جنجال فرود یک هلیکوپتر در محوطه کنگره آمریکا/ حضور داعش در حیاط خلوت روسیه :



روسیه آمریکا با داعش همدست است , حیاط خلوت , مجله تفریحی حیاط خلوت

فرود یک هلیکوپتر در محدوده حفاظت شده کنگره آمریکا، پیشروی داعش در مناطقی از عراق، تهدید تروریست های داعش علیه روسیه، پیروزی های ارتش سوریه در ادلب و عزم روسیه و چین برای توسعه همکاری های هسته ای با ایران، از جمله مهمترین مطالبی است که صبح امروز، سرخط اخبار مطبوعات بین المللی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «تابناک»، موضوع فرود یک هلیکوپتر کوچک شخصی در محدوده حفاظت شده کنگره آمریکا، از جمله مهمترین موضوعات امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه های جهان است. به نوشته سایت شبکه خبری «سی ان ان»، داگ هیوز، یک پستچی اهل فلوریدا، تلاش داشته اعتراض خود را به وضعیت فساد مالی در سیاست آمریکا نشان دهد و به همین جهت، با یک هلیکوپتر کوچک مدت یک ساعت را از مریلند تا محدوده محافظت شده در واشنگتن پرواز کرده و در محوطه نزدیک به ساختمان کنگره فرود آمده است. وی به همراه خود نامه هایی را برای همه اعضای کنگره حمل می کرده که در این نامه ها، از نمایندگان خواسته شده بود اقدام به اصلاح قوانین مربوط به هزینه های مالی مبارزات انتخاباتی خود کنند.


اما در میان اخبار مربوط به خاورمیانه، خبرگزاری «رویترز» از پیشروی گروه تروریستی داعش در نزدیکی مرکز استان «الانبار» خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، تروریست ها توانستند روز گذشته مناطقی را در غرب عراق تحت کنترل خود بگیرند که شامل چند روستا در نزدیکی مرکز استان انبار است. به گفته مقامات پلیس و منابع محلی، تروریست ها در هنگام طلوع آفتاب به نیروهای پلیس در منطقه البوغنیم حمله کرده و آن ها را وادار به عقب نشینی کرده اند. این منطقه حدود پنج کیلومتر تا «رمادی»، مرکز استان انبار فاصله دارد و همین امر سبب شده شماری از خانواده های ساکن این شهر از آنجا بگریزند. نیروهای داعش سپس چند روستای دیگر را نیز در مسیر رمادی به تصرف درآورده اند.

در همین حال، سایت شبکه خبری «العربیه» از خطری سخن گفته که گروه داعش برای کشورهای خارج از منطقه و به طور خاص برای روسیه ایجاد می کند. این سایت اشاره می کند که تاکنون گروه های تروریستی زیادی وفاداری خود را به گروه داعش اعلام کرده اند و تلاش های بین المللی برای مبارزه با این گروه نیز نتوانسته با موفقیت همراه باشد. در همین راستا، یک مقام ارشد امنیتی روسیه پس از اجلاس منطقه ای ضد تروریسم سازمان همکاری شانگهای گفته برخی شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی «امارت قفقاز»، به داعش اعلام وفاداری کرده اند. این روند هم برای روسیه و هم برای کشورهای قفقاز و همسایگان خطرناک است. تاکنون 1700 شهروند روس به گروه تروریستی داعش پیوسته اند.

این در شرایطی است که در گوشه ای دیگر از منطقه خاورمیانه، یعنی سوریه، اخبار حاکی از پیروزی های ارتش این کشور بر گروه های تروریستی و شورشی است. روزنامه «دیلی استار» می نویسد نیروهای ارتش سوریه و نیروهای وابسته به گروه های تروریستی و شورشی روز گذشته نبردهای سنگینی را در جنوب شهر «ادلب» با یکدیگر داشته اند که در این حملات، نیروی هوایی سوریه نیز اقدام به بمباران مواضع طرف مقابل کرده است. در حال حاضر، نیروهای ارتش مشغول مبارزه با ائتلافی از گروه های شورشی و افراط گرا در نزدیکی بزرگترین پایگاه نظامی باقیمانده در استان مذکور هستند.
 
اما در مطلبی مربوط به ایران، روزنامه «وال استریت ژورنال» به موضوع امکان توسعه همکاری های بین المللی هسته ای برای ایران در شرایط پس از تفاهم هسته ای اخیر اشاره کرده و از عزم چین و روسیه برای وارد شدن به «بازار هسته ای» ایران سخن گفته است. این روزنامه می نویسد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، برای تبدیل دیپلماسی هسته ای اوباما در قبال ایران به یک فرصت اقتصادی، به هیچ وجه درنگ نکرد و روز دوشنبه اعلام کرد سامانه پیچیده موشکی «اس 300» را به ایران تحویل خواهد داد. از سوی دیگر، چین نیز اعلام کرده قصد دارد در زمینه ساخت رآکتورهای هسته ای جدید در ایران، به روسیه بپیوندد. در ادامه این مطلب به سابقه همکاری هسته ای چین با ایران نیز اشاره شده است.

در نهایت، درخواست پارلمان اروپا از ترکیه برای به رسمیت شناختن قتل عام ارامنه در زمان امپراتوری عثمانی، از موضوعات جنجالی ساعات اخیر در عرصه رسانه ای بین المللی بوده است. «نیویورک تایمز» در این زمینه می نویسد پارلمان اروپا با تصویب قطعنامه ای، ضمن گرامیداشت صدمین سال کشتار ارامنه، از ترکیه خواسته این واقعه را به عنوان یک قتل عام به رسمیت بشناسد. ترکیه گفته اعتنایی به پارلمان اروپا که پیشتر نیز دو بار خواستار موضوعی مشابه شده، نمی کند. اما این بار ماجرا به ویژه از آنجایی اهمیت بیشتر پیدا می کند که پاپ فرانسیس نیز اخیراً از واقعه مذکور با عنوان نخستین نسل کشی قرن بیستم یاد کرد.


اخبار  سیاست  خارجی  - تابناک 
 


ویدیو : جنجال فرود یک هلیکوپتر در محوطه کنگره آمریکا/ حضور داعش در حیاط خلوت روسیه