جوابیه وزارت راه به خبر بنرهای تبلیغی وزیر در تشییع جنازه: عکس ایشان کوچک و حزن آلود بود! :



 

 

 

تشییع جنازه سلیم موذن زاده , تشییع جنازه حبیب , تشییع جنازه

 

وزارت راه و ترابری از نزد خودش برای مردم ارومیه "اصول فرهنگی" درنیاورد. کجای اصول فرهنگی مردم آذربایجان می گوید که الا و بلا باید وزیر راه که خود جزو متهمین سانحه سقوط است و باید پاسخگو باشد ، بنرهای رنگی بزرگ چاپ کند و در روز حزن آلود تشییع جنازه ها ،بنرهایش را مقابل چشم عزاداران نمایش دهد؟

عصرایران - در پی انتشار خبری در عصر ایران تحت عنوان "خشم مردم ارومیه از بنرهای تبلیغاتی بهبهانی در تشییع جنازه قربانیان بوئینگ" و خودداری عصرایران از حذف خبر بعد از برخی تماس های تلفنی(!) روابط عمومی وزارت راه و ترابری جوابیه زیر را ارسال کرد که به همراه پاسخ عصرایران منتشر می شود:

مسئول محترم سایت عصر ایران

با سلام

در ارتباط با خبر مندرج كد 152654 روز سه شنبه 21/10/89 ساعت 48/21 مبنی بر خشم مردم ارومیه از بنرهای تبلیغاتی بهبهانی در تشییع جنازه قربانیان بوئینگ موارد زیر جهت تنویر افكار عمومی ارسال می گردد.

خواهشمند است مطابق قانون مطبوعات نسبت به درج آن اقدام لازم معمول گردد.

ابتدا باید گفت كه عكس مندرجه در خبر فوق مربوط به سفر جناب آقای وزیر به استان خوزستان می باشد.

ثانیاً‌ حضور و مشاركت در مراسم های عزا باید منطبق با فرهنگ آن ناحیه باشد و درج عكسی كوچك و حزن آلود از صاحب پیام در گوشه بنرهای منصوب طی مسیر تشییع (استانداری و دیگر ارگانهای اجرایی) طبق اصول فرهنگی این منطقه انجام گرفت كه پیام وزیر محترم راه نیز از این قانون مستثنی نیست.

ثالثاً این كه مردم ارومیه خشمگین و ناراحت شدند نیز متأسفانه حرفی كذب است؛ چراكه تمام رسانه های محلی، ملی، منطقه ای ، خبرگزاری ها و هفته نامه ها در مصاحبه های خود با مردم و مسئولین استان آذربایجان غربی شاهد رضایت ایشان از احساس همدردی و ارسال پیام وزیر محترم راه و ترابری بودند كه در صورت نیاز مستندات به پیوست ارسال خواهد گردید.

رابعاً‌ متأسفانه استفاده از كلمه تبلیغاتی در تیتر خبر مذكور، نشان از ناآگاهی سایت تحیلی خبری به اصول تبلیغات است. چراكه تصویر حزن آلود و پیام تسلیت و همچنین ده بنر پیام وزیر از 70 بنر موجود در مسیر تشییع از دید سایت، نشان دهنده این است كه گردانندگان سایت مذكور پیام های مقام معظم رهبری، ریاست محترم جمهوری و دیگر مقامات كشوری را كه حامل عكس ایشان می باشد را امری تبلیغی می دانند و بایستی جوابگوی این اتهام به تمام مقامات مذكور باشند.

در پایان ضمن تقدیر و تشكر از تمام اصحاب محترم مطبوعات، رسانه های ملی و محلی كه پا به پای مردم و مسئولین در ارائه خدمات بایسته و شایسته قدم برداشتند از سایت محترم تحلیلی خبری عصر ایران تقاضامندم این حضور مسئولیت گرایانه وزیر راه و ترابری و معاونین و مشاورین ایشان را در لحظه لحظه این ضایعه تأسف بار در كنار مردم ارومیه را به خاطر برخی مسائل سیاسی به حاشیه نكشند؛ چراكه خدا خود ناظر بر اعمال بندگان است.

اداره كل روابط عمومی وزارت راه و ترابری

عصرایران: مرحبا به این همه اعتماد به نفس!

1 - ما انتظار داشتیم وزارت راه و ترابری بعد از انتشار این خبر اعلام کند که بنرها ، بدون اطلاع و رضایت وزیر طراحی ، چاپ . نصب شده اند ، اما نه تنها این اتفاق نیفتاد ، بلکه در کمال تعجب از این حرکت دفاع نیز شده است!

