جلوگیری از پخش خودکار محتوی‌های ناخواسته در مرورگرها : یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی ...



یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که بسیاری از کاربران با وب‌سایت‌های مختلف و حتی وب‌سایت‌های معروف دارند٬ پخش خودکار برخی از محتوی‌های اضافی می‌باشد. برخی از سایت‌ها بدون اجازه کاربر و به صورت خودکار ویدیو پخش می‌کنند ٬ صدا را از حالت Mute خارج می‌کنند و از این قبیل مشکلات. پس چه کار باید کرد؟

 

باید این مشکل را برای همیشه به کمک مرورگر خود حل کنید. دلیل این اتفاق فعال بودن پخش خودکار (Auto-play Content ) می‌باشد که متاسفانه بر روی تمامی مرورگر‌ها به صورت خودکار فعال است. در این بخش نحوه‌ی غیر فعال کردن این گزینه در مرورگر‌های مختلف را یادمی‌گیریم.

 

مرورگر کروم
در بین مرورگرهای مختلف ٬ از بین بردن حالت پخش خودکار در مرورگر گوگل کروم از همه راحت‌تر و سریع‌تر است. ابتدا به قسمت تنظیمات مرورگر یعنی chrome://settings وارد شوید. به قسمت پایین صفحه بروید و بر گزینه Show Advance Setting ( تنظیمات پیشرفته ) کلیک کنید.  در  قسمت Privacy (خصوصی) ٬ بر روی گزینه بر روی گزینه Content Setting کلیک کنید و سپس در پنجره باز شده به پایین صفحه و بخش Plug-ins بروید. در نهایت بر روی گزینه‌ی Click To Play کلیک نمایید. همچنین اگر دوست دارید برای سایت‌هایی همچون یوتیوب استثنا قائل شوید ٬ بر روی گزینه Manage Exception رفته و آدرس آن را وارد نمایید.

 

جلوگیری از آپدیت خودکار ویندوز 10 , جلوگیری از خاموش شدن خودکار کامپیوتر , جلوگیری از اپدیت خودکار نرم افزارها

 

فایرفاکس
مرورگر فایرفاکس را باز کنید و به بخش About:Config بروید. عبارت plugins.click_to_play را در قسمت جست‌و‌جو وارد کرده و آن را انتخاب کنید و سپس مطابق شکل زیر در بخش Value عبارت False را انتخاب کنید. در اینجا همانند مرورگر کروم نمی‌توانید استثنایی را برای سایتی قائل در نظر بگیرید و تنها با وارد شدن به سایت مورد نظر می‌توانید این کار را انجام دهید.

 

افزونه جلوگیری از کوچک‌سازی خودکار تب‌ها , جلوگیری از رفرش خودکار گوگل کروم , جلوگیری از بلاک شدن پاپ اپ توسط مرورگرها

 

اپرا
در مرورگر اپرا ابتدا منوی تنظیمات را باز کنید ( Ctrl+F12 ) و در بخش Advance ( پیشرفته ) تیک گزینه Enable Plugin On Demand  را مطابق شکل قرار دهید. همچنین می‌توانید برای وب‌سایت های مورد نظرتان استثنا هم قائل شده و آن‌ها را در بخش مربوطه قرار دهید.

 

جلوگیری از رفرش خودکار , جلوگیری از رفرش خودکار در کروم , جلوگیری از بارداری ناخواسته

 

Safari
در بخش Prefences/Advance بخشی به نام Power Saver را قرار داده است. در این بخش گزینه‌ی stop plug-ins to saver power را فعال کنید.

 

جلوگیری از نعوظ ناخواسته , جلوگیری از حاملگی ناخواسته , جلوگیری از ایمیل های ناخواسته

 

منبع:gooyait.com


ویدیو : جلوگیری از پخش خودکار محتوی‌های ناخواسته در مرورگرها