جلوگیری از سرطان ریه با پسته : رژیم غذایی که با مصرف روزانه پسته همراه باشد، ...


رژیم غذایی که با مصرف روزانه پسته همراه باشد، می‌تواند به کاهش خطر بروز سرطان ریه و سایر سرطان‌ها کمک کند. روزنامه ابتکار: رژیم غذایی که با مصرف روزانه پسته همراه باشد، می‌تواند به کاهش خطر بروز سرطان ریه و سایر سرطان‌ها کمک کند.

بر اساس مطالب منتشر شده ویتامین E در برابر انواع سرطان از بدن محافظت می‌کند. مصرف نوعی ویتامین E به نام گاما- توکوفرول خطر بروز سرطان ریه را کاهش می‌دهد و پسته منبع بسیار خوبی برای این نوع ویتامین است. خوردن مقدار زیادی از آن می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان کمک کند.پسته با پایین آوردن مقدار کلسترول خون و فراهم آوردن مقدار زیادی آنتی اکسیدان که در محصولات گیاهی وجود دارد برای تقویت سلامت قلب نیز شناخته شده است.

یک رژیم غذایی غنی از پسته به خوبی این پتانسیل را دارد که با سرطان مقابله کند.بر اساس مطالعات اپیدمیولوژی، گاما- توپوفرول که در پسته به وفور یافت می‌شود در برابر سرطان پروستات از بدن محافظت می‌کند. سایر غذاهایی که منبع غنی از ویتامین E هستند عبارتند از آجیل‌هایی مانند بادام زمینی، گردو، سویا و ذرت.متخصصان آمریکایی، در رژیم غذایی غنی از ویتامین E که در هفته سه یا چهار بار از پسته استفاده می‌شود، افزایش چشمگیر انرژی را در مقایسه با رژیم‌های کنترل وزن مشاهده کردند.

با مصرف پسته، کنترل کلسترول ناشی از مصرف ویتامین E به طور چشمگیری نسبت به ابتدای رژیم مشاهده می‌شود. پسته یکی از آجیل‌های بسیار مفید است و مصرف 57 گرم از آن به صورت روزانه می‌تواند در مقایسه با رژیم معمولی خطر بروز سرطان را بدون تغییر در شاخص وزن بدن کاهش ‌دهد.


ویدیو : جلوگیری از سرطان ریه با پسته