جلسه استیضاح وزیر راه/سپردن کارهای هواپیمایی به یک حسابدار و لیسانس زبان و فوق لیسانس معارف :



 

 

 

استیضاح وزیر راه , استیضاح وزیر آموزش و پرورش , خرید مدرک لیسانس

 

 

این خبر تا پایان جلسه مدام تکمیل می شود

جلسه استیضاح وزیر راه/سپردن کارهای هواپیمایی به یک حسابدار و لیسانس زبان و فوق لیسانس معارف

آیا درست است نماینده ها را تهدید کنند که اگر به استیضاح رای دهید منطقه شما از امکانات دولتی محروم می شود؟

جلسه استیضاح حمید بهبهانی وزیر راه و ترابری از لحظاتی قبل در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.  طرح استیضاح وزیر راه سوم بهمن ماه با 22 امضا در 11 محور اعلام وصول شده بود.

* در آغاز جلسه یکی از نمایندگان در حال دادن تذکر است که می گوید عده ای از نمایندگان بعد از اعلام وصول طرح استیضاح آن را امضا کرده اند و تقاضا دارد استیضاح 10 روز دیگر انجام شود.

لاریجانی این تذکر را وارد ندانست و گفت: قبلا در این باره سخن گفته شده است.

* جعفری نماینده مجلس: آقای لاریجانی از شما گله دارم که چرا گذاشتید این استیضاح انجام شود و کار به اینجا بکشد؟

لاریجانی: با آقای بهبهانی و نمایندگان صحبت شد ، استیضاح کنندگان کوتاه نیامدند.

* بعضی از نمایندگان همچنان استیضاح را زیر سوال می برند و می گویند که طرح استیضاح ابهام دارد و باید قانون را به نفع بهبهانی تفسیر مضیق کرد.

لاریجانی: قبلا توضیح دادیم ؛ تذکر وارد نیست. از نظر آیین نامه تعداد استیضاح کنندگان بیش از 10 نفر است.

* وزیر راه و ترابری به مجلس نیامده است. برخی نماینده ها این را بی احترامی به مجلس می دانند. مدافعان وزیر مانند هدایتخواه (نماینده حامی دولت) همچنان می گویند استیضاح غیرقانونی است و مدعی اند که طرح های استیضاح جعل شده و تعداد استیضاح کنندگان از 10 نفر کمتر شده است.

لاریجانی: این که می گویید تعداد استیضاح کنندگان کمتر از 10 نفر شده ، هرگز این طور نیست و ما قسم خورده ایم آیین نامه را اجرا کنیم.

تذکرات ادامه دارد.

اکبریان/ موافق استیضاح: آدم های وزارت راه با استفاده از امکانات دولتی ، آسایش را از استیضاح کنندگان ربوده بودند و سعی در انصراف آنها از طرح استیضاح داشتند.

نماینده ها ، اقتدار مجلس را نشان دهند. آیا درست است یک نماینده طرفدار وزیر با معاون پارلمانی یکی از وزرا در میان نماینده ها بگردد و آنها را تهدید کند که اگر به استیضاح رای دهید منطقه شما از امکانات دولتی محروم می شود؟

ای کاش بعد از سانحه هواپیما وزیر راه و رئیس هواپیمایی کشوری استعفا می کردند.

بهبهانی به جای تکمیل پروژه های نیمه تمام ، هر روز کلنگ های افتتاح می دهد... ایشان به برنامه های تقدیمی به مجلس عمل نکرده است... وعده هایش توخالی است. 10 ملیارد تومان خرج قطار مغناطیسی کرد و آخرش گفت نمی شود...تلفات جاده ای 9 درصد افزایش داشته است.

نماینده شیراز/ موافق استیضاح: آقای وزیر همشهری ماست اما با ادامه کارش مخالفم. در راه آهن که تحریم نیستیم اما اوضاع آن هم نامناسب است و این همه سانحه داریم(با ذکر مصادیق) ... راه اهنی ساخته اند که از شیراز تا آباده به جای 3 ساعت ، 7 ساعت طول می کشد چون استاندارد نساخته اند!... در پروژه ای با یک اشتباه مکان یابی در تعیین جای ایستگاه 120 میلیارد تومان ضرر زدند.

اعتراض برخی نماینده ها به این که ایشان در موضوع مربوطه حرف نمی زند/ لاریجانی: من که دارم گوش می کنم در موضوع است.

در تمام دنیا برای افتتاح آزمایشی خط قطار ، از بار و چهارپایان استفاده می شود اما آقای وزیر از مردم استفاده کرد.

ادامه موافقت ها با استیضاح: وزیر بیش از حد قانونی ایجاد تعهد کرده است...بهبهانی وعده می دهد تا امضاهای استیضاح را پس بگیرد... عزل و نصب های بی قاعده و پی در پی ؛ کجای دنیا هر 6 ماه یک بار مدیرعامل عوض می کنند؟ در 30 ماه 4 بار رئیس سازمان هواپیمایی کشوری عوض شده است. سه مدیرعامل در شرکت فرودگاه های کشور در این مدت تغییر پیدا کرده اند... واگذاری کار های تخصصی به افراد غیر متخصص مانند سپردن کارهای هواپیمایی به یک حسابدار و لیسانس زبان و فوق لیسانس معارف!

تذکر موسوی: وزیر را استیضاح نکنید ، مصلحت نیست. نماینده شیراز ، شیراز نامه خواند ، حتما نماینده ارومیه هم ارومیه نامه می خواند!

لاریجانی: این طور صحبت کردن درست نیست ، تذکرتان وارد نیست.

* ادامه تلاش برخی نماینده ها برای جلوگیری از ادامه استیضاح...../تحلیل:عصرایران


ویدیو : جلسه استیضاح وزیر راه/سپردن کارهای هواپیمایی به یک حسابدار و لیسانس زبان و فوق لیسانس معارف