جمشید مشایخی: هنر وسیله ای برای نزدیکی انسان به خدا است :      بازیگر «کاغذ ...



 

جمشید مشایخی , جمشید مشایخی و همسرش , درگذشت جمشید مشایخی

 

 بازیگر «کاغذ بی خط» گفت: هنر وسیله ای برای نزدیکی انسان به خداوند و ارایه راه درست در زندگی است.

جمشید مشایخی بازیگر پیشكسوت سینما درباره تاثیرات و کارکردهای برگزاری جشنواره رضوی بر توسعه فرهنگ گفت: سینما یک رسانه فراگیر و جذاب برای مردم جامعه است و هر نوع ارزش والایی را می توان از این رسانه به مخاطبان القا کرد.

بازیگر «هزاردستان» ادامه داد: سینما هم خوشبختانه در این چند ساله اخیر در پرداختن به فرهنگ رضوی خوب و درست عمل کرده است و بزرگان سینما در این حوزه فیلم های قابل تأملی ساخته اند که بسیار مورد توجه و نظر مردم بوده است .

مشایخی در بخش دیگر سخنانش ضمن تاکید بر عناصر مختلف جذابیت سینما عنوان کرد: سینمای ما ثابت کرده که می تواند در جلب توجه مردم به مباحث ارزشی و دینی موفق عمل كند و اگر بخواهد انسان را به سمت حقیقت راهنمایی کند، می تواند با تحقیق و پژوهش به شیوه ای درست این خواسته را محقق کند. به نظر من، اگر هنر نتواند این کار را انجام بدهد، اسمش دیگر هنر نیست. هنر وسیله ای است برای نزدیکی انسان به خداوند و ارایه راه درست.

بازیکر «کمال الملک» با اشاره به اینکه اگر در هنر و سینما همواره به بزرگان دین و بزرگان ادب از قبیل حضرت مولانا ، سعدی و... توجه داشته باشیم، قطعا به سرمنزل مقصود می رسیم. ، اظهار کرد: کارگردان و بازیگری که می خواهد فیلمی درباره امام رضا(ع)، کارگردانی و یا بازی کند باید شناخت کامل و جامعی از سیره ، نحوه زندگانی و نگرش امام رضا (ع) داشته باشد تا مطلب حقیقی را به مخاطبش عرضه کند..

وی اظهار کرد: امیدوارم جشنواره رضوی به تدریج با حمایت بیشتر از تولیدات مرتبط با جشنواره، نقش موثری را در سینمای ایران بتواند ایفا کند .

ششمین دوره جشنواره فیلم رضوی طی روزهای ۱۱ تا ۱۴ مهرماه ۱۳۹۰ برگزار می شود..... / شبکه خبری برنا


ویدیو : جمشید مشایخی: هنر وسیله ای برای نزدیکی انسان به خدا است