جوانفکر: روزنامه ایران به ایرنا می‌پیوندد/ همه رفتنی هستیم :     مدیرعامل ...



 

روزنامه ایران , روزنامه های ایران , روزنامه ایران ورزشی

 

مدیرعامل ایرنا با اعلام اینکه ارتقای ساختار تشکیلاتی این رسانه با جدیت پیگیری می‌شود و روزنامه ایران نیز به سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) می‌پیوندد، شایعه رفتنش از این رسانه را رد کرد.

 

به گزارش مهر،  امروز برخی منابع خبری غیررسمی از خداحافظی قریب‌الوقوع علی‌اکبر جوانفکر مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) از این رسانه خبر دادند و دلیل این امر را  نرسیدن به دو هدف اصلی این خبرگزاری از جمله بازگشت روزنامه ایران به این سازمان و ارتقاء ساختار تشکیلاتی ایرنا تا حد معاونت ریاست جمهوری ذکر کردند.

جوانفکر مشاور رسانه‌ای محمود احمدی‌نژاد درباره این اخبار گفت: اینکه خبرگزاری جمهوری اسلامی لازم است جایگاه مناسب‌تری در ساختار تشکیلاتی دولت بیابد واقعیت و ضرورتی است که من با شروع کارم در این رسانه بدان اذعان داشتم.

وی ادامه داد: از همان روزهای آغاز کارم در خبرگزاری، سوابق امر و نتایجی را که از کارکردهای گذشته حاصل می‌شد بررسی کرده و به این جمع بندی رسیدیم که این ضرورت را به رئیس‌جمهوری منعکس کنیم. ایشان هم دستور دادند خبرگزاری جمهوری اسلامی زیرنظر شخص رئیس‌جمهور قرار گیرد و آن نامه را آقای رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس‌جمهوری به بنده رونوشت زد.

مدیرعامل ایرنا درباره سرنوشت این نامه توضیح داد: آن نامه در اختیار معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور قرار گرفته و آقای لطف الله فروزنده معاون رئیس‌جمهوری پیگیر آن هستند و ما در حال حاضر منتظر اقدامات آنها هستیم تا این خبرگزاری بتواند به جایگاه مناسبی دست پیدا کند.

جوانفکر تاکید کرد: آنچه در حیطه وظایف بنده بود، انجام گرفته و منتظر تحقق گام‌های بعدی از سوی آقایان محمدرضا رحیمی معاون اول و فروزنده معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس‌جمهوری در حیطه وظایفشان هستیم.

وی درباره مساله دیگری که به بازگشت روزنامه ایران به سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی مربوط است، اینگونه عنوان کرد: اگر سوابق تاسیس و ساختار روزنامه ایران را بررسی کنیم متوجه می‌شویم این روزنامه بر اساس یک ضرورت و نیاز که در جامعه خبری احساس شد و همچنان هم وجود دارد تاسیس شد ولی قریب به 3 سال پیش بر اساس یک انفعال اداری غیرقانونی این روزنامه از سازمان خبرگزاری منفک شد.

مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور درباره غیرقانونی بودن این تفکیک عنوان کرد: روزنامه ایران جزو اموال دولت است و صاحب امیتاز آن سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی بوده است و نمی توان اموال دولتی را خارج از ساز و کار قانونی به موسسه‌ای خصوصی واگذار کرد.

جوانفکر افزود: اموال دولتی را نمی‌توان با چند نامه‌نگاری آن‌هم خارج از روند قانونی به بخش خصوصی داد و من هم این مسائل را در قالب نامه‌ای به هیئت امنای موسسه ایران توضیح داده و آنها نیز مجاب شده‌اند. هر واگذاری و نقل و انتقالی از دولت به بخش خصوصی ساز و کار قانونی خود را دارد و به دلیل اینکه این مسیر قانونی طی نشده لازم است روزنامه ایران به سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی برگردد. در این زمینه هم اقدامات لازم انجام شده و ان شاءالله روزنامه ایران به مجموعه خبرگزاری پیوند خواهد خورد.

مدیر عامل ایرنا در بخش پایانی صحبت‌هایش در واکنش به شایعه‌های خداحافظی‌اش از خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: در این باره باید اینگونه بگویم که همه ما رفتنی هستیم و هیچ‌کس ماندنی نیست. بنده هم به شخصه علاقه خاصی به پست و مسئولیت ندارم و تنها از باب تکلیف و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیتی را پذیرفته‌ام و تا زمانی که مسئولان بالاتر تشخیص بدهند در این مسئولیت با قدرت انجام وظیفه می‌کنم.../مهر


ویدیو : جوانفکر: روزنامه ایران به ایرنا می‌پیوندد/ همه رفتنی هستیم