جزییات پرونده اختلاس منطقه آزاد چابهار : دادستان زاهدان آخرین جرئیات پرونده ...


دادستان زاهدان آخرین جرئیات پرونده اختلاس قائم‌مقام منطقه آزاد چابهار را تشریح کرد و گفت: سوء‌استفاده‌های بسیار زیادی در بحث منطقه آزاد از جمله تضییع حقوق بیت المال در این پرونده انجام شده است. خبرگزاری میزان: دادستان زاهدان آخرین جرئیات پرونده اختلاس قائم‌مقام منطقه آزاد چابهار را تشریح کرد و گفت: سوء‌استفاده‌های بسیار زیادی در بحث منطقه آزاد از جمله تضییع حقوق بیت المال در این پرونده انجام شده است.

محمد مرزیه دادستان زاهدان، آخرین وضعیت چندین پرونده قضایی دادگستری این استان را تشریح کرد و گفت: به دنبال ربوده شدن کارمند اداره راه و شهرسازی زاهدان در حین انجام وظیفه، نیروی انتظامی شهرستان زاهدان، پلیس آگاهی و اداره اطلاعات استان پیگیر این جریان هستند و از لحظه‌ای که این اتفاق رخ داده پیگیری‌ها برای دستگیری عوامل این گروگانگیری آغاز شده‌ است.

او با بیان اینکه تمام عوامل امنیتی استان سیستان و بلوچستان با جدیت پیگیر این موضوع هستند، افزود: پیگیری‌ها هنوز منتج به نتیجه نشده ‌و از الان نمی‌شود گمانه‌زنی کرد ولی به محض نتیجه‌گیری، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان به پرونده مدیر اتباع بیگانه ایرانشهر اشاره کرد و گفت: پرونده مدیر اتباع بیگانه ایرانشهر نیز به مراحل بسیار خوبی رسیده و احتمال دارد عده‌ دیگری هم در این ‌ارتباط‌ دستگیر و جلب کنیم.

این مسئول قضایی ‌با بیان اینکه از پرونده منطقه آزاد چابهار هم اسناد مدارک بسیار خوبی به دست آمده است، گفت: سوء‌ استفاده‌های بسیار زیادی در بحث منطقه آزاد از جمله تضییع حقوق بیت المال در این پرونده انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان گفت: کارشناسان از حوزه مرکز ‌برای بررسی این پرونده اعزام شده‌اند و قرار شده این پرونده را ‌با صبر و تحمل پیش ببرند تا حق و حقوق بیت‌المال پایمال نشود و پرونده در حال تکمیل شدن است.

مرزیه با بیان اینکه مشکل خاصی‌ در اسناد پرونده نیست، افزود: در منطقه آزاد هر اتفاقی که رخ داده، خود یک پروژه است، ‌یک مورد آن مسجد منطقه آزاد است که سالیان سال است که پول‎های زیادی را به خود اختصاص داده‌ و حدود 12 پروژه اینگونه در منطقه آزاد داریم که تک تک آنها در حال پیگیری است.

او با تایید مشاهده چند مورد دریاخواری در چابهار، گفت: تصرف ساحل چند مورد داریم و بر‌اساس مصوبه شورای حفاظت از اراضی باید بدون اغماض با عاملان برخورد شود.

دادستان عمومی و انقلاب زاهدان افزود: در زمینه برخورد با هرگونه تجاوز به حریم دریا و سواحل به دادستان چابهار هم تاکیدات لازم انجام شده و پرونده‌ها در دست پیگیری قرار دارد.

این مسئول گفت: قرار است دادستان چابهار از اراضی مربوطه بازدید داشته باشد و بعد برای رفع تصرف اقدام کند.

او گفت: به دلایلی امکان رفع تصرف به آن شکلی که مشخص است وجود ندارد و باید یک تدبیر دیگری برای آن بیندیشیم، اما بخش‎هایی که امکان رفع تصرف داشته باشد مانند اراضی کمپ، رمین و عثمان‎آباد باید تعیین تکلیف شود.

مرزیه با تاکید بر اینکه رفع تصرف این اراضی نیز از دغدغه‎های مجموعه قضایی است، گفت: با استاندار نیز در این زمینه مذاکرات لازم برای ساماندهی این موضوع انجام شده است.


ویدیو : جزییات پرونده اختلاس منطقه آزاد چابهار