جزایر قناری، قناری ندارد! : جزایر قناری از مجموع هفت جزیره در اقیانوس اطلس ...


جزایر قناری از مجموع هفت جزیره در اقیانوس اطلس تشکیل شده و به خاطر نزدیکی جغرافیایی، کشور مراکش سال‌هاست ادعای مالکیت آن را دارد؛ اما جزایر قناری بخشی از خاک اسپانیاست و مردم آن ملیت اسپانیایی دارند. هفت صبح: همه ما بارها و بارها نام جزایر قناری را شنیدهایم و در تصورمان یكی از بهشتیترین مناطق زمین است، اما آیا میدانید به واقع این جزایر كجاست و چه ویژگیهایی دارد؟

جزایر قناری از مجموع هفت جزیره در اقیانوس اطلس تشکیل شده و به خاطر نزدیکی جغرافیایی، کشور مراکش سال‌هاست ادعای مالکیت آن را دارد؛ اما جزایر قناری بخشی از خاک اسپانیاست و مردم آن ملیت اسپانیایی دارند.

بین این هفت جزیره، دو تای آن‌ها از بقیه مهم‌ترند. جزیره تنه‌ریف و جزیره گرن‌کاناری. پایتخت جزایر قناری، شهر لاس‌پالماس است که در گرن کاناری واقع شده و شهر پرطرفداری در میان گردشگران است. جزیره تنه‌ریف هم از هفت تا شهر تشکیل شده که مهم‌ترین و بزرگ‌ترین شهر آن، سانتاکروز در شرقی‌ترین قسمت جزیره است.

راحت‌ترین راه برای رسیدن به جزایر قناری، هواپیماست. رفتن به جزایر قناری از طریق فرودگاه‌های تنه‌ریف و گرن‌کاناری بیشترین تعداد پرواز را دارد و شلوغ‌تر است ولی اگر بخواهید وارد جزایر دیگر قناری شوید، هم ساعت‌های پروازی محدودتر می‌شود و هم بلیت‌ها گران‌تر. 

تنه‌ریف دو فرودگاه دارد، رینا سوفیا در جنوب و لوس رودئوس در شمال جزیره. از هر دوی فرودگاه‌ها اتوبوس و تاکسی برای رفتن به شهرهای جزیره هست. اتوبوس‌ها معمولاً از ساعت 12 تا پنج صبح کار نمی‌کنند و کرایه تاکسی‌ها هم این وقت شب گران‌تر می‌شود و بهتر است حواس‌تان به ساعت پرواز و رسیدن‌تان به مقصد باشد.

تنها فرودگاه گرن کاناری نیز در قسمت شرق جزیره قرار گرفته و حدود نیم ساعت با لاس‌پالماس فاصله دارد که این مسیر را می‌شود با تاکسی و اتوبوس هم طی کرد.

در هر دو جزیره‌، اتوبوس‌ها به راحتی رفت و آمد می‌کنند و در جاهای مختلف شهرها ایستگاه دارند، ولی یکی از بهترین گزینه‌ها برای رفت و آمد در جزایر قناری، کرایه یک اتومبیل است. شرکت‌های بزرگی هستند که می‌توانید از آن‌ها ماشین کرایه کنید، تنها شرطش هم داشتن گواهینامه بین‌المللی و پاسپورت است.

  دیدنی‌های جزایر قناری

جزایر قناری , جزایر قناری کجاست , منبع جزایر قناری

توریست‌ها معمولا چه در سانتاکروز و چه در لاس‌پالماس ترجیح می‌دهند در مناطقی اقامت کنند که نزدیک به دریا باشد. تعداد هتل‌ها و مراکز تفریحی در این قسمت‌های جزیره‌ها بیشتر است و امکان همه جور بازی آبی هم در اقیانوس آتلانتیک مهیاست.

