جوان‌ سازی پوست با خرمالو و کیوی : بدون شک برای شاداب کردن پوست تان آن هم در ...



جوان سازی پوست , جوان سازی پوست صورت با داروهای گیاهی , جوان سازی پوست صورت

بدون شک برای شاداب کردن پوست تان آن هم در آب و هوای سرد، به کرم هایی احتیاج پیدا می کنید که بعضی از آنها قیمت های بالایی دارند و علاوه بر آن حاوی مواد شیمیایی هستند.

این بار به جامیوه ای یخچال تان سری بزنید و از میوه هایی مثل خرمالو و کیوی برای تهیه لایه بردار ها و ماسک های طبیعی برای شفاف شدن پوست صورتتان استفاده کنید. این میوه ها سرشار از ویتامینA و E هستند و می توانند جایگزین های بسیار خوبی برای کرم های شیمیایی باشند. 

خرمالو برای پوست خشك سرمازده

میوه ای سرشار از ویتامین A
ویتامینی كه در صورت كمبود آن، پوست مو و ناخن شما دچار آسیب‌های جدی می‌شود؛ پس چرا پوست‌تان را با خرمالو تغذیه نمی‌كنید؟ همین حالا یك قاشق غذاخوری كته بدون نمك و روغن را با یك قاشق مرباخوری روغن بادام شیرین، به همراه یك تكه كوچك خیار با پوست و نصف یك خرمالوی رسیده را در میكسر بریزید. این مواد را روی پوست‌تان به مدت 10 دقیقه قرار دهید. پوست شما با این روش خیلی زود به لطافت می‌رسد.

خرمالو؛ تمیزكننده عمیق پوست

 له‌شده ها طرفدار ندارند؟
 با آنها ماسك صورت درست كنید. باورتان نمی‌شود كه این میوه به راحتی می‌تواند تمامی دانه‌های ریز چرب پوست شما را تمیز كند. كافی است یك عدد خرمالوی بزرگ رسیده و له شده را با یك‌چهارم فنجان شكر قهوه‌ای و یك قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط كنید و این ماسك را روی پوست‌تان به حالت دورانی مالش دهید. 10 دقیقه صبر كنید و بعد صورت‌تان را با آب ولرم بشویید. این ماسك مانند یك اسكراب كاملا طبیعی، پوست شما را از هر نوع آلودگی پاك می‌كند.

خرمالو؛ روشن‌كننده پوست

ماسک دوستداران نارنجی
قرار نیست برای درست كردن ماسك‌های طبیعی سراغ موادی بروید كه دور از دسترس هستند، با همین امكانات خانگی می‌توانید پوست‌تان را روشن و شفاف نگه دارید. دو عدد خرمالو را با یك هویج رنده شده مخلوط كنید و روی پوست‌تان بمالید. 15 دقیقه صبر داشته باشید تا این میوه خوش‌رنگ اثر خود را روی پوست‌تان بگذارد، بعد از آن پوست‌تان را به آرامی با آب سرد بشویید. با دیدن پوست خود در آینه تعجب نكنید چون بدون شك پوست‌تان روشن و شفاف‌تر از قبل شده است.

خرمالو؛ نرم‌كننده و براق‌كننده پوست

پوست تان را جوان تر از قبل کنید
به میوه‌ها اجازه دهید تا به عمق پوست شما نفود كنند. خرمالو به خاطر داشتن ویتامین A و E باعث نرمی و لطافت پوست شما می‌شود. كافی است یك عدد خرمالوی نرم را به حالت پوره در آورید و به آن كمی آرد جو یا غلات دیگر اضافه كنید تا ماسك شما به حالت خمیری در بیاید. به كمك یك قلم‌مو می‌توانید ماسك را روی پوست‌تان پخش كنید. 10 تا 15 دقیقه این ماسك را ‌روی پوست‌تان بگذارید، بعد از آن می‌توانید به كمك یك حوله نرم و آب گرم صورت‌تان را بشویید تا مواد به خوبی پاك شوند. بعد از این كار حتما پوست‌تان به چند سال قبل برگشته است.

خرمالو؛ كاهش‌دهنده چین و چروك صورت

گذر عمر را به تعویق بیندازید
با داشتن یك عدد از این میوه می‌توانید كارهای مختلفی برای رسیدگی به پوست‌تان انجام دهید. خرمالو روند پیری را كند و چین و چروك صور‌ت‌تان را رفع می‌كند. خرمالوی له‌شده را با زرده تخم‌مرغ و كمی آبلیمو مخلوط كنید. این ماسك علاوه بر تاثیر روی چین و چروك صورت، منافذ باز پوستی شما را پاك‌سازی می‌كند. فقط دقت داشته باشید كه برای اثرگذاری مناسب، 15 دقیقه صبور باشید.

