جنگ ساعت‌های هوشمند: چه کسی مچ شما را خواهد گرفت؟ : اخبار علمی - جنگ ساعت‌های ...



اخبار علمی - جنگ ساعت‌های هوشمند: چه کسی مچ شما را خواهد گرفت؟

دنیای هوشمند فن‌آوری به سرعت در حال تحول است و‌ گویا به سمت هر چه کوچک‌تر کردن ابزارهای هوشمند و ایجاد سهولت در استفاده از آن‌هاست! ساعت‌های هوشمند به تدریج وارد بازار تکنولوژی می‌شوند و تا کنون نیز می‌توان گفت، جنگ بزرگی که روزی در گوشی‌های هوشمند آن را می‌دیدیم، به تدریج در حوزه فن‌آوری‌های پوشیدنی و به ویژه ساعت‌های هوشمند در گرفته است.

به گزارش «تابناک»، چندی پیش، شرکت اپل با استخدام شماری از مدیران اجرایی در بزرگ‌ترین برند‌های ساعت‌سازی سوییس، همه شایعات حدس و گمان‌هایی را که در ‌تولید و طراحی iWatch زده می‌شد، تأیید کرد. این موضوع حاکی از آن بود که آنچه ‌بسیاری با نام یک ساعت هوشمند مجهز به سیستم عامل iOS منتظر آن بودند، دیر یا زود روانه بازار خواهد شد؛ هرچند اپل همچون همیشه، علاقه‌ای به انتشار ویژگی‌های ساعت هوشمند خود ندارد.

‌بنا بر این گزارش، اپل در حالی به رقابت در بازار ساعت‌های هوشمند پیوسته است که پیش از این، سامسونگ و ال جی، نسخه‌های اندرویدی ساعت‌های هوشمند خود را رونمایی کرده‌اند و مایکروسافت نیز در آینده نزدیک، نسخه مخصوص خود را از این گونه ساعت‌ها رونمایی خواهد کرد.

اما در حالی که همه این ساعت‌ها به زودی در بازار جهانی و به دنبال آن بازار ایران به فروش خواهند رسید، بگذارید نگاهی به ویژگی‌های آن‌ها ـ از آنچه تا کنون در دست است ـ داشته باشیم.

 

ساعت هوشمند , خرید ساعت هوشمند , ساعت هوشمند موتورولا

 
آنچه تا کنون از ساعت هوشمند اپل یا iWatch میدانیم
تا کنون اطلاعات اندکی درباره پروژه جدیدی که اپل به دنبال آن است،‌ داریم که شامل موارد زیر می‌شود؛

ـ همان گونه که گفته شد، اپل اقدام به استخدام و به‌کارگیری شماری از مدیران برند‌های معروف ساعت‌سازی به ویژه در سوییس کرده است.

ـ هرچند Concept‌هایی که تا کنون به دست داده شده، متفاوت است، ‌به احتمال بسیار ‌ساعت هوشمند اپل مستطیل شکل خواهد بود و در دو اندازه ۱.‌۳ و ۱.‌۵ اینچ عرضه خواهد شد.

ـ این احتمال وجود دارد که بند این ساعت شبیه به دستبند‌های Slap (دستبند‌هایی که با ضربه قفل می‌شوند) باشد.

ـ گفته می‌شود، این ساعت به قابلیت‌های رصد و پیگیری سلامت، خواب و وضعیت فیزیکی بدن مجهز است.

ـ این ساعت مجهز به سیستم عامل iOS ۸ خواهد بود و شایعات مبنی بر این است که تا اکتبر سال جاری رونمایی خواهد شد.

ـ بهای این ساعت هوشمند، حدود ۲۰۰ تا ۶۰۰ دلار ارزیابی شده است.

 

ساعت هوشمند اپل , قیمت ساعت هوشمند , ساعت هوشمند ال جی

 
سامسونگ: نخستین رقیب بازار با Gear Live
سامسونگ از نخستین برند‌هایی بود که ساعت هوشمند خود را روانه بازار کرد و Gear Live البته ساعت هوشمندی است که امکانات بسیاری دارد، ولی در عین حال بیش از این می‌تواند بهبود یابد. این ساعت هوشمند واجد مشخصات زیر خواهد بود؛

ـ این ساعت در دو رنگ مشکی و گلبهی وارد بازار خواهد شد و صفحه نمایش آن برابر با ۱.‌۶۳ اینچ است.

ـ این ساعت مجهز به یک سنسور رصد ضربان قلب است که یک App تولید خود سامسونگ با آن مرتبط است. البته این قابلیت در ساعت ال جی نیز وجود دارد؛ اما تفاوت در این است که سامسونگ App مخصوص خود را برای آن طراحی کرده است.

ـ این ساعت مجهز به قابلیت جهت‌یابی turnـbyـturn گوگل است.

ـ طراحی این ساعت مستطیلی است و یک دوربین در بالا و یک دکمه در پایین آن است.

ـ صفحه نمایش این ساعت یک صفحه نمایش Super AMOLED است که وضوح بسیار خوبی داشته و نسبت به ساعت ال جی از تراکم پیکسل بیشتری برخوردار است.

ـ میزان ذخیره باتری این ساعت در حد یک ۲۴ ساعت است که شما را مجبور به آن می‌کند که در پایان هر روز آن را دوباره شارژ کنید.

