جزییات دیدار شب گذشته روحانی با رهبری : معاون پارلمانی رئیس جمهور به جلسه شب ...



جزییات دیدار روحانی و رییس دولت اصلاحات , روحانی در دیدار رهبری , دیدار روحانی و نخست وزیر انگلیس

معاون پارلمانی رئیس جمهور به جلسه شب گذشته رئیس جمهور و هیأت دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ایشان ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی را به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تغییر نام دادند،بر اجرای جدی‌تر اقتصاد مقاومتی تأکید کردند و دولت این مهم را در دستور کار داد.

  مجید انصاری صبح امروز در حاشیه چهارمین اجلاسیه اتاق اصناف ایران به جلسه شب گذشته اعضای هیأت دولت، رئیس جمهور با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در این جلسه ایشان بر اجرای جدی‌تر اقتصاد مقاومتی تأکید کرده و ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی را به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تغییر نام دادند.

وی افزود: همچنین ایشان تأکید مجددی بر این نکته داشتند که اقتصاد ایران باید مردمی شده و بخش واقعی اقتصاد ایران به دست فعالان اقتصادی سپرده شود.

انصاری همچنین به این نکته اشاره کرد که نرم‌افزار اقتصاد مقاومتی نسخه شفای اقتصاد ایران است که این نرم‌افزار باید با قدرت بیشتری پیاده‌سازی شود.

وی همچنین در مورد اجرایی شدن طرح اعتباری خرید کالا به مردم، گفت: دولت برای خروج از رکود و تحریک تقاضا اقداماتی را به صورت مسکن انجام داده که در حوزه خودرو آن را عملیاتی کرده است،ضمن اینکه در عرصه ارائه کارت‌های خرید لوازم خانگی نیز مراحل اجرایی در حال سپری شدن است که این پیاده‌سازی فروش اعتباری کالا با وام حداکثر 10 میلیون تومانی از سوی دولت کلید می‌خورد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین در مورد تحریک تقاضای مسکن نیز گفت: وزیر راه و شهرسازی بسته جامعی را تدارک دیده تا دولت برای تحریک تقاضا آن را در آینده عملیاتی کند.

انصاری همچنین به فشار مالی که بر دوش دولت ناشی از مسکن مهر و پرداخت یارانه وجود دارد اشاره کرد و گفت: هدف دولت خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری و فروش مازاد اموال دارایی‌ها به نحوی است که توان بانک‌ها در تسهیلات‌دهی افزایش یابد چرا که در گذشته هر کجا دولت به تسهیلاتی اعم از مسکن مهر یا یارانه به مشکل برخورد می‌کرد پرداخت تسهیلات تکلیفی را به بانک‌ها تحمیل می‌کرد و اگر این گونه تسهیلات تحمیلی اخذ شود اتفاق مهمی در بانک‌ها رخ خواهد داد.

انصاری خاطرنشان کرد: دولت سالهای سختی را پشت‌سر گذاشته و امیدواریم در پساتحریم اتفاقات مثبتی در اقتصاد رخ دهد به شرطی که دولت آن را مدیریت کند.

وی به تأثیر حضور هیأت‌های تجاری خارجی در کشور هم اشاره‌ای کرد و گفت: چندین تفاهم‌نامه در حوزه نفت و گاز با کشورهای خارجی منعقد شده و در حوزه پارس جنوبی در حال انجام است و امیدواریم 25 فاز این میدان را تا دو سال آتی به بهره‌برداری برسانیم.

به گفته انصاری، یک میلیون بشکه میعانات گازی تولید می‌شود که دولت به هیچ عنوان اجازه خام‌فروشی را نخواهد داد.


  اخبار اقتصادی  -   فارس


ویدیو : جزییات دیدار شب گذشته روحانی با رهبری