جزیره توریستی تایلند ممنوع الورود شد : مسئولان گردشگری کشور تایلند تصمیم گرفتند ...


مسئولان گردشگری کشور تایلند تصمیم گرفتند برای محافظت از یکی از شلوغ‌ترین جزایر توریستی خود ورود گردشگران را به این منطقه ممنوع اعلام کنند. خبرگزاری ایسنا: مسئولان گردشگری کشور تایلند تصمیم گرفتند برای محافظت از یکی از شلوغ‌ترین جزایر توریستی خود ورود گردشگران را به این منطقه ممنوع اعلام کنند.

جزیره «Koh Tachai» در دریای آندامان که در چند سال اخیر شاهد ورود بیش از حد گردشگران بوده است، به منظور جلوگیری از تاثیران منفی گردشگری و محافظت از سواحل و صخره‌های مرجانی به روی گردشگران بسته می‌شود.

جزیزه «Koh Tachai» که در پارک ملی معروف و جهانی «سیملان» در جنوب غربی تایلند واقع شده است از تاریخ 15 دسامبر و تا مدت نامعلومی پذیرای گردشگران خارجی و داخلی نخواهد بود.

موقعیت ایده‌آل این جزیره کوچک با سواحل شنِ سفید و صخره‌های مرجانی زیبا، آن را به یکی از محبوب‌ترین جزایر گردشگری بویژه برای گردشگران چینی بدل کرده اما این حجم قابل ملاحظه‌ از گرشگران موجب تهدید جدی منابع طبیعی و محیط زیست شده است.

«تونیا نتیتاماکول» دبیر کل دپارتمان پارک‌های طبیعی، حیات وحش و حفاظت از منبع طبیعی تایلند در این باره گفت: "ما مجبوریم جزیره را برای به منظور احیای محیط زیست جزیره و دریا به روی گردشگران ببندیم، پیش از این که میان خسارات وارده به منابع طبیعی این منطقه غیرقابل جبران شود".

کشور تایلند به عنوان یکی از جاذبه‌های معروف گردشگری جهان از حضور بیش از حد توریست رنج می‌برد و هر سال شاهد افزایش شمار گردشگران از کشور چین و سایر مناطق جهان است.

طی سال گذشته میلادی در مجموع 30 میلیون گردشگر خارجی از کشور تایلند بازدید کردند و مسئولان گردشگری این کشور پیش‌بینی می‌کنند امسال نیز رکورد جدیدی در عرصه جذب گردشگر خارجی ثبت شود.

به گزارش گاردین، صنعت گردشگری حدود 10 درصد از تولید ناخالص ملی تایلند را به خود اختصاص می‌دهد.


ویدیو : جزیره توریستی تایلند ممنوع الورود شد