درخشید.



در این مراسم، جایزه بهترین فیلم درام به «آواتار» رسید كه هم‌اكنون دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای جهان نام گرفته است.



این فیلم همچنین جایزه بهترین كارگردانی گلدن گلوب را برای «جیمز كامرون» به‌همراه آورد كه در سال ۱۹۹۷ با «تایتانیك» این عنوان را كسب كرده بود. «كاترین بیگلو»، «كلینت ایست‌وود»، «جیسون ریتمن» و «كوئنتین تارانتینو» دیگر نامزدهای دریافت این جایزه بودند.



«كامرون» پس از دریافت این جایزه، همسر سابق‌اش را شانس اول كسب این جایزه دانست و گفت: «انتظار دریافت این جایزه را نداشتم. حقیقتا فكر می كردم "كاترین بیگلو" آن را به‌دست آورد. با این‌حال بسیار خوشحالم.»



در بخش بهترین فیلم كمدی یا درام، «خماری» به كارگردانی «تاد فیلیپس» جایزه اول را كسب كرد.



جایزه بهترین بازیگر مرد در یك فیلم درام درحضور «جورج كلونی»، «كولین فرث» و «مورگان فریمن» به «جف بریجز» برای فیلم «قلب دیوانه» رسید.



«ساندرا بولاك» نیز توانست با كنارزدن رقبای سرشناسی چون «امیلی بلانت»، «هلن میرن» و «كاری مولیگان» جایزه بهترین بازیگر زن را برای فیلم «طرف كور» به خود اختصاص دهد.



جایزه بهترین بازیگر مرد فیلم موزیكال یا كمدی به «روبرت داونی» برای فیلم «شرلوك هولمز» رسید و «مریل استریپ» برای فیلم «جولی و جولیا» بهترین بازیگر زن در این بخش شد. این هفتمین جایزه بازیگری گلدن گلوب برای «استریپ» است كه از این لحاظ یك ركورد دست‌نیافتنی است.



فیلم «ربان سفید» ساخته میشل هانكه، برنده نخل طلای كن، جایزه بهترین فیلم خارجی را كسب كرد. این فیلم كه نماینده آلمان در جوایز اسكار است، «آغوش‌های شكسته» از اسپانیا، «یك پیام‌آور» از فرانسه، «خدمتكار» از شیلی و «باریا» از ایتالیا را ناكام گذاشت.



به گزارش خبرگزاری رویترز، در بخش بهترین فیلم انیمیشن، «بالا» محصول كمپانی «دیسنی» جایزه اول را در حضور فیلم‌های پرفروشی چون «كورالین» و «آقای فاكس شگفت‌انگیز» كسب كرد. این فیلم جایزه بهترین موسیقی را نیز دریافت كرد.



فیلم «بالا در آسمان» جایزه بهترین فیلم‌نامه را برای «جیسون ریتمن» و «شلدون ترنر» به‌همراه آورد.



«كریستوف والتز» برای فیلم «حرام‌زده‌های عوضی» و «مونیكو» برای فیلم «ارزشمند» جایزه بهترین بازیگر نقش مكمل مرد و زن را دریافت كردند.



در مراسم دیشب، جایزه‌ ویژه‌ «سیسیل ‌دمیل» برای تقدیر از یك عمر دستاورد سینمایی به «مارتین اسكورسیزی»، كارگردان نام‌دار هالیوود اعطا شد. وی این جایزه را از دستان «رابرت دنیرو» و «دی‌كاپریو» دریافت كرد كه سابقه بازی در فیلم‌های او را دارند.

 

 

 

 


ویدیو : جوایز گلدن گلوب ۲۰۱۰ اعطا شد