جنگل هلی‌ دار؛ قلب سواد کوه :  جنگل‌های سوادکوه در استان مازندران یکی از بکرترین ...



 جنگل‌های سوادکوه در استان مازندران یکی از بکرترین مناطق گردشگری ایران به شمار می‌رود که هنوز برای گردشگری و میهمان‌پذیری ناشناخته است. در این میان جنگل هلی دار با هوایی مه گرفته یکی از دیدنی ترین نقاط است.

بخش وسیعی از شهرستان سوادکوه دارای جنگلی متراکم و متنوع با درخت‌هایی نظیر راش، افرا، توسکا، ملج و نوع کمیاب درخت سردار یا سرخدار می‌باشد.

 جنگل هلی‌ دار؛ قلب سواد کوه , جنگل ابر , جنگل

  جنگل‌های بکر در مناطقی که میان بومیان و اهالی پرتاس خوانده می‌شوند دارای مسیرهای سخت و دشوار بوده ولی به لحاظ قرار گرفتن در ارتفاعی خاص، همواره در پوششی از مه قرار داشته و مناظر بدیعی را پدید می‌آورند. در میان این نوع از جنگل‌ها نیز دره‌های زیبا، به همراه نهرها، آبشارها و چشمه‌سارهای متعدد، خودنمائی می‌کند.

وجود درخت‌ها و درختچه‌های منحصر بفردی مانند سف، تل، تلکا، زرشک، الاش و لازه بهمراه گیاهان میوه‌دار وحشی مثل ازگل، ولیک، زالزالک، گالش انگور، سولس و ته دونه، بر جذابیت نواحی جنگلی سوادکوه افزوده است.

در این میان جنگل هلی دار در فاصله 220 کیلومتری تهران قرار دارد، این جنگل با درختانی سرسبز و بلند قامت و هوایی خنک و دلپذیر دل هر بیننده‌ای را می‌رباید.  برای گذران یک روز مفرح در طبیعتی اغلب مه‌گرفته، پیاده‌روی و کوه‌پیمایی در جنگل‌های کاملاً بکر و انبوه سوادکوه در روزهای آخر هفته خالی از لطف نیست.


در این جنگل پیاده‌روی و کوه‌پیمایی متوسط بین 2 تا 4 ساعت، زمان می‌برد.

لوازم ضروری سفر
 کوله‌پشتی کوچک یک روزه، کفش کوه‌پیمایی سبک، لباس مناسب طبیعت‌گردی، کاپشن بادگیر و لباس گرم اضافه، زیر انداز انفرادی، قمقمه آب پرشده، لیوان شخصی، یک وعده ناهار قابل حمل، داروی مصرفی شخصی، کارت شناسایی.

لوازمی چون پشت گردنی بادی برای استراحت داخل ماشین، پانچو، باتوم کوه‌پیمایی. فلاسک کوچک چای (پرشده)، کلاه و عینک آفتابی، جوراب اضافه، کرم ضدآفتاب، دوربین عکاسی، کتاب اطلس راه‌های ایران، هد لمپ سفر بهتری را برای شما رقم می‌زند.

  کتاب جنگل , جنگل راش , تفکر و سواد رسانه ای

  جنگل گیسوم , جنگل آمازون , جنگل ارسباران

  سردار جنگل تهران , جنگل النگدره , عکس جنگل

  سواد کوه , جنگل دوهزار , شیر جنگل

  جنگل سیسنگان , جنگل های ایران , جنگل های ارسباران

  جنگل ابر شاهرود عکس , بی سواد , پسر جنگل

  جنگل گیسوم کجاست , جنگل ابر سمنان , جنگل دوهزار سه هزار

منبع:bazarkhabar.ir


ویدیو : جنگل هلی‌ دار؛ قلب سواد کوه