جلیلی گفت با ترک نشست، بمب اتمی را الان و همین جا منفجر می‌کنم :       جلیلی ...



 

همین الان یهویی , همین الان بخرید , لیست سریال های همین الان خارجی river

 

 

جلیلی گفت با ترک نشست، بمب اتمی را الان و همین جا منفجر می‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب:حسین شیخ الاسلام، قائم مقام سابق وزارت امور خارجه و مشاور امور بین الملل رییس مجلس یكی از دانشجویان پیرو خط امام(ره) بوده و در تسخیر سفارت امریكا هم نقش آفرینی كرده است. او 17 سال قائم مقامی و معاونت وزارت امور خارجه (با احكام شهید رجایی، مهندس موسوی، علی اكبر ولایتی و منوچهر متكی)، 5 سال سفیر در سوریه (حكم سیدمحمد خاتمی)، 4 سال نمایندگی مردم تهران در مجلس هفتم را در كارنامه دارد.

 

وی گفت: سعید جلیلی در بغداد گفت من می توانم یك بمب اتمی را الان و همین جا منفجر می كنم و این كار را با ترك كردن مذاكرات انجام می دهم. در واقع ترك مذاكرات از سوی طرف ایرانی با منفجر كردن بمب هسته یی برای غرب یكسان خواهد بود.

 

متن گفتگوی شیخ الاسلام با روزنامه اعتماد در پی می آید:

از نظر شما مذاكرات مسكو چه دستاوردی خواهد داشت؟

در نشست استانبول اصول خوبی پذیرفته شد ولی طبق معمول، غربی ها در بغداد به آنچه در استانبول توافق شد پایبند نبودند. ما هیچ گونه تصوری از عقب نشینی در چارچوب ان پی تی نداریم. در امضای این توافقنامه همه مرزها مشخص شده و از آن عقب نشینی نخواهیم كرد. اگر طرف غربی در مسكو به آنچه توافق داشته ایم پایبند باشد و اصول را رعایت كند طرف ایرانی هم آمادگی دارد تا هر گونه همكاری لازم را در چارچوب توافقنامه انجام دهد. اما محال است ذره یی از حقی كه ان پی تی برای ما قایل شده است عقب نشینی كرده یا بر سر آن مصالحه كنیم.

 

ایران دارای یك حكومت مردمی است واگر رفتاری غیر از آنچه مردم از حكومت انتظار دارند داشته باشد، باید به مردم پاسخگو باشد. مردم ما بر حق خود واقفند و اجازه تعدی به آن را نخواهند داد. یكی از شعارهایی كه احمدی نژاد مطرح كرد و مورد استقبال مردم هم قرار گرفت عدالت در ساختار بین المللی بود. این شعار معقولی است و اگر بخواهیم به آن پایبند باشیم در چارچوب ان پی تی، ایران دارای حق انرژی اتمی و حق غنی سازی است، بنابراین ما حاضر نیستیم سرنوشت آینده مملكت را به هر دلیلی به مخاطره بیندازیم، چرا كه برای جایگاه امروز در جهان و برای انقلاب اسلامی مان جــــــانفشانی ها داشتـــه ایم و بهای زیادی داده ایــم. غرب توطئه هایی داشت تا آنچه را كه می خواهد به ما تحمیل كند اما موفق نشد حالاهم بر سر میز مذاكره نمی تواند هیچ چیزی را به ما تحمیل یا ما را وادار به عقب نشینی كند.

 

به نظر می رسد غرب در این برهه خود به مذاكره نیاز داشته باشد. مسوولیت مهم آقای جلیلی این است كه مشخص كند آیا غربی ها در مسكو مذاكرات راهبردی را می خواهند و به این به نتیجه رسیده اند كه فشار و ارعاب و روش هایی كه تاكنون به كار گرفته اند بی فایده بوده و حالامی خواهند روش خود را عوض كنند یا اینكه تمایل به مذاكره تاكتیكی دارند. این نقش مهمی است كه تاكنون جلیلی به خوبی ایفا كرده و باید از ایشان تشكر كرد كه به این خوبی از پس چنین وظیفه مهمی بر آمده است و امیدواریم در مسكو هم بتواند با مشخص كردن این موضوع به خوبی عمل كند و گامی به جلو بردارد.

