جنجال سهمیه المپیک شناگر ایرانی : رهام پیروانی که به تیم ملی دعوت نشده بود،توانست ...


رهام پیروانی که به تیم ملی دعوت نشده بود،توانست با هزینه شخصی در مسابقات دوبی شرکت کند و سهمیه المپیک را بگیرد. خبرآنلاین: رهام پیروانی که به تیم ملی دعوت نشده بود،توانست با هزینه شخصی در مسابقات دوبی شرکت کند و سهمیه المپیک را بگیرد.

پدیده شنای ایران در آبهای امارات هم کولاک کرد.این بار اما مستقل.رهام پیروانی که سال قبل در بازیهای آسیایی نوجوانان نانجینگ با ثبت  ورودی b المپیک جوانان ،اسمش را سر زبانها انداخت،چهارشنبه در رقابتهای بین المللی امارات هم طلای 200 متر کرال پشت را گرفت و هم سهمیه  aالمپیک جوانان.اواین بار اما جدا از هم تیمی هایش بود. قصه از آنجا شروع شد که سال قبل فدراسیون شنا اردوی تیم نوجوانان را برای  مسابقه های دبی استارت زد.

رهام پیروانی هم یکی از شناگران دعوت شده بود اما او نرفت.تشکیل کمیته انضباطی هم فایده نداشت و رهام پا به جلسه کمیته هم نگذاشت.او که در اردوی دوم هم غایب بود ظاهرا درپیغامی با واسطه  حرف آخرش را به فدراسیون زده بود:«اگر فدراسیون بخواهد من در فرودگاه سوار هواپیما می شوم.»مسئولان فدراسیون که انتظار چنین برخوردی را نداشتند اسم او را از لیست خط زدند.برادرزاده شاغلام اما زودتر از همقطارانش همراه خانواده به هتل ورزشکاران رسیده بود.همین مساله همه را شوکه کرد. مربیان تیم هم که فکر کرده بودند فدراسیون انها را دور زده در اولین قدم با رئیس فدراسیون تماس گرفتند. خیلی زود مشخص شد رهام پیروانی  بدون مجوز شورای برون مرزی ،مستقل و به نام باشگاه چلسی در این رقابتها حاضر شده است.محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا ،َشیرجه وواترپلو این مساله را تایید می کند:«وقتی او به اردوی تیم ملی و کمیته انضباطی بی اعتنایی کرد. اسمش خط خورد اما مربیان تیم او را در هتل دیدند .انها برایشان این شائبه پیش امده بود که شاید ما انها را دور زده ایم.اما خیلی زود مشخص شد ،مستقل و به نام باشگاه چلسی در این رقابتها شرکت کرده است.»

اما پیمان پیروانی پدر رهام همه ادعاهای رئیس فدراسیون را رد می کند:«رضوانی دروغ می گوید.من به کمیته انضباطی رفتم.انها مارا دعوت کردند به اسم جلسه هم اندیشی ،محسن سمیع زاده،خشایار حضرتی،احمد یاقوتی،افتخار معنوی ،فرشاد کرمی هم بودند.یکساعت جلسه طل کشید . رای دادند که از اردوی بعد حاضر شود وگرنه باید از مسابقه دبی خداحافظی کند. من هم قبول نکردم. چرا که تمرینات رهام با بقیه متفاوت است.اصل در همه جای دنیا همین است که شناگر با مربی خودش تمرین می کند.» پیمان پیروانی معتقد است پسرش در اردوی تیم ملی نتیجه نمی گرفت:«مطمئنم اگر رهام به اردوی تیم ملی می رفت نتیجه نمی گرفت. چرا که او تا 17 سالگی با کشتکار کار کرده. کشتکار تا 17 سالگی می تواند شناگران را آموزش دهد. حالا شاگردی دارد که 21 ساله است و هیچ نتیجه ای نمی گیرد. در حالی که قبل از آن خوب بود.»

رکوردزنی رهام همه را انگشت به دهان گذاشته و حتی برای بعضی ها شائبه دوپینگ را پیش آورده. اما پدر رهام می گوید:«محسن رضوانی این قضه را مطرح کرده است.در حالی که مسابقه دبی ،مسابقه انتخابی فیناست.استخری که همه ساله رقابتهای جهانی در آن برگزار می شود.این اتهام را روزی که رهام در نانجینگ رکورد 2 دقیقه و 9 ثانیه و رفت را هم مطرح کردند.رضوانی همان روز به من زنگ زد و بعداز تبریک پرسید چیزی استفاده نکرده؟رهام شناگری در سطح متوسط دنیاست. شما هستید که سطح پایینی دارید.آقای رضوانی به جای شکستن آینه خودتان را بشکنید.» او درباره حضور در مسابقه دبی بدون مجوز شورای برون مرزی می گوید:«من و خانواده ام توریستی به دبی آمده ایم. فکر نمی کنم برای سفر هم نیازی به مجوز باشد.از طرفی این مسابقه ها هم آزاد است . اصلا هدفم مسابقه نبود. رهام با 80 در صد آمادگی پا به این مسابقه گذاشت. اما وقتی دیدم ظلم است  ترجیح دادم با همین توان هم در مسابقه شرکت کند تا توانمندی اش را نشان دهد.من رهام را چراغ خاموش آوردم.»

با همه این احوال رئیس فدراسیون شنا می خواهد برای حضور رهام پیروانی در المپیک نانجینگ با وزارت ورزش رایزنی کند.رضوانی می گوید:«حالا رهام برای ایران سهمیه گرفته است.همه ما خوشحالیم.برای اینکه در المپیک جوانان شنا کند هم با وزارت رایزنی می کنم..حالا منتظرم تا برگردد .البته کار سختی است .البته حرف بدون مشورت نمی زنم.من پادر میانی می کنم به شرطی که اصلاح شود. او نباید حرف خودش را بزند ومن من کند.به هر حال همه باید تابع سیستم باشند. حتی مایکل فلپس هم با 22 مدال المپیکش برای حضور در مسابقه دیگری انتخابی می دهد. ورزشکاران نباید اصول را زیر پا بگذارند.رهام هم باید حرف گوش کند. وگرنه من هم م یتوانستم با یک تلفن جلوی اورا بگیرم.»

اما پدر رهام کوتاه بیا نیست.حتی به قیمت نرفتن پسرش به المپیک:«پسر من با مربی اوکراینی تمرین می کند. با سیستم فدراسیون سهمیه bنگرفته که حالا هم با سیستم انها به سهمیه a  رسیده باشد.همان موقع هم که ورودی b گرفت ،گفتند صد در صد نیست حضورش در المپیک. حالا هم شرایط خوب نباشد  رهام عطای المپیک را به لقایش می بخشد.با این سیاست فدراسیون برایم اهمیت ندارد که رهام به المپیک برود.می دانم که انها حالا هم می خواهنداو را به اردو دعوت کنند تا برنامه ای پیاده کنند. وگرنه چرا رهام چهار شنبه سهمیه گرفته تازه جمعه اعلام کرده اند؟»


ویدیو : جنجال سهمیه المپیک شناگر ایرانی