جواب سوالات جنسی در ماهواره نیست! : عشرت کریمی افشار، روانشناس بالینی و مدرس ...


عشرت کریمی افشار، روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه گفت: دیدن صحنه های محرک جنسی در ماهواره، اینترنت و سی دی ها، شنیدن داستان هایی درخصوص بلوغ جنسی، تغذیه نامناسب و مصرف بیش از حد مواد پروتئینی نظیر گوشت و تخم مرغ و همچنین مصرف غذاهای هورمون دار از عوامل بروز بلوغ زودرس است. عشرت کریمی افشار، روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه درخصوص عوامل بروز بلوغ زودرس درکودکان اظهار کرد: بلوغ زودرس بستگی به ژنتیک و وراثت در خانواده دارد و سابقه خانوادگی در بلوغ زودرس موثر است.

وی گفت: دیدن صحنه های محرک جنسی در ماهواره، اینترنت و سی دی ها، شنیدن داستان هایی درخصوص بلوغ جنسی، تغذیه نامناسب و مصرف بیش از حد مواد پروتئینی نظیر گوشت و تخم مرغ و همچنین مصرف غذاهای هورمون دار از عوامل بروز بلوغ زودرس است.

کریمی افشار همچنین افزود: اضطراب و ترس مکرر در دوران کودکی و احساس ناامنی و دلشوره که باعث می شود کودک در خود فرو رود و روی خود متمرکز شود، نیز عامل بلوغ زودرس هستند.

وی به رفتارهای نامناسب و بی منظور والدین اشاره کرد و ادامه داد: رفتارهایی نظیر ستایش جنس مخالف و یا نوازش کودک به شکل نادرست هرچند که بی غرض باشد، می تواند در این زمینه تاثیرگذار باشد. معاشرت های ناصحیح، نقص اخلاقی و شوخی های بی بند و باری در خانواده، بیماری دستگاه عصبی مرکزی که گاهی تولید هورمون های جنسی را زودتر ایجاد می کند و آن را جلو می اندازد نیز در این امر موثر هستند.

این روانشناس درخصوص آثار منفی بلوغ زودرس، بیان کرد: بلوغ زودرس منجر به یک سری مشکلات اخلاقی می شود و نوجوان از نظر عقلانی وقتی در گروه همسالان قرار می گیرد، از نظر تمایلات نفسانی و خواسته های غریزی تمایلات بزرگترها را دارد و به عبارت دیگر فرد 10 ساله تمنای فرد 16 ساله را دارد.

کریمی افشار همچنین تصریح کرد: از نظر آثار اجتماعی بلوغ زودرس باعث می شود فرد دچار خشونت، لجاجت، عصیان در برابر دیگران، تن دادن به انزوا و گوشه گیری و ارتباطات نامناسب و غلط و همچنین هدف قراردادن مسایل جنسی در عرصه زندگی اجتماعی شود.




ویدیو : جواب سوالات جنسی در ماهواره نیست!