صاحب هتل های جزایر قناری , هتلهای حسین ثابت در جزایر قناری , اسم درست جزایر قناری

شاید جزایر قناری بهترین جای دنیا برای گشت و گذارهای رویایی باشد. یک روز کامل بیرون از هتل ماندن، پیاده‌روی در کوچه‌های سنگ‌فرش تا تپه‌های سرسبز و کمی استراحت در سایه‌های درختانی با برگ‌های پهن و تیره شاید یکی از بهترین و آرام‌بخش‌ترین اتفاقاتی باشد که در طول سفر تجربه خواهید کرد. برای همین است که اداره گردشگری اسپانیا همیشه از شعار تبلیغاتی دوباره جوان شوید در دعوت‌نامه‌های سفر به جزایر قناری استفاده می‌کند.

قناری , پرورش قناری , نگهداری از قناری

فراموش نکنید در تنه‌ریف به دیدن اِل تِیده بروید. این آتشفشان بزرگ در سال ٢٠٠٧ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده و سومین آتشفشان فعال و بزرگ در دنیاست. اطراف این کوه، تورهای درمانی برای استفاده از آب‌های معدنی برگزار می‌شود که خیلی هم طرفدار دارد. اگر اهل ورزش هستید، روستای کوهستانی آناگا می‌تواند شما را خوشحال کند. ممکن است در ارتفاعات از هوای بهاری جزیره خبری نباشد و بهتر است یک ژاکت همراه داشته باشید.

لانه قناری , فصل جفت گیری قناری , یک قناری، یک کلاغ

برای کوهنوردی یا دیدن پارک‌های طبیعی گرن کاناری، پارک ملی گاراخونای گزینه خوبی است. گاراخونای هزاران گونه نادر گیاهی و جانوری دارد و اگر خیلی ورزشکار بودید و تا بالای کوه رفتید، مطمئن باشید چشم‌اندازی بی‌نظیر از رنگ‌های سبز و آبی منتظر شماست. کوهنوردی و ورزش‌های آبی در این جزیره خیلی مشهور است ولی یادتان باشد گرن کاناری، قدیمی‌ترین باشگاه گلف اسپانیا را دارد. گلف از محبوب‌ترین بازی‌های جزیره است و هر سال هم در فصل بهار مسابقاتی در گرن‌کاناری برگزار می‌شود.

آموزش نگهداری از قناری , آموزش نگهداری قناری , قناری نگهداری از جوجه تازه از تخم

یکی از جاذبه‌های طبیعی و عجیب جزایر قناری، روکوسینکادوست که بومی‌ها آن را انگشت خدا می‌نامند، چون صخره بلندی است که به صورت عمودی روی زمین قرار گرفته و داستان‌های باستانی قناری می‌گوید انگشت خدا توانسته این صخره را به این حالت نگه دارد. معلوم نیست روکوسینکادو تا کی قرار است همین‌طوری بایستد، ولی تا امروز که توانسته حداقل 90 درصد توریست‌های جزایر قناری را به تماشایش جلب کند.

تمیز سازی لانه جوجه قناری , زمان تخم گذاری قناری , زمان باز شدن تخم قناری

بچه‌ها هم در جزایر قناری خوش می‌گذرانند؛ علاوه بر بازی‌های توی ساحل، بزرگ‌ترین کلکسیون طوطی جهان در پارک لوروی تنه‌ریف قرار گرفته که بیش از سه هزار طوطی مختلف دارد. علاوه بر طوطی‌ها البته حیوانات دیگری هم در این پارک نگهداری می‌شوند.

قناری چند روز پس از چفت خوردن تخم میگذارد , قناری قناری قناری , درمان شقاق مقعد قناری

معمولاً تصویری که در ذهن همه از جزایر قناری وجود دارد، درختی بلند و سبز با پس زمینه دریا و ساحلی سفید است که طوطی یا هدهدی رنگارنگ روی شاخه‌های آن نشسته؛ خیلی هم تصویر اشتباهی نیست.



