جزییات تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران :     اتحادیه اروپا روز گذشته لیست ...



 

تحریم های جدید آمریکا علیه ایران , تحریم های اپل علیه ایران پایان یافت , نتیجه تمدید تحریم ها علیه ایران 12 آذر 95

 

اتحادیه اروپا روز گذشته لیست تحریم های خود علیه ایران و سوریه را منتشر كرد.

در این لیست نام 180 شخص حقیقی و حقوقی و نیز شركت ایرانی به چشم می خورد .

اتحادیه اروپا در جلسه روز پنج شنبه وزرای خارجه خود در بروكسل با گسترش تحریم ها به 39 شخص حقیقی و حقوقی و 141 شركت و نیز 23 شخص و شركت سوری موافقت كرد.

در میان نام هایی كه در لیست تحریم به چشم می خورد كامران دانشجو وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری ، احمد عزیزی مدیر عامل بانك ملی در اروپا و نیز محمد رضا مسگریان مدیر عامل" بانك بین المللی پرشیا " دیده می شود.

همچنین در لیست جدید اتحادیه اروپا علیه ایران نام دانشمندانی از كشورمان دیده می شوند ، از جمله این افراد محمد صادق ناصری رییس موسسه تحقیقات فیزیك ایران است .

در تحریم های جدید اتحادیه اروپا همچنین نام 3 تن از فرماندهان سپاه پاسداران دیده می شود و شركت هواپیمایی " یاس " نیز به دلیل آنچه كه حمل و نقل سلاح برای سپاه خوانده شده ، در لیست تحریم قرار گرفته است.

در لیست تحریم ها همچنین نام دهها مقام و شركت وابسته به سازمان كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دیده می شود.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا همچنین اعلام كردند كه در اندیشه گسترش تحریم ها به حوزه های مالی ( بانك مركزی) و نفتی ایران هستند و قرار بر این شده كه وزرای خارجه در اجلاس ماه آینده خود در این باره تصمیم بگیرند.

همچنین اتحادیه اروپا 23 مقام و موسسه سوری را به اتهام مشاركت در سركوب گسترده شهروندان ناراضی این كشور تحت تحریم قرار داد . وزرای تجارت و اقتصاد سوریه از جمله مقام های جدیدی هستند كه نامشان در لیست تحریم دیده می شود.

در لیست تحریم اتحادیه اروپا شبكه تلویزیونی " شام پرس " و نیز روزنامه " الوطن " سوریه به دلیل آنچه كه انتشار اطلاعات نادرست درباره خشونت حكومت سوریه علیه مخالفان خوانده شده ، مورد تحریم قرار گرفته اند.../عصرایران


ویدیو : جزییات تحریم های اتحادیه اروپا علیه ایران