جمع بندی مجلس از حوادث 25 بهمن :       جمع بندی مجلس از حوادث 25 بهمن: موسوی ...



 

 

گزارش تصویری روز 5 بهمن 94 مجلس , حوادث , مجلس

 

جمع بندی مجلس از حوادث 25 بهمن: موسوی و کروبی با آمریکا و انگلیس مرتبط هستند/ماهواره ها باید خنثی شوند/آزادی تجمعات برای معتقدان به اصل نظام است/تقدیر از نیروهای امنیتی

 

هیات منتخب لاریجانی،گزارش حوادث 25 بهمن را ارائه داد که طی آن خواستار برخورد قاطع با موسوی و کروبی شده بود.

محمدابراهیم نکونام رئیس کمیسیون اصل نود و رئیس هیات بررسی کننده حوادث 25 بهمن، در ابتدای گزارش این هیات گفت: چه سخت است که از یاران دیروز انقلاب و دشمنان امروزش سخن گفتن

وی در ادامه افزود: به دنبال حادثه تلخ 25 بهمن و خروش یکپارچه نمایندگان در محکومیت ان، هیاتی از سوی رئیس​مجلس برای بررسی این مساله تشکیل شد که با مسئولان امنیتی ، اطلاعاتی و قضایی نشست​هایی داشت.

وی با بیان اینکه جریان علنی فتنه زمانی شروع شد که جمهوری اسلامی در عرصه بین المللی در اوج قدرت بود و غرب و اتحادیه اروپا را به کرنش واداشته بود، ادامه داد: برگزیدن رئیس​جمهور با 24 میلیون رای یک قدرت بین​المللی را ایجاد کرده بود. راهبرد جذب حداکثری و دفع حداقلی رهبری و حمایت علما، این چالش و فتنه بزرگ را خفه نمود. کما اینکه مردم در کنار رهبری پیروز راهپیمایی های 9 دی و 22 بهمن سال گذشته بودند.

نکونام از انقلاب​های مصر و تونس در منطقه یاد کرد و افزود: برنامه آمریکا برای جنبش​های مردمی کشورهای منطقه این است که خود را حامی مردم نشان داده و انقلاب انها را تبدیل به یک اصلاح جزئی کند. برای این منظور آمریکا به دنبال ان است که الگوی انقلاب ایران را الگوی نامناسبی معرفی کند و ایران را کشوری با مشکلات داخلی نشان دهد.

به گفته وی، کروبی و موسوی مهره​های خوبی برای آنها بودند که اسناد نشان می​دهد انها با اتاق فکرهایی در انگلیس و آمریکا ارتباط یافته و به درخواست انها راهپیمایی نمایشی​ای را برای حمایت از مصر و تونس به راه بیاندازند.

رئیس کمیسیون اصل نود از حمایت منافقین و سلطنت طلب​ها و دیگر ضد انقلابیون از راهپیمایی غیرقانونی 25 بهمن خبر داد که با حمایت​های رسانه​ای گسترده​ای همراه شد. سران فتنه داخلی علی رغم اطلاع از این حمایت​های خارجی نه تنها فراخوان خود را لغو نکردند بلکه بر راهپیمایی غیرقانونی اصرار کردند. برای این منظور جوانی را با دوبار سابقه دستگیری به بالای جرثقیل فرستادند تا شعارهایی به نفع جریان سبز ارائه دهد و رسانه​های خارجی آن را نمایش دهند.

وی افزود: آنها خیابان​های همیشه شلوغ را برای راهپیمایی انتخاب کردند که زمینه سوء استفاده و نفوذ عناصر ضد انقلاب را فراهم کرد تا گروه​های کوچکی که با شعار علیه مسئولان نظام اغتشاش آفرینی می​کردند، بزرگ جلوه داده شوند. جالب اینکه حتی یک شعار به نفع مردم مصر و تونس سر داده نشد.

نکونام با بیان اینمه مردم اصلا استقبالی از این آشوب​ها نکردند و حتی به رویارویی با آن پرداختند، خاطرنشان کرد: به همین دلیل آنها از تصاویر آرشیوی تجمعات سال​های گذشته استفاده کردند.

وی در خصوص ارتباط سران فتنه با منافقین نیز گفت: اردشیر امیرارجمند به عنوان رابط منافقین با موسوی، بیانیه​ای بعد از این راهپیمایی منتشر کرد. این نقش را باطبی هم ایفا نمود. پروژه کشته سازی هم از سوی منافقین همراهی شد. اما حرکت قاطع مجلس در 26 بهمن، اثرات جدی روی اتاق​های فکر خارج نشینان و سران فتنه در داخل داشته است و آنها از کسانی که تا کنون سکوت کرده اما هم​اکنون آنها را متهم می کنند، به شدت ناراحت شدند.

به گفته وی پس از بررسی دستگاههای امنیتی مشخص شد که سازمان منافقین با اطلاعیه​ها و ورود برخی عناصرشان به داخل کشور به حمایت از این جریان می پرداختند که بسیاری از آنها دستگیر شدند. حمایت آمریکا انگلیس و رژیم صهیونیستی از آنها نیز آشکار شد.

ضد انقلاب از انفجار خط لوله قم سه روز قبل از این غائله، استفاده از شیوه​های جنگ روانی و استفاده از خیابان​های شلوغ تهران برای تجمع اراذل و شبیه سازی به قیام مردم مصر، دروغ پردازی در سایت​های داخلی مبنی بر صدور مجوز و عدم برخورد نیروی انتظامی با تجمع کنندگانف حضور یک مهمان خارجی در تهران، استفاده از شبکه​های اجتماعی و اینترنتی و پروژه کشته سازی با هدف ایجاد اختلاف قومی و .... از جمله ابزارهایی بود که در گزارش مجلس به آن اشاره شده بود. ابزارهایی که جریان فتنه از آن برای 25 بهمن استفاده کردند.

