جنگ با گردوغبار خانه : گردوغبار دائمی بخش جدایی‌ناپذیر زندگی در شهرهای بزرگ ...


گردوغبار دائمی بخش جدایی‌ناپذیر زندگی در شهرهای بزرگ است. برای كم‌رنگ‌تر شدن این مشكل در خانه‌تان پیشنهادهای ما را به كار بگیرید. دستگاه جذب گردوغبار خانه , خانه ملت , خانه هوشمند

راهكارهای ساده و به درد بخور

جنگ با گردوغبار خانه

گردوغبار دائمی بخش جداییناپذیر زندگی در شهرهای بزرگ است. برای كمرنگتر شدن این مشكل در خانهتان پیشنهادهای ما را به كار بگیرید :

كمدهای لباس یكی از جاهایی است كه گردوغبار در آن مینشیند و با هر بار باز و بسته كردن سریع در كمدها، این ذرات بهصورت معلق در فضای خانه پخش میشوند. با استفاده از روكشهای مخصوص لباسها، قفسهها و كیفهای مخصوص كمد میتوانید این ذرات گردوغبار را كنترل كنید. هنگام جمع شدن گردوغبار روی روكشها، آنها را تعویض كنید.

 با جمعآوری لباسهایی كه به ندرت از آنها استفاده میكنید و دستهبندی كردن انواع لباسهای متناسب با فصل میتوانید از تولید گردوغبار بیشتر در خانه جلوگیری كنید.

 با تعویض به موقع فیلترهای سیستمهای تهویه و سیستمهای گرمایشی و سرمایشی در خانه میتوانید میزان گردوغبار را در خانه كاهش دهید. بهطور معمول با آغاز هر فصل و استفاده متفاوت از سیستمهای تهویهای، باید فیلترها تعویض شوند ولی اگر در منطقهای هستید كه آلودگی هوا بالا است یا از حیوانهای خانگی نگهداری میكنید، بهتر است هر ماه فیلترها را بررسی كرده و در صورت لزوم آنها را تعویض كنید، در این صورت مطمئن خواهید بود كه دستگاه با آسیب جدی مواجه نمیشود.

بهتر است هفتهای2بار روتختیها، ملافهها و روبالشیها را با آب جوش شستوشو دهید و وسایلی هم كه نمیتوانید بشویید، با بخارشو تمیز كنید. كوسنها و بالشها را هم در فضای باز بتكانید و چند ساعتی زیر نور خورشید قرار دهید.

هنگام گردگیری گردوغبار را در خانه پخش نكنید. برخی افراد با دستمالی خشك یا پرهای گردگیری، غبار روی سطوح را به اطراف پراكنده میكنند، درصورتی كه استفاده از یك كهنه نمدار بهمراتب بهتر است، زیرا مانع از پخش شدن غبار در فضای اطراف میشود.

جاروبرقی را متناسب با سطحی كه تمیز میكنید، تنظیم كرده و قسمت سر جاروبرقی را متناسب با فضایی كه دارید، جارو میزنید، تغییر دهید.

 برای فرشها و موكتهای پرزدار از سری برسدار استفاده كنید و برای سطوح صیقلی مانند سرامیكها و موزاییكها درجه مكش را بیشتر كنید تا غبار در هوا پخش نشود.

منبع : مجله زندگی ایده آل


ویدیو : جنگ با گردوغبار خانه