جزییات مسمومیت 1000 نفر در یک روستا : سخنگوی سازمان امداد و نجات، نحوه مسمومیت ...


سخنگوی سازمان امداد و نجات، نحوه مسمومیت جمع زیادی از مردم روستای 'مرکید' مرند را تشریح کرد؛ مردم این روستا به همراه روستاهای اطراف ناهار روز پنجشنبه مهمان یک مجلس ختم بودند که به دلیل مسمومیت غذایی از عصر دیروز دچار بیماری شدند. حدود هزار نفر در مجموع مسموم شدند. نسیم آنلاین: سخنگوی سازمان امداد و نجات، نحوه مسمومیت جمع زیادی از مردم روستای 'مرکید' مرند را تشریح کرد؛ مردم این روستا به همراه روستاهای اطراف ناهار روز پنجشنبه مهمان یک مجلس ختم بودند که به دلیل مسمومیت غذایی از عصر دیروز دچار بیماری شدند. حدود هزار نفر در مجموع مسموم شدند.

حسین درخشان توضیح داد: از ساعت 4 عصر دیروز که اولین نشانه‌های مسمومیت برای برخی مردم حادث شده بود، بخشی از مردم به مراکز درمانی اطراف مراجعه می‌کنند که با افزایش تعداد مراجعات، مدیریت بحران در شهرستان مرند تشکیل و از طریق دستگاه‌های مختلف کسانی که نشانه مسمومیت داشتند به مراکز درمانی منتقل شدند.

- بر اساس آمار 166 نفر با آمبولانس‌های هلال‌احمر، تعدادی از طریق 8 دستگاه اتوبوس شرکت واحد، حدود 200 نفر با آمبولانس‌های اورژانس و تعدادی هم از طریق خودروهای شخصی از مجموع روستای میکده و روستاهای اطراف آن به مراکز درمانی منتقل شدند.

- البته بیشتر مراجعه کنندگان به صورت سرپایی معاینه و با تجویز قرص مرخص شدند اما برخی به دلیل وخامت حال در بیمارستان‌های مرند و تبریز بستری شدند.

- علت حادثه باید پس از بررسی وزارت بهداشت، از سوی این وزارتخانه اعلام شود اما احتمالا گوشت یا برنج آلوده، عامل این مسمومیت بوده است.


ویدیو : جزییات مسمومیت 1000 نفر در یک روستا