2 - عکس منتشره در سایت عصرایران که بنر آقای وزیر را نشان می دهد ، مربوط به سفر ایشان به استان خوزستان است که در همان خبر و در زیر نویس عکس نیز دقیقاً همین را نوشته بودیم و نشان می دهد وزارتخانه مربوطه ید طولایی در طراحی و چاپ بنرهای مربوط به وزیرشان دارد!

3 - وزارت راه و ترابری از نزد خودش برای مردم ارومیه "اصول فرهنگی" درنیاورد. کجای اصول فرهنگی مردم آذربایجان می گوید که الا و بلا باید وزیر راه که خود جزو متهمین سانحه سقوط است و باید پاسخگو باشد ، بنرهای رنگی بزرگ چاپ کند و در روز حزن آلود تشییع جنازه ها ،بنرهایش را مقابل چشم عزاداران نمایش دهد؟

این قطعاً از اصول فرهنگی مردم با فرهنگ ارومیه نیست ولی این طور که از شواهد و قرائن برمی آید ، بنرسازی برای وزیر ، آن هم با عکس ایشان ، از اصول فرهنگی وزارت راه و ترابری در دوره مدیریت آقای حمید بهبهانی است.

البته این بار شکسته نفسی کرده و عکس آقای وزیر را در سایز کوچک و حزن آلود چاپ کرده اند که واقعاً جای تشکر دارد و بر مردم منت گذاشته اند!

4 - درباره ناراحتی مردم ارومیه ، نیازی به مستندات ادعایی وزارت راه نیست ، خبرنگار خودمان با مردم ارومیه و حاضران در تشییع جنازه گفت و گوهایی را انجام داده که همگی آنها این اقدام را نمایشی و تبلیغی و نمکی بر زخم های بازماندگان عنوان کرده اند.

بهتر است وزارت راه به جای "مستندات رضایت مردم از آقای وزیر " (که به گفته ایشان در سطح تمام رسانه ها مشهود است!) ، "مستندات سقوط هواپیما" را به اطلاع مردم برساند.

البته ناگفته نماند که میزان رضایت مردم از آقای وزیر ، بعد از فرمایش تاریخی ایشان که فرمودند "آمار سقوط هواپیما در ایران پایین است" به طرز عجیبی افزایش یافته است که لابد مستندات این هم موجود است!

5 - مقایسه وزیر راه و ترابری با جایگاه مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری در خصوص انتشار پیام ها و تصاویرشان ، اعتماد به نفس بالای روابط عمومی وزارت راه و ترابری را نشان می دهد و حال آن که یک وزیر اجرایی با جایگاه هایی که مظهر حاکمیت ملی هستند ، تفاوت ماهوی دارد.

و این که نوشته اند عصرایران باید پاسخگوی اتهام به مقامات مذکور باشد نیز نشان می دهد که اولاً آقایان انتقاد از وزیرشان را مترادف می دانند با توهین به رهبری و ریاست جمهوری(!) و در همان حال خود را معاونت حقوقی مقامات بالاتر می دانند و از این منظر خواستار جوابگویی ما در این باره می شوند!

6 - در جوابیه نوشته اند که "حضور مسوولیت گرایانه" وزیر را به خاطر مسائل سیاسی به حاشیه نکشیم!

اولاً این خود آقایان هستند که حاشیه درست می کنند و در حالی که مردم مشغول عزاداری و وداع با عزیرانشان هستند ، به کار غیرحاشیه ای (!) طراحی ، چاپ و نصب شبانه بنر با عکس وزیر می پردازند.

ثانیاً قرار است این عادت زشت چه زمانی ترک شود که هر کس انتقادی کرد ، فوراً او را متهم به سیاسی کار می کنند؟ بندگان خدا! عصرایران چه سیاسی کاریی با وزیر شما دارد؟ مگر قرار است اگر وزیرتان برکنار شود ، ما را وزیر کنند؟ به جای این گونه پاسخ دادن ها و توجیهات و اظهار ارادت ها به وزیرتان ، پاسخگوی مردم باشید که نه در جاده ها جانشان در امان است و نه در پروازها و تازه باید باقی بودن دو قورت و نیم آقایان را هم تحمل کنند!

7 - با جمله آخرتان کاملاً موافقیم: "خدا خود ناظر بر اعمال بندگان است " حتی بدون بنر!..../تحلیل:عصرایران


ویدیو : جوابیه وزارت راه به خبر بنرهای تبلیغی وزیر در تشییع جنازه: عکس ایشان کوچک و حزن آلود بود!