  چی بخوریم؟


ذائقه غذایی این منطقه، یک چیزی بین فرهنگ اسپانیا، لاتین و آفریقایی است. مواد اصلی بیشتر غذاهای محلی، سبزیجات و ماهی است و گوشت در این منطقه کمتر از حد معمول جاهای دیگر جهان و در خورشت‌ها یا به عنوان استیک مصرف می‌شود. یکی از غذاهای محبوبی که بهترینش را در تنه‌ریف می‌توان پیدا کرد، خوراک ماهی سانکوچو کاناریوست که همراه با سس موخو سرو می‌شود. سانکوچو یک جور ماهی سفید نمک سود شده است که گوشت ترد و خوشمزه‌ای دارد. مانند بقیه جاهای اسپانیا، تاپاس‌ هم یکی از خوراکی‌های معمول جزایر قناری است.

تمیز کردن لانه قناری , ماده قناری آماده چگونه , خارج شدن جوجه قناری از لانه

اگر برای ماهی تازه‌ای که در جزایر قناری می‌پزند و می‌خورند، یک صفت در نظر بگیریم آن صفت عالی خواهد بود. در منوهای رستوران‌ها غذاهایی که از ماهی و دیگر دریایی‌جات استفاده می‌شوند جای پر و پیمانی دارند. دو تا از غذاهایی که در تنه‌ریف خیلی پرطرفدارند کالدرتا و سانگوچو کاناریو است. اولی با گوجه‌فرنگی و گوشت بز و سیب‌زمینی تهیه می‌شود و دومی ماهی نمک‌دود شده است که با سسِ موجو سرو می‌شود. تاپاس یکی دیگر از فراورده‌های غذایی اسپانیا است که به جهانیان عرضه شده و به خوبی در جزایر قناری در دسترس است. تاپاس نوعی مزه است، سبک و کوچک بوده و آن را قبل از ناهار و شام می‌خورند.

یک قناری یک کلاغ , عوامل فیلم یک قناری، یک کلاغ , زنان قناری

 اساس تاپاس را طعم قوی ، یعنی شوری یا تندی یا شیرینی و همچنین زیتون و پنیر تشکیل می‌دهد. معمولاً مثل ترشی یا اشتها آور از آن استفاده می‌کنند. در جزایر قناری موز را فراموش نکنید. موزهای قناری به خوشمزگی معروفند پس حتماً آن را امتحان کنید، چه به صورت میوه و چه به صورت سرخ شده در روغن. پاپاس سانکوچادا سیب‌زمینی‌ است که در آب بسیار شور پخته شده. این سیب‌زمینی با سس قرمز تند سردی که طعم فلفل و سیر می‌دهد سرو می‌شود و خودش از خانواده تاپاس است که یعنی وعده غذای اصلی نیست.

فیلم سینمایی شیرین قناری بود  , فیلم یک قناری یک کلاغ  ,  یک قناری،‌ یک کلاغ



  كی برویم؟


این آب و هوا حتی اگر نخواهید، لبخندی بر لب شما خواهد گذاشت، میانگین درجه حرارت هوا در زمستان به ١٨ درجه سانتی‌گراد و در تابستان‌ها هم به حدود ٢٤ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، البته در بعضی روزهای گرم در تابستان امکان دارد که درجه حرارت از ٣٠ درجه سانتی‌گراد هم بیشتر شود. درست است که هوا هیچ وقت خیلی سرد نمی‌شود اما به هر حال بد نیست که در زمستان لباس گرم همراه داشته باشید. در زمستان هوا خنک، دلچسب و البته آفتابی است و به‌کل با آنچه از زمستان اروپا و آمریکای شمالی در سر دارید متفاوت است، بنابراین جزایر قناری در طول فصل زمستان همیشه شلوغ و پر از توریست‌های اروپایی و آمریکایی است، در عوض تابستان‌ها جزایر پر از اسپانیایی‌ها می‌شود، یکی از دلایل این امر برگزاری جشنواره‌ها و فستیوال‌های مختلف است.


ویدیو : جزایر قناری، قناری ندارد!