نکونام ادامه داد که مقامات امریکایی، انگلیسی و رژیم صهیونیستی از قبل و بعد از 25 بهمن از این جریان حمایت کردند. از سوی دیگر آنها اعتراف کردند که راهپیمایی 25 بهمن ریشه اسرائیلی دارد و نشان دهنده شکست انقلاب ایران پس از 32 سال است که باید مورد توجه مردم کشورهای منطقه قرار بگیرد.

وی افزود: ناگفته پیداست که امید خارجیان به پیروزی این جریان آنقدر زیاد بود که ایادی خود در سفارتخانه​هایشان را نیز به دخالت فراخوانده بودند که برخی از آنها دستگیر شدند. آنها بر این باورند که اگر ایران کشوری با مشکلات داخلی معرفی شود، انقلاب​های منطقه که با الگوی ایان به راه افتاده است، فروکش خواهند کرد.

در ادامه این گزارش آمده بود که عدم برخورد با اغتشاشگران، دشمن را به ادامه پروژه​اش امیدوار می​کند تا با سوء استفاده از مناسبت​های غیرمرتبط خاستگاهی برای ادامه فتنه سود بجویند. از این رو باید از فتنه انگیزی​های موسوی و کروبی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه این دو نفر حقیقت گریز هستند و حاضر به پذیرش نظر مردم نیستند، بار دیگر از همسویی انها با عوامل ضد انقلاب داخلی و خارجی سخن گفت که با بیانیه تشکر امیز آنها از راهپیمایی 25 بهمن، به اثبات رسید.

نتیجه نهایی این گزارش به این شرح بود:

1- بی تفاوتی اصحاب تردید و سکوت، موجب سوء استفاده دشمنان شده و انتظار این است که شفاف و بی ابهام این اتفاقات را محکوم کنند. این انتظار ار خواص بیش از دیگران است.

2- دخالت سفارتخانه​های خارجی و عوامل آنها در فتنه 88 و غائله فتنه 89 به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. از این رو وزارتخارجه باید با این اقدامات، قاطعانه برخورد کرده و گزارش آن را به کمیسیون امنیت ملی ارائه دهد.

3- شبکه​های ماهواره​ای ابزاری برای ساماندهی ابزار فتنه هستند که دولت باید به خنثی ساز آنها پرداخته و با مدیریت فضای مجازی فرصت را از نظام سلطه و ضد انقلاب بگیرند.

4- شبکه مجازی ابزاری در اختیار نظام خبری صهیونیستی است. لازم است وزارت فرهنگ و قوه قضاییه و اطلاعات اقدامات فنی واطلاعاتی لازم را انجام دهند.

5- از کلیه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی که صادقانه فعالیت کرده اند تشکر کرده و بر ضرورت هماهنگی بیشتر آنها تاکید می شود.

6- از همکاری رسانه های بصیرت افزا به ویژه رسانه ملی تقدیر می شود.

7- نظام سلطه و فتنه گران می پنداشتند که با فشار تحریم از بیرون و اجرای هدفمندسازی یارانه ها می​توانند نقشه​های شومشان را دنبال کرده و میان مسئولان داخلی اختلاف افکنی کنند. از مسئولان بویژه سران سه قوه انتظار وحدت بیشتر می رود.

8- اقدام وزارت کشور برای عدم صدور مجوز به راهپیمایی 25 بهمن قابل تقدیر است. اصل 27 قانون اساسی برای کسانی است که به اصل نظام معتقدند.

9- آشوب 25 بهمن یک نقشه و طرح کاملا اسرائیلی امریکایی انگلیسی و خائنانهعلیه ملت بود. تمامی افراد و سایت های داخلی و خارجی و رسانه های مبلغ برای شرکت در این راهپیمایی بودند، دشمنان ملت ایران و در خط امریکا و انگلیس هستند.

10- لجاج سران فتنه و کینه آنها نسبت به برخی مسئولین داخلی آنها را به ابزاری برای دشمنان خارجی تبدیل کرده است. دعوت کنندگان به راهپیمایی 25 بهمن همچون موسوی و کروبی خائنان به ملت و ضد انقلاب و مستوجب برخورد قانونی هستند.

11- هیات مجلس، رسیدگی قضایی و تعقیب آقایان موسوی و کروبی و همراهان وی را ضروری می داند و صراحتا اعلام می کند که مجلس و نمایندگان دیگر توجیهی برای عدم برخورد با آنها را نمی​پذیرد.

12- کلیه خسارات زیانبار 25 بهمن متوجه همه زمینه سازان است و باید مدعی العموم فهرست آنها را به عنوان کیفرخواست ارائه دهد. اقدام عیله امنیت ملی و ایجاد آشوب و حمله مسلحانه و ایجاد رعب برای شهروندان و تخریب اموال عمومی و جرح عده​ای از هم وطنان، اتهامات این افراد است.

13- ایجاد حاشیه امن برای مفسدین فی الارض غیرقابل قبول است و باید از اینگونه اقدامات پیشگیری شود. دستگاه قضایی مطمئن باشد که ملت از اقدامات آنها استقبال می​کند.

در پایان این گزارش از رهبری انقلاب به دلیل ثمرات ارزش مند گفتمان بصیرت نیز تقدیر شده و امده بود: به همین دلیل سران فتنه قبل از دادگاههای قضایی نزد وجدان عمومی مردم محاکمه شده​اند. حمد و سپاس از خداوند به دلیل چنین امت بصیر و رهبری حکیم....../تحلیل:عصرایران


ویدیو : جمع بندی مجلس از حوادث 25 بهمن