جلوگیری از ترانه‌خوانی ایرج در سریال‌ها :  اخبار فرهنگی - ایرج خواجه امیری ...




 اخبار فرهنگی - ایرج خواجه امیری : دوست دارم در تلویزیون و سینما بخوانم اما عده‌ای نمی‌گذارند!

جلوگیری از ترانه‌خوانی ایرج در سریال‌ها

  کنسرت ایرج خواجه امیری و احسان فدایی در کاشان برای بار دوم لغو شد

  بعد از مصاحبه مفصل احسان فدایی مبنی بر ممنوع‌ الکاری خود و ایرج خواجه امیری، از کنسرت هفته گذشته این دو خواننده با وجود اطلاع رسانی گسترده و اخذ مجوزهای لازم در کاشان جلوگیری به عمل آمده است.


به گزارش «بانی فیلم»،ایرج خواجه امیری و احسان فدایی که قصد داشتند هفته گذشته در هتل نگین کاشان کنسرتی را به طور مشترک برگزار کنند، با وجود اخذ مجوزهای لازم از ارگان‌ های مربوطه، در ابتدای کنسرت از برگزاری آن جلوگیری به عمل آمده است.


در همین زمینه ایرج خواجه امیری درباره مشکلات پیش آمده در کنسرت هفته گذشته خود به به «بانی فیلم»، گفت: «متأسفانه دوستان نمی‌گذارند ما با خیال راحت کار کنیم و احساس می‌کنند با برگزاری کنسرت ممکن است مشکلی ایجاد شود. مگر می‌شود که دوست نداشته باشم در تلویزیون و سینما بخوانم اما در این راه مشکلات بسیاری را جلوی پای ما می‌گذارند و مانع می‌ شوند».

 

سریال ترکی ترانه زندگی , اصغر فرهادی ترانه تیتراژ سریال یادداشتهای کودکی , ترانه علیدوستی سریال شهرزاد


این خواننده درباره درخواست خود از مسوولان ارشاد نیز گفت: «باور کنید از تمام ارگان‌ها مجوزهای لازم را گرفته‌ایم و دیگر نمی‌دانم مشکل کجاست. 10 سال پیش که هنگام برگزاری کنسرت در کرج چند نفر به طور خودسرانه آمدند و کنسرت به آن بزرگی که حتی مجوز نیز داشت با آن همه تماشاگر را کنسل کردند. هفته گذشته نیز همین اتفاق در کاشان افتاد و افرادی آمدند و شیشه‌ها را شکستند و مردم را فراری دادند. باور کنید در این کنسرت در کل از چهار ساز سنتی قرار بود استفاده شود و هیچ چیز غیرمجازی در آن وجود نداشت. حال سوال من اینجاست که این چه رفتاری است که دوستان در قبال ما پیش گرفته‌ اند؟».


خواجه امیری درباره همکاری با دوستان خود از جمله گلپا و اینکه آیا قرار است همکاری مشترکی با خوانندگان دیگر داشته باشد نیز گفت: «دوستان قدیمی‌ام را همچنان می‌بینم و با آنان در ارتباط هستم. با تمام این اتفاقات دیگر انگیزه‌ای برای کار کردن مشترک با دیگر خوانندگان ندارم. این رفتار در قبال من که سال‌هاست در این مملکت بدون هیچگونه حاشیه‌ای مشغول فعالیت هستم و با تمام مشکلاتی که در حرفه‌ام وجود داشته ساخته‌ام درست نیست و امیدوارم مسوولان در رفتاری که نسبت به ما دارند تجدید نظر کنند».


خواننده قطعه‌های «حق به حق دار میرسه»، «روزهای طلایی» و... درباره ارتباط خود با پسرش و اینکه آیا به وی درباره ساخته‌هایش مشورت می‌ دهد یا خیر نیز گفت: «مشورت به آن معنا که خیر، احسان درگیر کارهای شخصی خودش است و زیاد کاری به یکدیگر نداریم. با این حال خوشحالم که پسرش سالم و سلامت به دنیا آمده و همچنان مثل سابق موفق به کارش ادامه می‌ دهد».


