جعبه ای متفاوت با هنر پتینه بسازید : شما هم می‌توانید با آموزش تكنیك دیگری ...



شما هم می‌توانید با آموزش تكنیك دیگری از هنر پتینه در كمتر از یک روز یكی از این جعبه‌های كاربردی را داشته باشید.


این روزها بسیاری از خانم‌های جوان در دورهمی‌های دوستانه انواع و اقسام دمنوش‌های گیاهی و چای‌های كیسه‌ای را روی میز می‌گذارند. اصولا هم برای آن ظرف مجزایی ندارند و نهایتا آن را داخل سبدهای كوچك چوبی قرار می‌دهند؛ در صورتی كه مناسب‌ترین جا برای قرار دادن این دمنوش‌ها جعبه‌هایی است كه فضای داخلش هم تقسیم‌بندی شده است. خبر خوب اینكه شما هم می‌توانید با آموزش تكنیك دیگری از هنر پتینه در كمتر از یك روز یكی از این جعبه‌های كاربردی را داشته باشید.

جعبه , جعبه ابزار , جعبه پیتزا

با آموختن تكنیكی جدید از هنر پتینه یک جعبه چوبی متفاوت داشته باشید


مراحل کار :
جعبه‌ مناسبی برای قرار دادن چای كیسه‌ای انتخاب كنید. مدلی كه ما انتخاب كرده‌ایم جعبه چوبی ساده‌ای است كه فضای داخلش تقسیم‌بندی شده است. قبل از شروع به كار جعبه را تمیز كنید و سطح روی آن را با رنگ سفید آكریلیك مات رنگ بزنید.

پتینه , جعبه کادو , پتینه کاری

ابتدا جعبه را تمیز كنید و سطح روی آن را با رنگ سفید آكریلیك مات رنگ بزنید


صبر كنید تا خشك شود. سپس بدنه جعبه را یشمی آكریلیك مات کنید. انتخاب رنگ بدنه جعبه كاملا سلیقه‌ای است؛ البته به طرح دستمال سفره‌ای كه انتخاب كرده‌اید هم بستگی دارد.

در مرحله بعد دستمال سفره را به اندازه سطح روی جعبه با كمك قیچی برش دهید. به یاد داشته باشید از هر نوع دستمال كاغذی نمی‌توان استفاده كرد. پس از دستمال سفره‌ای استفاده كنید كه كیفیت مناسبی داشته باشد. سپس از ضخامت لایه‌های دستمال كم كنید و فقط لایه رویی طرحدار را روی سطح كار قرار دهید.

متفاوت , ساخت جعبه , جعبه جواهرات

در این مرحله دستمال سفره را به اندازه سطح روی جعبه با كمك قیچی برش دهید


توجه داشته باشید هنگام برش، دستمال را به شكلی روی جعبه تنظیم كنید كه زیباترین بخش طرح آن روی جعبه قرار بگیرد. با استفاده از یك قلم‌مو، چسب دستمال كاغذی را از مركز كار به طرفین جعبه بكشید تا طرح روی سطح كار ثابت شود. مراقب باشید دستمال حین كار پاره نشود. سپس اجازه دهید دستمال كاغذی كاملا خشك شود و بعد قسمت اضافی دستمال را از روی سطح كار با استفاده از سمباده جدا كنید.

روی بدنه جعبه‌ای كه آن را رنگ زده‌اید و خشك شده، یك لایه وودن واكس بزنید. این كار باعث می‌شود از لایه یشمی رنگ محافظت شود.

جعبه دستمال کاغذی , جعبه گل , جعبه بهار

برای کهنه تر جلوه دادن کار با یک قلم مو و رنگ‌های سفید، كرم، سبز توتونی روی جعبه را تاچ بزنید


برای کهنه تر جلوه دادن کار با استفاده از یک قلم مو و رنگ‌های سفید، كرم، سبز توتونی روی جعبه را تاچ بزنید. به یاد داشته باشید در این مرحله فقط قرار است یه هاله و سایه روشن روی جعبه ایجاد كنید و نباید كل سطح كار را با این رنگ‌ها بپوشانید.

به دلیل كاربرد جعبه كه مخصوص چای كیسه‌ای است، بهتر است داخل آن را هم به رنگ خود بدنه رنگ‌آمیزی كنید تا درون و بیرون جعبه هماهنگ و زیباتر به نظر برسد. در مرحله بعد كه كار خشك شد، سطح آن را سمباده بزنید.

ساخت جعبه مقوایی , جعبه طلا , خرید جعبه کادویی

در انتها هم از یك لایه اسپری كیلر (براق، مات یا نیمه مات) استفاده كنید


همچنین می‌توانید جداره‌های كار را با استفاده از موتیف‌های چوبی تزیین كنید. در انتها هم از یك لایه اسپری كیلر (براق، مات یا نیمه مات) استفاده كنید. به جای اسپری كیلر از سرورنیك هم می‌توانید استفاده كنید.

 

منبع : مجله منزل / bartarinha.ir


ویدیو : جعبه ای متفاوت با هنر پتینه بسازید