 

ساعت هوشمند سامسونگ , راهنمای خرید ساعت هوشمند , ساعت هوشمند گوگل

 
ال‌جی رقیب ساعت هوشمند سامسونگ را روانه بازار کرد
ال جی همزمان با معرفی ساعت هوشمند سامسونگ، نمونه هوشمند خود را با نام G Watch روانه بازار کرد که سعی بر آن نمود تا با یک طراحی ظریف‌تر به رقابت با سامسونگ و نرم‌افزارهای آن بپردازد. مشخصات این ساعت به ترتیب زیر است؛

ـ طراحی این ساعت به شدت ساده و حداقلی است که دو رویکرد را به وجود آورده است: برخی آن را بسیار زیبا و ظریف و برخی دیگر آن را خسته کننده می‌دانند. یکی از ضعف‌های طراحی آن نبود دکمه Power است که روشن کردن ساعت را تنها با متصل کردن آن به منبع تغذیه ممکن می‌سازد.

ـ صفحه نمایش این ساعت ۱.‌۵ اینچ است و ‌خمیدگی لازم برای نشستن ‌روی مچ کاربر را ندارد، ولی‌ با وزن تنها ۶۳ گرم بسیار سبک است. همچنین آنچه تا کنون در بررسی‌های تخصصی در‌باره این ساعت گفته شده، این است که صفحه نمایش آن در نور زیاد به سختی قابل دیدن است.

- باتری این گوشی ‌حدود یک ۳۶ ساعت دوام دارد که البته این دوام وابستگی زیادی به میزان استفاده از ساعت دارد؛ اما به گونه‌ای طراحی شده ‌که مانند Gear Live مناسب‌ترین زمان برای شارژ آن شب هنگام است!

 

ساعت هوشمند سامسونگ s3 , بهترین ساعت های هوشمند بازار , ساعت هوشمند gear s3

 
موتورولا Moto 360 متفاوت، با طراحی دایره ای
ساعت هوشمند Moto ۳۶۰ موتورولا که قرار است تا پایان تابستان سال جاری رونمایی شود، با طراحی دایره‌ای خود، یکی از ساعت‌های هوشمندی است که توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. موتورولا بر این باور است که این طرح دایره‌ای، فضای بیشتری ‌در اختیار کاربر گذاشته و تجربه بهتری ‌برای او رقم می‌زند. مشخصات این ساعت به ترتیب زیر است؛

ـ طراحی دایره این ساعت ضمن آنکه فضای بیشتری را ـ به گفته موتورولا ـ در اختیار کاربر می‌گذارد، عملا صفحه بزرگتری را نیز نسبت به سایر رقبا ارائه می‌کند؛ اما ‌روی مچ دست این ساعت چندان بزرگ به نظر نمی‌رسد.

ـ وجود یک میکروفون در این ساعت، قابلیت کنترل صوتی را برای آن فراهم کرده است، به غیر از این در سایر امکانات چندان تفاوتی با دو نمونه اندرویدی پیشین ندارد.

ـ گفته می‌شود ‌این ساعت قابلیت شارژ باتری با حالت Wireless را داراست، همچنین صفحه نمایش آن OLED بوده و به کلی ضد آب طراحی شده است.

ـ هنوز مشخص نیست که بهای این ساعت در چه حدی است؛ اما گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که بهای آن ‌حدود ۲۷۰ تا ۴۵۰ دلار خواهد بود که اگر چنین باشد، به نسبت رقبای اندرویدی دیگر بسیار گران‌تر است.

 

تصاویر ساعت هوشمند گوگل , وصل کردن ساعت هوشمند به لپ تاپ , ساعت هوشمند نکسوس گوگل

 
ساعت هوشمند مایکروسافت، چیزی شبیه یک دستبند!
مایکروسافت با ساعت هوشمند خود ـ که گفته می‌شود قرار است در ماه اکتبر سال جاری رونمایی شود ـ تقریبا همزمان با رونمایی iWatch ـ از هم اکنون به شدت زیر ذره‌بین رفته است.

آن گونه که شایعات تا کنون رقم زده‌اند، گویا این ساعت ‌روی هر سیستم عاملی عمل می‌کند که از آن یک ساعت متمایز در بین جمعیت اندرویدی‌ها و iOS‌ها خواهد ساخت. آنچه تاکنون از این ساعت در دست است، به شرح زیر است؛

ـ آن گونه که گفته می‌شود، این ساعت Crossـ Platform است و با اندروید، IOS و ویندوز همخوانی خواهد داشت.

ـ منابع نزدیک به مایکروسافت اشاره کرده‌اند که این ساعت بسیار شبیه ‌یک دستبند طراحی خواهد شد.

ـ امکانات این ساعت هوشمند از جمله: GPS، شتاب‌سنج، رصد وضعیت فیزیکی بدن، رصد ضربان قلب و نمایش پیام‌های تلفنی خواهد بود.

ـ همچنین گفته می‌شود، ضخامت این ساعت بسیار باریک‌تر از دیگر رقبای هوشمند خود خواهد بود.

 

پرفروش ترین ساعت هوشمند سال 2016 , ساعت هوشمند بخرم؟ , ساعت هوشمند کودکان

 
این‌ها اطلاعاتی است که تا کنون از ساعت‌های هوشمند که در بازار موجود بوده یا قرار است در آینده نزدیک وارد بازار شوند، در دست است. بی‌گمان این ساعت‌ها دیر یا زود وارد بازار ایران نیز خواهند شد و تصمیم در این باره که کدام یک از آن‌ها مناسب شما خواهند بود، بسته به سلیقه شما و طراحی و امکانات آن‌هاست. کدام یک از آن‌ها را می‌پسندید؟

اخبار علمی - تابناک

 


ویدیو : جنگ ساعت‌های هوشمند: چه کسی مچ شما را خواهد گرفت؟