ماسك كیوی برای پوست‌های چرب

از پوست زبرش نترسید
یک کیوی پوست گرفته، یك قاشق غذاخوری ماست، کمی پرتقال، یك قاشق غذاخوری روغن بادام و كمی عسل را با هم مخلوط كنید. در پایان یك قاشق غذاخوری پودر بادام زمینی و چند قطره روغن زیتون هم به آن اضافه كنید. این مواد را در همزن بریزید تا به خوبی با هم مخلوط شوند و به حالت كرم دربیایند. مواد را روی تمامی پوست- به‌خصوص قسمت‌های چرب- ماساژ دهید و پس از چند دقیقه صورت‌تان را بشویید؛ نتیجه رضایت‌بخش خواهد بود؟

كیوی؛ تغذیه‌ و شاداب کننده

ماسکی برای انواع پوست
پوست زبر این میوه بعضی افراد را به خطا می‌اندازد درحالی‌كه همین میوه با پوست زبر خواص فوق‌العاده‌ای برای تغذیه پوست شما دارد. كیوی سرشار از ویتامین C است و به همین دلیل شما با تركیب ساده‌ای می‌توانید پوست‌تان را تغذیه كنید. نصف یك موز را با یك عدد كیوی پوست‌كنده مخلوط كنید و در آخر دو قاشق غذاخوری ماست در مواد بریزید. این ماسك را به مدت 20 دقیقه روی پوست‌تان نگه دارید و پس از آن صورت‌تان را با آب گرم شست‌وشو دهید.

كیوی؛ روشن‌كننده پوست‌های كدر

كیوی پر از ویتامین است
 شاید باورتان نشود كه حتی در دانه‌های سیاه رنگ كوچك كیوی، ویتامین D وجود دارد و به همین خاطر به ترمیم پوست آسیب‌دیده یا پوستی كه طراوت اولیه خود را از دست داده كمك می‌كند. یك كیوی رسیده را به خوبی له كنید و عصاره آن را بگیرید و مایه به دست آمده را با یك قاشق غذاخوری گلاب و كمی روغن بادام مخلوط كنید. این مواد را روی پوست‌تان بگذارید و اندكی صبر كنید. این ماسك روی پوست شما اثر مطلوبی می‌گذارد.

كیوی؛ مرطوب‌كننده پوست خشك

مراقبت از پوست در فصل سرما
در هوای سرد همیشه احتمال خشكی پوست را بدهید، خصوصا اگر در شهری زندگی می‌كنید كه آب و هوای خشكی دارد. یك كیوی را پوست بگیرید و با یك خیار به خوبی مخلوط كنید. اگر از فصل تابستان چند توت فرنگی فریز شده دارید، آنها را هم به این مخلوط اضافه كنید. در صورتی كه احساس كردید مایه شما بیش از اندازه رقیق شده، كمی آرد جو به آن اضافه كنید و ماسك خمیری را 10 دقیقه روی پوست‌تان بگذارید. میوه‌ها كارشان را خوب بلدند؛ پوست شما آب‌رسانی شده است.

كیوی؛ محوكننده لكه‌های قدیمی

کیوی، لکه بر و لایه بردار طبیعی
قرار نیست روی لكه‌های جوش و آكنه را همیشه با مواد آرایشی بپوشانید. سراغ سبد میوه‌تان بروید و دست به كار شوید. این ماسك می‌تواند برای تمیز كردن هر پوستی مورد استفاده قرار بگیرد. كافی است یك كیوی رسیده را به خوبی له كنید و با چند ورق لیموی تازه (یا چند قاشق آبلیمو طبیعی) مخلوط كنید. ماسك را 10 دقیقه روی پوست‌تان نگه دارید، سپس را با آب ولرم شست‌وشو دهید. در آخر می توانید پوست تان را با یک کرم مرطوب کننده ماسا‍ ژ دهید.  این ماسك پوست شما را شفاف و لكه‌های قدیمی روی پوست‌تان را محو می‌كند.

این نكته‌ها را فراموش نكنید:
این میوه جالب خواص ضد حساسیت دارد و التهاب‌های پوستی شما را كم می‌كند. حتی اگر خرمالوها به قدر كافی رسیده نشده‌اند و هنوز طعم گس و كالی آنها مطلوب شما نیست، می‌توانید چند عدد از آنها را له كنید و با مقداری آب چند روز در آفتاب قرار دهید. بعد از آن مواد را از مایه جدا كنید و به كمك پنبه روی قسمت‌های حساسیت‌زای پوست قرار دهید. قبل از قرار دادن هر یك از این ماسك‌ها روی پوست‌تان از نداشتن آلرژی به این میوه‌ها مطمئن شوید، چراكه بعضی از پوست‌های حساس به میوه كیوی یا خرمالو واكنش نشان می‌دهند.

منبع:مجله سیب سبز

 


ویدیو : جوان‌ سازی پوست با خرمالو و کیوی