خواجه امیری در پایان درباره اینکه آیا همکاری مشترکش با فدایی در آینده ادامه خواهد داشت یا خیر نیز گفت: «فعلاً که این همکاری ادامه دارد. در حال حاضر نیز همراه با وی مشغول ضبط کلیپ های تصویری آلبوم «یاد خاطره‌ها» هستیم و امیدوارم در انتشار این کلیپ‌ها نیز مشکلی به وجود نیاید».

 

در همین زمینه فدایی نیز درباره مشکلات پیش آمده برای کنسرت کاشان خود با ایرج خواجه امیری به خبرنگار «بانی فیلم» گفت: «هفته گذشته قصد داشتیم کنسرتی را با ظرفیت کاملاً محدود همراه با آقای ایرج در هتل نگین کاشان برگزار کنیم. تمام مجوزهای لازم از ارگان‌ های مربوطه اخذ و هماهنگی‌ها انجام شده بود. تقریباً همه چیز طبق برنامه پیش می‌رفت که در روز برگزاری کنسرت افرادی داخل سالن ریختند و مردم را بیرون کردند. واقعاً نمی‌دانم این چه رفتاری است که مسوولان در قبال ما پیش گرفته‌اند و برایمان جای سوال دارد».


این خواننده در پاسخ به این سوال که با توجه به پخش صدایش از مجموعه «رفیق» از شبکه استانی شما، همچنان ممنوع الکار است یا خیر نیز گفت: «تا همین لحظه که با شما صحبت می‌کنم، خبر خاصی مبنی بر حل شدن مشکل ممنوع‌الکاری به ما نداده‌اند. با این حال با آقای ایرج همچنان مشغول ضبط کلیپ‌های تصویری آلبوم «یاد خاطره ها» هستیم و امیدوارم در پخش آن مشکلی به وجود نیاید».

 

فدایی افزود: «سوالی که برای من اینجا مطرح می‌شود، این است که چرا ارشاد در قبال خوانندگانی که به صورت زیرزمینی مشغول فعالیت هستند و بعد از به دست آوردن اسم و رسم اقدام به دریافت مجوز می‌کنند و به راحتی نیز مجوز می گیرند هیچ محدودیتی ایجاد نمی‌ کند. بسیاری از خوانندگان در حال حاضر کلیپ‌هایشان از شبکه‌های ماهواره‌ای در حال پخش است؛ حال ما که به صورت قانونی برای برگزاری کنسرت مجوز می‌گیریم با ما اینگونه برخورد می‌شود و در روز برگزاری کنسرت به بدترین شکل ممکن مراسم لغو می‌شود».


خواننده‌های قطعه‌های «منو حس کن»، «خداحافظ» و... درباره دیگر خوانندگان عرصه موسیقی کشور و اینکه به کدامیک از آنان علاقه دارد نیز گفت: «از بین خوانندگان صدای رضا صادقی، محسن یگانه و احسان خواجه امیری را دوست دارم و به نظرم همه این عزیزان در کار خود موفق هستند. همیشه پیگیر کار این خواننده‌ها بوده‌ام و آلبوم‌هایشان را تهیه می‌کنم».


او در پایان درباره فعالیت‌های آینده خود نیز گفت: «صحبت‌هایی برای خوانندگی تیتراژ پایانی سریال در حال تولید «فاخته» به کارگردانی محمود معظمی با تهیه کننده این پروژه داشتم که نمی‌دانم بعد از چند روز چرا هیچ خبری از آن نشد و گویا منتفی شده است».

اخبار فرهنگی - بانی فیلم

 


ویدیو : جلوگیری از ترانه‌خوانی ایرج در سریال‌ها