جهش چندمیلیونی قیمت خودروها/پراید ۱۴میلیونی؟/ماکسیما 80 میلیون : جهش چندمیلیونی ...



جهش چندمیلیونی قیمت خودروها/پراید ۱۴میلیونی؟

بازار خودرو همچنان در تب ارز می‌سوزد و قیمت‌ها نیز با وجود رکود خرید و فروش بالا می‌رود، این در حالی است که تعلل در اعلام قیمت‌های جدید خودرو به آشفتگی بازار دامن می‌زند.

 

ماجرای خریدن پراید به قیمت 2 میلیون , قیمت پراید , قیمت پراید صفر

 

دنیای اقتصاد: در حال حاضر خودروسازان به دلیل عدم اعلام قیمت‌های جدید حاضر به عرضه خودرو به بازار نیستند و این موضوع به گرانی‌ها دامن زده است، حال آنکه اعلام قیمت‌ها و افزایش عرضه می‌تواند حداقل جلوی جهش قیمت برخی خودروها را بگیرد. در حال حاضر به دلیل کمبود خودرو و همچنین نوسان شدید نرخ ارز، قیمت بیشتر خودروها اعم از داخلی و خارجی افزایش یافته و کارشناسان با این اوضاع امیدی به بازگشت آرامش حداقل در کوتاه‌مدت ندارند.

جهش چند میلیونی قیمت وارداتی‌هااما در بین خودروهای وارداتی هیوندایی IX۵۵ با افزایش قیمتی بیش از ۱۰ میلیون تومانی روبه‌رو شده و هم اکنون ۱۶۰ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو روزگاری حدود ۸۰ میلیون تومان و حتی کمتر قیمت داشت.

همچنین هیوندایی IX۳۵ نیز که شش میلیون تومان گران شده، در حال حاضر ۱۱۵ میلیون تومان قیمت دارد. هیوندایی سوناتا نیز با جهشی چهار میلیونی هم اکنون به قله ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. هیوندایی آزرا نیز ۱۳۶ میلیون تومان به فروش می‌رود و اسپورتیج هم قیمتی برابر با ۱۱۰ میلیون تومان را داراست. همچنین تویوتا اوریون نیز ۱۱۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و کرولا قیمتی معادل ۹۰ میلیون تومان دارد. همچنین کیا اپتیما نیز قیمتی برابر با ۱۰۵ میلیون تومان دارد و سراتو نیز به مرز ۷۰ میلیون تومان رسیده است.

۲۰۷ اتومات به ۴۴ میلیون رسیددر بازار خودروهای داخلی نیز افزایش قیمت‌ها همچنان ادامه دارد. به گفته فعالان بازار، در حال حاضر پژو ۲۰۷ اتومات قیمتی برابر با ۴۴ میلیون تومان دارد که این موضوع از رشد قیمت شش میلیون تومانی آن حکایت می‌کند۲۰۶ تیپ ۶ نیز که دنده اتومات است، با قیمتی معادل ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد و تیپ ۲ آن نیز ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارد. در بین مدل‌های صندوقدار این خودرو نیز، V۹ حدودا ۳۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و V۸ نیز ۲۷ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در بین دیگر محصولات ایران خودرو، پژو ۴۰۵ قیمتی برابر با ۱۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دارد و پارس نیز در مدل اتومات خود به مرز ۳۲ میلیون تومان رسیده است. سوزوکی گرند ویتارا نیز که هنوز با کمبود قطعات و بروز اختلال در تولید، روبه‌رو است، در حال حاضر ۸۴ میلیون تومان در مدل فول خود قیمت دارد و این موضوع از جهش سه میلیونی آن حکایت می‌کند. سمند نیز در مدل EF۷ افزایشی بیش از دو میلیون تومان داشته و هم اکنون با قیمتی معادل ۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

پراید ۱۴ میلیونی؟

اما محصولات سایپا و پارس خودرو نیز افزایش قیمت زیادی را به خود دیده‌اند و پا به پای همتایان ایران خودرویی خود گران شده‌اند. آن طور که خبر می‌رسد، تیبا هم اکنون ۱۵ میلیون و ۷۰۰هزار تومان به فروش می‌رود. در بین دیگر محصولات سایپا نیز هم اکنون پراید ۱۳۲ قیمتی برابر با ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دارد و ۱۳۱ هم ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رود. در این شرایط پراید مروارید یا همان هاچ بک به قیمت ۱۳ میلیون تومان در بازار رسید تا دیگر پراید نیز خودرویی ارزان به حساب نیاید. البته برخی فعالان بازار از پراید ۱۴ میلیونی نیز صحبت به میان می‌آورند. جدای از پراید، محصولات پارس‌خودرو هم افزایش قیمتی شدید داشته‌اند که بیشترین آن به مگان مربوط می‌شود.

ماکسیما ۸۰ میلیون شد

در حال حاضر مگان اتومات که فاصله زیادی بین قیمت کارخانه و بازار آن به چشم می‌آید، ۵۶ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. این خودرو در طول یکی دو ماه گذشته افزایش قیمتی نزدیک به ۱۰ میلیون تومان داشته است.

همچنین تندر-۹۰ مدل E۱ نیز در حال حاضر قیمتی برابر با ۲۲ میلیون تومان دارد و تندر E۲ هم ۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد. از میان دیگر محصولات پارس خودرو، در حال حاضر نیسان ماکسیمای اتومات قیمتی برابر با ۸۰ میلیون تومان دارد و این نشان می‌دهد ماکسیما پنج میلیون تومان دیگر گران شده است. دیگر محصول پارس خودرو یعنی نیسان تیانا نیز در حال حاضر حدود ۱۰۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و این موضوع نیز از افزایش قیمت پنج میلیونی آن حکایت دارد./دنیای اقتصاد

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران

 

 

 


ویدیو : جهش چندمیلیونی قیمت خودروها/پراید ۱۴میلیونی؟/ماکسیما 80 میلیون