با این توضیح شما نشست بغداد را زیاد مثبت ارزیابی نمی كنید.

 

نشست بغداد قدمی رو به جلو بود و اینكه گفته شد طرف ایرانی وقت كشی كرده یا قدمی به جلو بر نداشته موضعی غیرمنطقی است، چرا كه در نشست بغداد ما مشخص كردیم كه چه می خواهیم و مواضع مان را شفاف بیان كردیم. آنچه مسلم است ما از مذاكره فرار نمی كنیم اما مذاكره به صرف مذاكره كردن هم برای ما فایده یی ندارد. ما تصمیم داریم از مذاكرات نتیجه بگیریم: بدون شك نشست بغداد نشان داد طرف غربی ما را می شناسد و می داند تا چه اندازه در مواضع خود پافشاری می كنیم.

 

سعید جلیلی در بغداد گفت من می توانم یك بمب اتمی را الان و همین جا منفجر می كنم و این كار را با ترك كردن مذاكرات انجام می دهم. در واقع ترك مذاكرات از سوی طرف ایرانی با منفجر كردن بمب هسته یی برای غرب یكسان خواهد بود. این تاكتیك طرف ایرانی باعث شد غرب عقب نشینی كند. خوشبختانه مذاكره كننده یی كه برای ملت ایران مذاكره می كند بسیار آگاه است و باید از او تقدیر كرد. سعید جلیلی خواست مردم را به غرب نشان داد و گفت ما عقب نشینی نخواهیم كرد.

 

اگر ترك مذاكرات توسط ایران اینقدر برای غرب حیاتی است چرا آنها سعی می كنند ایران را وادار به عقب نشینی كنند؟

به هر حال نفت یك روز تمام می شود. انرژی یعنی حیات. معقول ترین جایگزین برای انرژی نفت هم انرژی هسته یی است. در انرژی هسته یی تا مرحله تولید سوخت، عملیات راهبردی است ولی بعد از تولید سوخت، یا سوخت خودتان ارزان تر می شود یا دنیا سوخت ارزان تری به شما عرضه می كند.

از اینجا به بعد موضوع اقتصادی است. اما تا شما سوخت را تولید نكردید یك واحد سوخت از سوی تمامی كشورهای دنیا به شما عرضه نخواهد شد، مگر اینكه عزت خودرا بفروشید و راه حل های آنها را بپذیرید. به همین جهت ما در موضوع غنی سازی یك قدم كوتاه نمی آییم، به همین سبب در تقابلی فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و راهبردی با غرب هستیم.

 

نقش امریكا را در مذاكرات چگونه می بینید؟

در حال حاضر امریكا با محدودیت هایی روبه رو است و نیاز دارد نشان بدهد در رابطه با ایران موفق بوده است. اینها دلایلی است كه ما این فصل را برای مذاكره پذیرفته ایم اما امریكا نمی خواهد در دنیا ودر بین مردمش عنوان كند برای انتخابات ریاست جمهوری بعد از دوره اوباما در این مذاكرات شركت می كند، بلكه ژست بشردوستانه به خود گرفته و می گوید برای جلوگیری از حمله اسراییل به ایران پای میز مذاكره نشسته است. اما ما می گوییم اسراییل غلط كرده به ایران حمله كند.

 

این عبارت را نه به خاطر بی ادبی در كلام بلكه به خاطر محتوایش استفاده می كنم. اگر اسراییل چنین غلطی بكند به فرموده مقام معظم رهبری ایران همچون صاعقه بر سرش فرود خواهد آمد، بنابراین موضوع حمله اسراییل به ایران كاملاتخیلی است و ایران بر حق خود پافشاری می كند و امریكا هم به مذاكره نیازمند است..../انتخاب


ویدیو : جلیلی گفت با ترک نشست، بمب اتمی را الان و همین جا منفجر می‌کنم