جزییات حادثه در ایستگاه راه آهن ری : در پی بیرون افتادن یکی از چرخهای واگن ...


در پی بیرون افتادن یکی از چرخهای واگن حامل مواد سوختی در ایستگاه راه آهن ری، تعدادی از خانوارهای ساکن در منطقه تخلیه شدند. خبر آنلاین: حسن عباس زاده، رییس گروه ارتباط رسانه راه آهن کل کشور گفت: ساعت 12 شنبه شب یکی از چرخهای واگن یک قطار در حین جابجایی از ریل بیرون می افتد و چون واگن مورد نظر حامل محموله نفت بوده مطایق دستورالعمل ایمنی باید اقداماتی انجام می شد تا در صورت وقوع هر گونه حادثه ناگواری از بروز خسارت جانی جلوگیری شود.

در این حادثه ماموران راه آهن ابتدا ساکنان خانه های مسکونی که در کنار ریلها قرار دارد و متعلق به کارکنان سازمان راه آهن کشور است، را تا مسافت معینی تخلیه کرده و محموله سوخت واگن حادثه دیده را به مخزن سیار منتقل کرده و واگن حادثه دیده را روی خطوط راه آهن قرار دادند.

این محموله سوختی نفت قرار بوده به پالایشگاه ری منقل شود.

عباس زاده با بیان اینکه عملیات جابجایی واگن قطار در محوطه ایستگاه را «مانور» می نامند گفت: وقتی اعلام می کنند در حین مانور، یکی از چرخهای واگن قطار از ریل بیرون آمده دستورالعمل ایمنی برحسب شرایط متفاوت است. وقتی محموله سوخت باشد در مرحله اول عملیات تخلیه ساکنان تا مسافت معینی انجام می شود و در مرحله بعد با تخلیه سوخت به مخزن سیار، واگن حادثه دیده روی ریل قرار داده می شود.

عباس زاده گفت: در این حادثه در اعلام اولیه گفتند خروج چرخ واگن از ریل در زمان مانور اتفاق افتاده و این مسئله باعث شد که اشتباهاً اینطور قلمداد شود که در حال مانور نظامی هستند و این مانور در مناطق مسکونی انجام شده است.

به گفته عباس زاده، این حادثه خسارت جانی نداشته و هم اکنون عبور و مرور قطارها در ایستگاه راه آهن ری در جریان است. لازم به ذکر است که ایستگاه ری با شهر ری فاصله داشته و این حادثه در نزدیکی پالایشگاه ری رخ داده است.


ویدیو : جزییات حادثه در ایستگاه راه آهن ری