جلوگیری از دوده گرفتن مبل در زمستان :       هرچه هوا سردتر می‌شود، نیاز ...



 


جلوگیری از هوا گرفتن کاشت ناخن , جلوگیری از گاز گرفتن سینه , گرفتن مشخصات دقیق سیستم برای جلوگیری از ارسال

 

 

هرچه هوا سردتر می‌شود، نیاز به اضافه كردن لوازم گرمازای كمكی در خانه بیشتر می‌شود. در همین راستا حتی آن دسته از افرادی كه به دلیل دوده حاصل از لوازم گرم كننده، از روشن كردن تعدادی از رادیاتورها و یا حتی بخاری و شومینه به عنوان لوازم گرمازای فرعی در خانه صرف نظر كرده بودند نیز تغییر عقیده داده و مشكل كثیفی لوازم را به احتمال مبتلا شدن به سرماخوردگی ترجیح داده اند.

 

در واقع مسئله این است كه حرارت ناشی از منابع گرمازا، هوای اطراف و همچنین گردوغبارهای موجود در آن را سوزانده و پوششی از دوده حاصله، بر روی لوازم و وسایل موجود ایجاد می‌كند. وجود این لایه دوده‌ای گذشته از نیاز به نظافت مكرر، بر روی لوازم دكوراسیونی پارچه ای مشكل بیشتری را به همراه خواهد داشت زیرا نه تنها امكان شست وشوی این قبیل لوازم شامل پرده، روكش مبلمان و فرش به صورت پیاپی و در فواصل كم زمانی وجود ندارد،

 


بلكه كاربرد مواد پاك كننده به كهنه شدن زودرس و از دست رفتن رنگ و لعاب اولیه پارچه خواهد انجامید. از آنجایی كه پارچه های مورد استفاده برای روكش مبلمان و پرده ها به خصوص در بخش پذیرایی خانه معمولاً نسبت به بقیه مكان ها از قیمت بیشتری برخوردار بوده و تعویض آنها حتی هر چند سال یك بار نیز برای همه خانواده ها امكان پذیر نیست،

 

باید فكر چاره ای بود. در چنین شرایطی بهترین راه، كاربرد پیراهن مبل است به خصوص در صورتی كه رنگ پارچه مبلمان روشن باشد كه این نیاز بسیار ضروری خواهد بود ولی همواره هنگامی كه موضوع استفاده از پیراهن مبل مطرح می‌شود، ذهن اغلب افراد به پیراهن‌های با پارچه ساده و كم ارزش ملحفه‌ای (چلوار و چیت) و محیطی سرد و بی روح كه حاصل كاربرد آنها است معطوف می‌شود.



حال آنكه شما می‌توانید برای پیراهن سرویس مبلمان خود دو و یا حتی سه نوع پارچه ساده و طرح‌دار كه با یكدیگر به لحاظ طرح و رنگ هماهنگی دارند و از نظر كیفیت نیز در برابر شست وشوهای مكرر مقاومت می‌كنند،

 

تهیه كرده و آنها را به صورت تلفیقی بدوزید. به این ترتیب كه به عنوان مثال پیراهن كاناپه اصلی را از پارچه طرح‌دار و تك مبل‌های بعدی را به طور كلی ساده انتخاب كنید یا در صورت مجزا بودن تشك‌های كف، می‌توانید آنها را طرح‌دار و بدنه اصلی را از پارچه ساده بدوزید. البته شما می‌توانید با توجه به سلیقه و نوع كاربردتان این تلفیق را با روش‌ها و مدل‌های مختلف انجام دهید.


امروزه نیز با تنوع موجود در جنس و طرح در پارچه‌ها و حتی مدل‌ها و الگوهای موجود برای دوخت پیراهن مبل، دست شما بسیار باز است. اگر از پارچه‌ای با جنس مرغوب و زیبا برای این منظور استفاده كنید و همچنین پیراهن مبل شما با دقت و درست به اندازه مبل دوخته شود، شما می‌توانید حتی آنها را با وجود داشتن مهمان نیز برنداشته و به این ترتیب برای فصول سرد سال تغییر دكوراسیونی در محیط ایجاد كنید.

 


ولی یادآوری این نكته ضروری است، انتخاب نوع طرح و یا حتی طرح دار بودن و یا ساده بودن پارچه انتخابی برای پیراهن مبل نیز مانند پارچه روكش آن می‌بایست با توجه به خصوصیات و شرایط فضا شامل وسعت، تعداد لوازم، پالت رنگی محیط و سبك دكوراسیونی موجود صورت گیرد. به عنوان مثال در فضاهای كوچك و پر از لوازم، طرح دار بودن پارچه آن هم با طرح‌های درشت و در هم و رنگ آمیزی تند و شاد، فضایی شلوغ و نامطلوب را سبب می‌شود و از آنجا كه شما قصد ندارید اضافه كردن پیراهن مبل، نظم دكوراسیون موجود در خانه را كه با زحمات فراوان به نتیجه مطلوبی رسیده است، بر هم زند، این كار را نیز با همان دقت قبلی انجام دهید.

 



نكته:
اگر به رغم شرایط و محدودیت‌های موجود در به كار بردن پارچه طرح دار در سیستم جدید دكوراسیونی اصرار دارید می‌توانید پیراهن مبل را از پارچه ساده دوخته ولی پارچه طرح‌دار را در قالب كوسن‌های متعدد بر روی آن داشته باشید.


ویدیو : جلوگیری از دوده گرفتن مبل در زمستان